חיפוש

שיטות עבודה פיננסיות מומלצות בכל הנוגע לניהול נכסים בדובאי

ניהול נכסי נדל"ן זוהי מומחיות. גם מי שרוצה לקחת חלק בחגיגת ההשקעות שמציעה דובאי חשוב מאד להכיר את השוק על מנת לפעול על בסיס שיטות עבודה פיננסיות מומלצות בכל הנוגע לניהול נכסים בדובאי. לכן גם אם אתם חשים שיש לכם את היכולת, אין תחליף לידע למקצועיות ולהכרת השוק.

 

נוח וכדאי להשקיע בדובאי

מדינות המפרץ השונות ודובאי במיוחד מהוות דווקא בשנים האחרונות בניגוד למגמה העולמית אופציות מעניינות להשקעות נדל"ן מניבות ברמה טובה העולה על רוב ההיצע העולמי. מדיניות ממשלתית מקלה שהכריזה על דובאי כעל אזור סחר חופשי המציעה במקביל מדיניות מיסוי מקלה ונוחה, יצרה קרקע המעודדת השקעות זרות ונמנעת מלהתערב בחסמים בירוקרטיים ומדיניות מיסוי.

על בסיס עקרונות אלו הפכה דובאי למרכז בינלאומי להשקעות בתחומי הטכנולוגיה והנדל"ן וכן מוקד משיכה לתיירים רבים מכל העולם.

נוח וכדאי להשקיע בדובאי

מסלולי השקעה לזרים בדובאי

למעוניינים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי ישנם מספר מסלולים שונים עבור השקעות במדינה אולם כמו ברוב מקרים ישנם מספר מסלולים עיקריים המשמים להשקעות עבור אזרחים זרים ובתוכם הישראלים.

  • רכישה כחלק מקבוצה  ( Commonhold Properties) – זהו מצב שבו מתבצעת רכישת דירה או מבנה, אך לא את הזכויות על הקרקע. ברוב המקרים הקרקע שייכת למספר משקיעים במשותף. כלל המשקיעים אחראים תוך חלוקה ביניהם על אחזקת המבנה והטיפול השוטף בו. עם זאת את הנכס ניתן לקנות, למכור , להשכיר ואף להעביר אותו בירושה.
  • חוזה ארוך טווח ( Properties Usufruct) – חוזים אלו כנגזר משמם הם חוזים הנמשכם לתקופות שבין 10 ל 100 שנים, במהלך החוזה יש למחזיקי בנכס את הזכות לעשות בו כרצונכם מלבד הריסתו.
  • נכס חופשי ( Freehold Properties ) – זוהי ההשקעה הפופולארית ביותר בדובאי עבור משקיעים זרים. הנכס במקרה זה הוא נכס המאפשר זכויות מלאות לבעליו ולמעשה הרוכשים במסלול זה הם הבעלים היחידים של הנכס, במסגרת זו ניתן להרוס את הנכס, לשפצו, לקנות או למכור וגם להעביר בירושה. המגבלה היחידה המוטלת על רכש נכס שכזה, היא ברכישה של נכס מקבלן שאישרה הממשלה המקומית.

חשוב מאד בכל פעילות של ניהול נכסים בדובאי רצוי מאד לפעול עם אנשי קשר המבינים ומכירים את השוק המקומי, קשה מאד לפעול לבד ללא הכרת השוק והגורמים המניעים אותו.

מסלולי השקעה לזרים בדובאי 

על מה חשוב להקפיד

כמו בכל עסקת נדל"ן ישנם מספר גורמים שעלולים לעכב את התהליך המבוקש. ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים מהם צריך להיזהר בעת ניהול נכסים בדובאי

  • בעת חתימה על רכישת נכס מיד שניה יש לחתום על מסמך זיכרון דברים היפרט את תנאי העסקה.
  • לאחר החתימה על זיכרון הדברים יש צורך לשלם למוכר סכום של לפחות 10%  ממחיר העסקה.
  • יש חשיבות עבור הקונה לקבל בטחונות על בלעדיות הנכס. באחריות המוכר להוציא תעודת אחריות (N.O.C) בכדי להבטיח שלאיש אין טענה לגבי הנכס.
  • במידה ורוכשים נכס עם משכנתא, יש חובה במעורבות של הבנק. אם למוכר הנכס יש משכנתא על הנכס הקונה יצטרך לשלם את המשכנתא במלואה.

שיטות עבודה פיננסיות מומלצות בכל הנוגע לניהול נכסים בדובאי

אולי יעניין אותך גם