חיפוש

מה היא מערכת ERP?

בעלי ארגונים שונים יודעים שאי אפשר להתקיים כיום ללא מערכת ERP. אם אינכם בטוחים לגבי אמירה זו, אתם יכולים לפנות ממש עכשיו אל בעל ארגון כלשהו באופן אקראי ולברר האם הוא עושה שימוש במערכת ERP בארגון שלו. אנחנו בטוחים שתשמעו הרבה מעבר למילה "כן" אחרי שתשאלו את השאלה הזו. יצאנו לבדוק מה היא המערכת המדוברת ביותר לאחרונה וחזרנו עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

 

למה כלל החלטנו לכתוב מדריך על המערכת הזו?

קוראים יקרים, חשוב לנו לציין בפניכם מהי הסיבה שגרמה לנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו שעוסקים בכלל בתחומים אחרים לגמרי. החלטנו לכתוב על מערכת ERP בגלל שקיבלנו מעל ל – 50 הודעות במייל העסקי שלנו שביקשו לקבל מדריך מקיף בנושא.

כן, קראתם נכון, יש הרבה קוראים קבועים שלנו שרוצים להרחיב את האופקים ולהכיר את המערכת המדוברת. מסתבר שכתבנו לא מזמן מדריך שעסק באופן מינורי במערכת ERP. כלומר, לא הופיעה שם הגדרה מעמיקה של המערכת, אלא רק אזכור קטן. הדבר גרם למתחילים בתחום להתעניין במערכת. לכן, הייתה היענות רבה מצד הגולשים שלנו.

 

מה היא מערכת ERP?

עכשיו, אחרי שהצגנו בפניכם את הרקע שהוביל אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי, אנחנו יכולים סוף סוף להציג בפניכם את המערכת המדוברת. אז מערכת ERP זו בעצם מערכת לתכנון משאבי הארגון. היא מרכזת במקום אחד את כל הנתונים הרשמיים של הארגון. היתרון המשמעותי שלה זו העובדה כי היא מאפשרת לכל ארגון לנהל את כל הפעילויות שלו במקום אחד.

 

מהם התחומים בארגון שעושים שימוש במערכת?

כידוע, יש המון תחומים בכל ארגון שעושים שימוש במערכת ERP. התחומים העיקריים הם אלה:

  • רכש
  • הנהלת חשבונות
  • תפעול שרשרת האספקה
  • ניהול פרויקטים ועוד

 

בחירה במערכת ERP – הבחירה הנכונה לכל ארגון

אי אפשר להתווכח על כך – כל בעל ארגון יאמר לכם כי מערכת ERP היא זו שמחזיקה את הארגון שלו. שכן, היא מאפשרת לכל מיני בעלי תחומים שונים להעלות מידע למקום אחד ולראות בקלות מה קורה בתחום אחר בארגון. תוכנה זו הינה חיונית עבור כל ארגון בינוני או גדול.

החיוניות שלה היא זו שגורמת לרבים לדבר עליה ללא הפסקה. אז אם שמעתם לאחרונה על מערכת ERP מכל כיוון ולא הבנתם מדוע יש עליה שיח כזה נרחב, תדעו שזו הסיבה – בגלל שהיא מחזיקה את הארגון, היא השלד. אם לא די בכך, אפשר גם לומר כי אין תוכנה אחרת שמשתווה לה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם, קוראים יקרים, להכיר מקרוב את מערכת ERP. כעת, יש בידיכם את כל הפרטים, כך שנותר לכם רק להעביר אותם הלאה אל מי שרוצים להכיר בנושא יותר מקרוב. נאחל לכם בהצלחה בכל אשר תלכו ולהתראות במדריך הבא שלנו.

מסך

 

אולי יעניין אותך גם