חיפוש

מה הוא רישום קבלנים?

בימים האחרונים תיבת ההודעות שלנו מוצפת בבקשות שמגיעות מצד גולשים שמבקשים לדעת פרטים שונים בנוגע לתחום הבנייה. אחת השאלות הנפוצות ביותר שהגיעו אלינו נוגעות דווקא להליך שנקרא רישום קבלנים. יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי להבין במה מדובר ולאפשר לכל המתעניינים לקבל את התשובה שהם ייחלו לה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות מה זה רישום קבלנים בקלות ובמהירות.

 

תכירו תחילה את הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על רישום קבלנים, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שמכירים את התחום באופן מעמיק. מדובר באנשי מקצוע שונים שעוסקים באופן תדיר עם קבלנים. הם אלו שסייעו לנו להבין את התחום ולהכיר ברישום הקבלנים. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל אחד מהם שסייע והסביר את העניין שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להביא למודעות מבורכת בנושא.

 

מה זה רישום קבלנים?

נסביר לכם כעת כי רישום קבלנים הוא הליך שצריך להתבצע על ידי קבלנים שחייבים ברישום על פי החוק. מדובר במי שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • קבלנים שעוסקים בענף ראשי
  • קבלנים שעוסקים בענף משנה

אם אתם עובדים באחד מהענפים הללו, כדאי שתיכנסו אל האתר הבא: https://gam.org.il

או שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותבינו מה עליכם לעשות.

 

תכירו את סוגי הקבלנים החייבים ברישום מקרוב – סוג מספר 1

קבלן בענף ראשי מחויב להירשם בפנקס הקבלנים. מדובר בעצם בפנקס שבו הוא יופיע כבעל מקצוע שמבצע עבודה בעלות שעולה על 90,472 ₪. לאחר הרישום, הוא יוכל לבצע עבודות שונות, כמו למשל:

  • איטום
  • שיפוצים
  • חשמל ועוד

כך שבעצם, הרישום בפנקס הקבלנים מאפשר לבצע את ההליכים הללו.

 

תכירו את סוגי הקבלנים החייבים ברישום מקרוב – סוג מספר 2

הסוג השני של הקבלנים הם אלו שעוסקים בענף משנה. גם קבלנים אלה צריכים להירשם בפנקס הקבלנים במידה והם מבצעים עבודה שעולה על 47,256 ₪. הרשמה בענף משנה מאפשרת לקבלן לעבוד אך ורק בענף מסוג זה. חשוב מאוד שתדעו זאת טרם הרישום! כך שמי שנרשם למשל כקבלן שיפוצים, לא יוכל לבצע בסופו של דבר עבודות שנוגעות לחשמל או לאיטום של מבנים.

 

רישום קבלנים – חובה על פי החוק

חשוב מאוד לבצע את הרישום. שכן, כך יתאפשר לעקוב אחר עבודות שונות של קבלנים ברחבי הארץ. מי שלא נרשמים לרישום קבלנים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים אל מול עבירה. כעת, כשאתם יודעים את כל הפרטים בנושא, אתם גם מבינים שיש פה עניין עם חשיבות גבוהה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהכיר לכם מקרוב את רישום הקבלנים והחשיבות שלו. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע, נותר לכם רק ליישם אותו ולהעביר אותו הלאה לכל דורש.

איש תחזוקה

 

אולי יעניין אותך גם