חיפוש

מתי צריך להחליף מצבר לאופנוע?

אין דבר יותר מבאס מאשר לנסות להניע את הקטנוע בבוקר ולגלות שנגמר המצבר, להזמין גרר למוסך זה התעסקות ולהזמין שירות שיחליף את המצבר במקום זה יקר. איך מקדימים תרוםה למכה ומזהים שצריך להחליף את המצבר.

 

מה זה מצבר בכלל?

מצבר לאופנוע בגדול, הוא הסוללה של הקטנוע והוא זה שמניע אותו. המצבר בעצם אוגר אנרגיה, לכן לא נדרש להטעין אותו כמו סוללות רגילות. קיימים בשוק מצברים שונים בעוצמות ואיכויות שונות, בהתאם לבחירת המצבר, תוכלו לדעת כמה זמן הוא יכול להחזיק.

 

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לקטנוע?

מצבר טוב יכול להחזיק בין שנה וחצי ועד שלוש שנים, בהתאם לאיכויות שלו. אם אתם מרגישים שכאשר אתם ניגשים לאופנוע בבוקר, או לאחר שעות רבות ללא שימוש והוא מתקשה להתניע ולוקח כמה פעמים, ככל הנראה שכדאי לבדוק את המצבר שלכם.

איך עושים את זה? קופצים למוסך, שם יוכלו לבדוק עבורכם מה העוצמה שנותרה במצבר והאם כדאי להחליף אותו.

 

הסוף להזמנת גרר

ובכל זאת, אתם לא מגדי עתידות ויהיה מאוד מאתגר לדעת בדיוק מתי להחליף מצבר. בוסטר לאופנוע
, הוא הפיתרון המושלם עבור מי שלא רוצה להתקע בלי יכולת להתניע. הבוסטר כשמו כן הוא, מאפשר לכם לתת בוסט של חשמל ולמנוע מכם להתקע כאשר המצבר לא מצליח להתניע.

הבוסטר אמנם נחשב מוצר מעט יקר, אבל הוא בהחלט יציל אתכם בזמן אמת, בטח אם אתם רוכבים הרבה, עושים נסיעות ארוכות, או אפילו אם האופנוע משמש ככלי עבודה (שליחים לדוגמא).

 

איך אפשר להאריך את חיי המצבר?

על מנת למצות כמה שאפשר את המצבר שלכם, חשוב שתפעלו בדרכים הבאות:

  1. לא להשאיר את הקטנוע עם אורות דולקים וללא התנעה, זה מבזבז את האנרגיה שבמצבר.
  2. נהיגה אגרסיבית מקצרת את חיי המצבר, מעבר לכך שהיא גם מסוכנת וגם שוחקת חלקים אחרים באופנוע כמו צמיגים.
  3. טיפולים בזמן הנכון. בכל טיפול הקפידו לבדוק את עוצמת המצבר ולהחליף במידת הצורך.

 

כמה עולה מצבר?

מחירים מצברים משתנים, בהתאם לאופנוע, לחברה שתרצו לרכוש ממנה, באיזו מוסך תבצעו את ההחלפה ועוד פרמטרים שונים. בגדול, מחיר מצבר ינוע בין 450-650 ₪ וסכום העבודה על ההחלפה ישתנה בהתאם לספק הנותן את השירות. כמו שכתבנו קודם, אם תחליפו מצבר בזמן "חירום" והשירות יהיה בשטח, אז העלויות יהיו גבוהות יותר.

 

לסיכום

חשוב לקנות מצבר רק במקומות מוכרים, אשר נותנים אחריות ומשתמשים בספקים הטובים ביותר שיש בשוק, תוך התאמה מדויקת לצרכי האופנוע. זמן החלפת מצבר הוא קצר וניתן לעשות את זה במוסף וגם בשטח, אך זה ישפיע על העלויות של השירות.

חשוב גם לשמור על המצבר בהתאם לשלושת הטיפים שנתנו פה, בכך תוכלו להאריך את חיי המצבר ולהשתמש בו לאורך זמן.

מצבר

 

אולי יעניין אותך גם