חיפוש

4 דרכים לחסוך כסף בקלות: קרן השתלמות, קופת גמל להשקעה, חיסכון לכל ילד, קרן פנסיה

הכירו את מכשירי החיסכון שיסייעו לכם לחסוך כסף בקלות עבור מטרות שונות. במאמר הבא נתמקד ב-4 אפשרויות פיקדון שיגרמו לכם להרוויח כסף נוסף על זה הקיים. 98% מהישראלים בוחרים לחסוך, כך מוכח מסקרים בענף, בואו ללמוד על הדרכים הפשוטות לשמירה וצבירת חסכונות לטווח הארוך והקצר.

 

אופני חיסכון מומלצים

  1. קרן השתלמות

קרן השתלמות הינה קופת חיסכון ייעודית עבור שכירים, חברי קיבוץ ועצמאיים. כיום מוגדרת קרן זו כקופה לעובדים בתור אפיק חיסכון שלא לטווח הארוך. חיסכון בקרן השתלמות מאפשר קבלת הלוואות בריביות נמוכות מאלו המוצעות בבנקים, לצד תנאי החזר נוחים במיוחד.

בעבר קופה זו כשמה: נועדה למימון השתלמויות שונות. כיום, למרות הכותרת, קרן זו משמשת אפיק חיסכון כללי לטווח זמן בינוני. היתרון בקרן זו הוא שהיא פטורה ממס – היחידה מבין אפיקי החיסכון שלא לטוח הארוך לאחר הרפורמות בשוק ההון בישראל.

על מנת שלא לשלם מס הכנסה על משיכה, יש למשוך את כספי הקרן באחד מהמועדים הבאים: לאחר 3 שנות ותק למימון לימודים או לאחר 3 שנות ותק והגעת העובד לגיל פרישה או לאחר 6 שנות הפקדה לקרן.

 

  1. קופת גמל להשקעה

קופת חיסכון המאפשרת לכלל הציבור לחסוך כסף באופן עצמאי למשך תקופה בלתי מוגבלת. קופה זו מתאימה באופן מיוחד למתכננים פרישה מהעבודה. יש לדעת כי הכסף נזיל וניתן למשכו בכל עת ללא תשלום קנסות לרבות מס זאת מלבד למיסוי על הכנסה שהצטברה מעבר לסכום הבסיסי שהופקד.

ניתן להימנע מתשלום מס על רווחים באמצעות משיכת קופת הגמל כקצבה חודשית לאחר גיל 60.

ניתן להפקיד סכום של עד 72,616.5 ש"ח בשנה קלנדרית בקופת גמל להשקעה. מידע נוסף תוכלו למצוא כאן: מגזין "לחסוך ולחיות טוב".

 

  1. תוכנית חיסכון לכל ילד

תוכנית חיסכון לכל ילד הינה תוכנית מטעם הביטוח הלאומי. תוכנית החיסכון כוללת הפקדה חודשית של 52 ש"ח נוסף על קצבת הילדים המשולמת עבור כל ילד עד הגיעו לגיל 18. הכסף מועבר לקופת חיסכון ייעודית על שם הילד בבנק או בקופת גמל על פי החלטת ההורים.

ניתן להוסיף לחיסכון לכל ילד סכום נוסף מקצבת הילדים של 52 ש"ח על מנת להכפיל את סכום החיסכון בתוכנית. הרציונל מאחורי התוכנית הינו מתן אפשרות לכל ילד להתחיל את חייו כבוגר עם סכום התחלתי משמעותי לפתיחת חלונות הזדמנות מגוונים.

 

  1. קרן פנסיה

קרן פנסיה הינה קרן חיסכון פנסיונית הכוללת ביטוח למקרה מוות וכן למקרים של אובדן כושר עבודה ונכות. מהשותפים בקרן ייגבו דמי ניהול עד לתקרה מסוימת. ניתן לבחור במסלול רצוי מבין שלל מסלולי חיסכון מוצעים.

חוסכים היום בשביל מחר

אפיקי החיסכון שנמנו לעיל מהווים מסלולי חיסכון בטוחים המציעים יציבות כלכלית להמשך החיים גם בימים סגריריים או עבור מטרות שונות אותם תרצו לממש.

קופת חיסכון

 

אולי יעניין אותך גם