חיפוש

פטור ממס הכנסה – איך משיגים זכות כזו?

כל אדם המקבל משכורת או תשלום על עבודה אשר ביצע, חייב בתשלום מס הכנסה. זאת כולם יודעים.

אך האם ידעתם שישנם מצבים בהם ניתן לקבל פטור מתשלום מס זה? אמנם התהליך לקבלת הפטור עלול להיות ארוך ומפותל, אך בעזרת אנשי מקצוע הבקיאים בתחום ניתן לקבל ליווי מלא עד לקבלת הפטור

 

האם אני זכאי/ת לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה?

רשות המסים בישראל הגדירה תנאים שונים בהם יש לעמוד, על מנת לקבל פטור זה. תוכלו לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת זכאות זו. עמידה של לפחות אחד מהקריטריונים הללו, יכולה לפטור אתכם מתשלום המס. אלו התנאים הבסיסיים לקבלת הזכאות:

  1. נכות אשר קרתה במהלך עבודה
  2. עיוורון או לקות ראיה חמורה
  3. נכות רפואית של מעל 89%

 

שיחת ייעוץ

את התהליך לקבל הפטור (אשר יפורט בהמשך) תוכלו לעבור לבד, אך כדאי שתדעו: ישנן חברות, כמו חברת "בשביל הזכויות", אשר מתמחות בליווי אנשים המבקשים לקבל פטור ממס הכנסה. כבר בשיחת ייעוץ ראשונית עם מומחה אשר תינתן לכם ללא עלות, תוכלו לדעת האם מגיעה לכם זכאות כזו. במידה ותקבלו תשובה חיובית, תצטרכו לעבור מספר שלבים עד לקבלת הפטור.

 

שלבי התהליך לקבלת הפטור:

  1. טפסי הפניה – ראשית, תצטרכו להזמין מרשות המסים טפסים אשר תפקידם להפנות אתכם לזימון לוועדה רפואית. לאחר מילוי הטפסים תצטרכו להגישם לביטוח לאומי. טפסים אלו חשובים למילוי, שכן ביטוח לאומי לא מקבל זימונים לוועדות רפואיות בנושא זה בלעדיהם
  2. זימון לוועדה רפואית – לאחר שמילאתם את הטפסים, תצטרכו להגיש לפקיד השומה האחראי על אזור מגוריכם בקשה לזימון לוועדה רפואית. כדי שהפקיד יוכל להתייחס לבקשתכם, תצטרכו להוסיף גם אישור תשלום אגרה לביטוח לאומי, טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממסים ("טופס 169") וכן מסמכים רפואיים וחוות דעת רלוונטיות, המתייחסות למצבכם הרפואי בעקבותיו אתם מבקשים את הפטור.
  3. הוועדה הרפואית – בשלב זה תצטרכו לעמוד פרונטאלית מול נציגי וועדה ולפרט את המחלות והליקויים בגינם אתם מבקשים את הפטור. כמו כן, יהיה עליכם להציג את המסמכים הרפואיים אשר הגשתם כבר לפקיד השומה התומכים בטענותיכם. בנוסף, תידרשו להיבדק על ידי רופא אשר יבחן פיזית את טענותיכם ויקבע את אחוזי הנכות.
  4. לאחר שהוועדה הרפואית קיבלה החלטה, תיקכם יועבר למס הכנסה, אשר ישלח אליכם מכתב ובו החלטת הוועדה בנושא הנידון, בצירוף פרוטוקול פגישתכם עם הוועדה.

 

חשוב להיות מוכנים

אם אתם חושבים כי אכן מגיעה לכם זכאות לפטור מתשלום המס, ודאו כי יש בידיכם את כל המידע הדרוש לתחילת התהליך. כמו כן, אל תחששו לקבל ליווי של אנשי מקצוע מומחים בתחום, כדי לוודא שכל זכויותיכם ימוצו ואכן תקבלו את הפטור מתשלום מס הכנסה.

 

שטרות

אולי יעניין אותך גם