חיפוש

מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה?

אנשים רבים מעדיפים להתנהג כבת יענה כשהם שומעים על המונח "דוח שנתי". שכן, מדובר בהליך בירוקרטי סבוך שאף אחד (חוץ מרואה חשבון מוסמך) לא רוצה להתעסק איתו. מדריך זה עולה לרשת כדי להעלות את המודעות בנושא. בשורות הבאות נסביר מי חייב בהגשת הדוח ואיך ניתן לעשות זאת ללא מאמץ, כדי להקל על מי שטומנים את ראשם באדמה, בניסיון להתעלם מההליך.

 

האם אתם חייבים בהגשת הדוח השנתי? בואו לגלות

לא נלאה אתכם בפרטים מיותרים ונציין מיד שאנשים שחייבים בהגשת הדוח הם עצמאיים בלבד מעל גיל 18, כלומר, מי שנחשבים לעוסק מורשה, עוסק פטור או חברה בע"מ. כך שאם אתם עובדים בימים אלה אצל מעסיק ומוגדרים כשכירים, אינכם צריכים להתמודד עם הגשה של דו"ח מסוג זה.

דוח שנתי

מה זה בכלל דו"ח שנתי?

אם הגעתם לפסקה זו, אתם כנראה עצמאיים שצריכים להגיש מידי שנה דו״ח שנתי למס הכנסה. אם כך, זו ההזדמנות להבין מה זה הדו"ח הזה שכולם מדברים עליו. נסביר שזהו מסמך שמשקף למס הכנסה את כל ההוצאות וההכנסות שהיו לכם במהלך שנת המס האחרונה. דו"ח זה מאפשר לבצע מעקב אחר הפעולות הפיננסיות שלכם, כדי שניתן יהיה לחשב באופן מדויק את תשלום המס שאותו תצטרכו לשלם עבור השנה שחלפה.

 

מה צריך להופיע בדו"ח השנתי?

הדו"ח השנתי שמוגש למס הכנסה צריך לרכז את כל הרישומים הבאים:

  • הכנסות שהיו לכם במהלך השנה הנוכחית
  • פירוט הוצאות (שכר לעובדים, הוצאות על שיווק, תחזוקה של רכב ועוד)
  • מיסים ששילמתם במהלך השנה
  • הפקדות שהועברו לקרנות הפנסיה, ההשתלמות, ביטוח לאומי ועוד

 

מומלץ למלא את הטופס עם אנשי מקצוע שמכירים בו מקרוב, מכיוון שיש צורך בהגשה של נספחים חשובים שאסור לפספס, לדוגמא:

  • מסירת קבלות שניתנו לאחר מסירת תרומה
  • אישורים של הפקדות שבוצעו לקופות הגמל
  • אישור שמראה שאתם מתגוררים בישוב שזכאי לקבל הטבת מס

 

כך תמלאו את הדו"ח בקלות

אתם לא חייבים למלא את הדו"ח המסובך בעצמכם. שכן, יש אתרים שיתווכו ביניכם לבין מומחים בתחום שמכירים בטופס המסובך מקרוב. נסביר שתוכלו להגיע לאתרים אלה תוך חיפוש ברחבי הרשת. ברגע שתגיעו לאתר שמספק מילוי דו"ח באופן מקצועי, תצטרכו למלא את פרטיכם האישיים (שם מלא, מספר טלפון וכתובת מייל). שכן, כך נציג מטעם האתר יוכל לחזור אליכם ולהעניק לכם שירות אישי ומקצועי.

 

השורה התחתונה – זה הזמן להגיש את הדוח השנתי!

אם הגעתם לפסקת הסיום של המדריך, אתם כנראה צריכים להגיש בהקדם את הדוח השנתי למס הכנסה. זו ההזדמנות לפנות למומחים בתחום שילוו אתכם בהליך ויאפשרו לבצע אותו באופן מקצועי, יעיל ומהיר. לנו נותר לאחל שתגישו את הדוח בזמן, כדי שתוכלו לפעול בהתאם לחוק ולהמשיך בשגרת העבודה שלכם ללא הפרעה.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם