חיפוש

להשקיע בקופות גמל

כיום, קופות גמל נחשבות לאפיק נהדר להשקעה, וניתן ליהנות בו לאחר גיל הפרישה, מהטבות רבות ורווחיות כחלק מתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. קופות הגמל מהוות אפשרות השקעה לטווח ארוך ומגוון הטבות שונות שמאפשרות הנאה כלכלית גם כן ורווחים שונים. השקעה בקופות הגמל מתאימה במיוחד עבור כל אזרח ששואף להשיג ביטחון כלכלי ותכנון פיננסי נכון ואחראי לקראת גיל הפרישה והפנסיה. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הופך את ההשקעה בקופות הגמל לרווחיות במיוחד, בזכות הענקת הטבות שונות לאזרחים הצוברים בהן כספים, כמו למשל פטור ממס בעת המשיכה לאחר גיל הפרישה. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על להשקיע בקופות גמל.

 

מה הוא תיקון 190 למס הכנסה ואיך הוא קשור לקופות הגמל?

תיקון 190 למס הכנסה הוא תיקון שמאפשר הטבות רבות ובעיקר שיפור משמעותי של תנאי הפרישה ומשיכת הכספים שצברתם במהלך השנים בקופות הגמל שלכם. התיקון נוגע לכל אזרח שהגיע לגיל הפרישה, מעל גיל 60, וצבר כספים בקופות הגמל. בעזרת הבנת התיקון והטבותיו במידה ואלה מגיעות לכם, תוכלו לחסוך אלפי שקלים וליהנות מההטבות להם אתם זכאים בכל הקשור אל השקעה בקופות גמל.

התיקון נוגע למגוון תחומים רלוונטיים וחשובים בתחום הפיננסים, ומעניק הטבות והקלות מסוימות בכולם: השקעות, הלוואות וריביות, קצבאות חודשיות עבור פנסיה, משיכות חד פעמיות ואף נוגע להקלות מיסים בכל הנוגע להורשות הכספים הצבורים. התיקון קשור הדוקות לקופות הגמל שכן משפיע על מי שצבר כספים בקופות הגמל ונוגע לכספים הצבורים בהן.

 

איזה יתרונות הופכים את ההשקעה בקופות הגמל לרווחיות וכדאיות?

בהתאם לתיקון 190 למס הכנסה, מגוון הטבות והקלות מהוות יתרונות אדירים שהופכים את ההשקעה בקופות הגמל וצבירת הכספים שם לרווחיות וכדאיות במיוחד לכל מי שעומד בתנאי הסף. חשוב להכיר את ההטבות הללו כדי להבין מה הזכויות שלכן ומדוע כדי להשקיע בקופות הגמל:

 

הטבות הקשורות לפדיון ומשיכת הכספים הצבורים בקופות הגמל

היתרון המשמעותי ביותר של תיקון 190, הוא ההטבות מס שמעניק בכל הקשור למשיכת ההון הצבור בקופות הגמל. למעשה, מיטיב התיקון עם שתי אפשרויות משיכה מן קופות הגמל:

  1. משיכה של קצבה חודשית: התיקון מעניק פטור מלא ממס רווחי הון שנגבה לרוב על משיכות מן קופות הגמל וההשקעות. פטור מלא ממס חוסך אלפי שקלים בטווח הארוך, והוא ניתן לכל מי שעומד בתנאי הסף של התיקון ובוחר למשוך את הכסף באופן של קצבה חודשית כתוספת לכספי הפנסיה.
  2. משיכה חד פעמית: בעבור משיכה חד פעמית של ההון הצבור בקופות הגמל, מעניק התיקון מס משיכה ופדיון מופחת, של 15 אחוז בלבד במקום 25 אחוזים.

 

הטבות הקשורות להלוואות והשקעות

עבור הלוואות, מעניק התיקון לעומדי בתנאים הסף אפשרות לקבל הלוואות בתנאים אטרקטיביים עם ריביות נמוכות במיוחד, כנגד ההון הצבור בקופות הגמל כביטחון להלוואה. מעבר לכך עבור השקעות ושוק ההון, מעניק התיקון תנאים אטרקטיביים והקלות, בדמי הניהול ובאופציות המוצעות להשקעה.

 

ערימת מטבעות ועטים

אולי יעניין אותך גם