חיפוש

מה זה החזר מס שלילי ומתי זה יכול לקרות ?

האם זה יכול להיות שמגיע לכם כסף בחזרה? נשמע אבסורד נכון? אבל זו המציאות, לרבים מאזרחי מדינת ישראל השכירים מגיעים החזרי מס מסוגים שונים ומסיבות שונות.

החזרי המס לא מוגבלים בגיל והולכים אחורה שש שנים, לכן כל אדם בגיל העבודה יכול לבדוק את זכאותו לקבלת החזרי מס.

מה זה החזר מס שלילי, למי הוא מגיע ואיך לקבל אותו? כל זאת בהמשך.

לקבל כסף ממס הכנסה נשמע מאוד מוזר, בעיקר בגלל שאנחנו רגילים להתעצבן על הכסף שאנחנו משלמים בתצורת מס על בסיס חודשי במשך כל חיינו, אז לא תרצו קצת כסף בחזרה? בשיחה קצרה תוכלו להבין האם אתם זכאים לקבל החזרי מס, במי יש להיעזר וכמה כסף תוכלו לקבל, רבים יופתעו מהסכומים הגבוהים שמחכים להם כהחזר ממס הכנסה!

 

מה זה החזר מס שלילי?

החזר מס שלילי הוא מצב בו המדינה חייבת לכם כספי מס, פשוטו כמשמעו! המדינה חייבת לכם כסף!

מצבים כאלה קורים רבות לשכירים שמחליפים מקומות עבודה. ברגע שהחלפת מקום עבודה, השתנה גובה המשכורת ואיתו גם המס או שלא עבדתם תקופה מסוימת לאחר עזיבת מקום עבודה, סביר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם בשנת המס הספציפית. מצבים כאלה קורים הרבה ובמיוחד לאחר תקופת הקורונה בה יצאו מאות אלפי שכירים לחופשה ללא תשלום או פוטרו מעבודתם. המציאות הביאה עמה שינויים גם בחוקי מס ההכנסה ולכן יותר ויותר שכירים זכאים להחזרי מס שלילי בשנתיים האחרונות, יתרה מכך, החזרי המס הולכים 6 שנים אחורנית כל שנת מס בנפרד ולכן הסכומים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

מתי אפשר לקבל החזר מס ?

החזר מס שלילי ניתן לקבל לפי שנת המס. בכל שנה מפרסם המוסד למס הכנסה מועדים בהם ניתן להגיש את הטפסים והבקשות להחזרי מס שלילי, רק במועדים אלו יהיה ניתן להגיש את הטפסים והם חייבים להיות מדויקים אחרת לא תקבלו אישור ולא תהיו זכאים להחזרי המס. ישנה אפשרות לעשות זאת לבד אבל תהליך זה הוא מאוד ארוך, מסורבל ומלא בירוקרטיה מול המוסדות. ישנה אפשרות זולה ויעילה שהיא ייעוץ עם רואה חשבון או יועץ מס מומחים שיעזרו לכם להגיש את כל הטפסים באופן מסודר ובזמן הנכון על מנת שבאמת תקבלו את מה שמגיע לכם. אם אתם גמלאים או עצמאיים בנוסף לכך שאתם שכירים או הייתם בעבר, מומלץ עוד יותר לקבוע שיחת ייעוץ עם רואה חשבון או יועץ מס כדי לא לעשות טעויות שיגרמו לכך שתמשיכו לשלם גם בעתיד סכומי מס גבוהים מהרגיל.

 

מי זכאי לקבל החזר מס שלילי?ֿ

הסיבות לזכאות הן רבות ונשנות, החזרי מס יכולים להיות מסיבות רפואיות, לימודים אקדמאיים תוך כדי העבודה, יציאה לחופשה ללא תשלום, התפטרות או פיטורים ועוד שלל סיבות, יכול מאוד להיות שאתם זכאים! למה אתם מחכים? קבעו שיחת ייעוץ עם מומחה כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

 

דולרים ומטבעות

אולי יעניין אותך גם