חיפוש

המדריך השלם לקבלת החזר מס

מתי מגיע החזר מס מהמדינה וכיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס, האם ניתן לבצע זאת באופן עצמאי או שאולי רצוי לפנות לאיש מקצוע שיבדוק כמה כסף מגיע לנו מהמדינה ויבקש בשמנו את בקשת ההחזר ממס הכנסה כמקובל. לכל השאלות האלה אתן תשובות במאמר הבא ואני מקווה שיהווה עבורכם סוג של מדריך בנושא.

ולפני הכל חשוב לי לציין מראש – מס הכנסה לא יעשה עבורכם את העבודה ולא ישלח לכם הודעה בדבר החזר מס שמגיע לכם. לכן, חשוב שתזכרו, חודש לפני סיומה של שנת המס בצעו בדיקה האם מגיע לכם החזר מס ולאחריה קבלו החלטה, האם אתם מגישים בקשה באופן עצמאי או נעזרים באיש מקצוע לשם כך, ולצורך ייעול וזירוז התהליך מול המערכת.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס

בקשה לקבלת החזר מס ניתן להגיש בצורה מקוונת אולם, יש לקחת בחשבון שבכל מקרה מס הכנסה דורש הגשה של הבקשה וכל המסמכים הנלווים לה גם באופן ידני במשרדי מס הכנסה. יש להיכנס לאתר מס הכנסה, לחפש בקשה להחזר מס, למלא את כל הפרטים, לצרף את כל המסמכים הנלווים הנדרשים ולהעבירם באופן מקוון למס הכנסה. את כל החומר שהועבר במייל יש להדפיס ולהכין תיק הגשה באופן ידני הכולל מסמכי מקור וחתימה של הנישום על כל אחד מהדפים.

 

מי זכאי להחזר מס בסוף שנה

להלן פירוט המצבים בהם אדם יהיה זכאי להחזרים ממס הכנסה בסוף השנה –

  • אדם שעבד בשתי עבודות ולא עשה תאום מס מכל סיבה שהיא יהיה זכאי להחזר מס.
  • אישה שילדה במהלך שנת המס ויצאה לחופשת לידה זכאית להחזר מס ולנקודות זיכוי חדשות.
  • אדם שיצא לחל"ת יקבל החזר מס מכיוון שהסטטוס התעסוקתי שלו השתנה לזמן מה.
  • אדם שפוטר מעבודתו במהלך השנה, גם אם מצא עבודה חדשה יקבל החזר מס בשל פערי שכר בין שני מקומות העבודה והעובדה שחלק מהזמן קיבל דמי אבטלה.
  • אדם שהסטטוס האישי שלו השתנה במהלך שנת המס יקבל החזר מס. שינוי הסטטוס יכול להיות כל אחד מהבאים – לידת ילד, קבלת תואר אקדמי, גירושין ועוד.
  • אם או אב חד הוריים.
  • אנשים שגרים ביישובי ספר.
  • אדם שעבד תקופה מסוימת מחוץ לישראל.

 

החזר מס לעצמאי

עצמאים בדרך כלל מיוצגים מול רשויות המס על ידי רואה חשבון מקצועי. בסוף השנה בודק רואה החשבון האם הלקוח שלו שילם סכום כסף מופרז למס הכנסה בהתאם להכנסות שהיו לו. במידה ואכן כך, יגיש רואה החשבון בקשה להחזר באמצעות מערכת ייחודית שיש לרואי החשבון בישראל אל מול רשויות המס השונות. זה לאחר שהלקוח הגיש כחוק את הדו"ח השנתי שלו במשרדי מס ההכנסה במקום מגוריו. הגשה של רואה חשבון היא תמיד מדויקת יותר, יעילה יותר ומהירה יותר.

 

ביורוקרטיה

התהליכים הביורוקרטיים במדינת ישראל מתישים ולכן, הייתי ממליץ גם לשכירים לשכור את שירותיו של רואה חשבון כדי להגיש בצורה יעילה ומהירה את בקשת החזר המס. העלות היא לא גבוהה וזה יחסוך לכם זמן ולא מעט עצבים.

ניירות החזר מס

אולי יעניין אותך גם