חיפוש

מתי עדיף לקחת משכנתא אל מול הלוואה חוץ בנקאית

לא מעט אנשים מחכים להבין מה ההבדל בין משכנתא להלוואה חוץ בנקאית. חשוב לציין כי משכנתא יכולה  להיות משכנתא בנקאית והיא יכולה גם להיות, משכנתא חוץ בנקאית. כאן ריכזנו עבורכם את ההבדלים המאפיינים כל אחד מהם. לאחר שתבינו את ההבדלים, תוכלו בקלות להבחין מה שווה יותר… אז בואו נתחיל.

 

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה הניתנת מגוף בנקאי (כל בנק למשכנתאות הוא גוף בנקאי) או גוף חוץ בנקאי כמו חברות מימון, חברות ביטוח, חברות אשראי ועוד.  לקיחת משכנתא מותנה בשעבוד הנכס הנרכש לטובת הגוף המממן.

כך שכאשר אתם רוכשים נכס ולוקחים משכנתא מהבנק למימון הרכישה, הבנק רשום כבעל זכויות על הדירה ובמקרה שהלווה לא משלם את התחייבויותיו, הוא רשאי למכור את הדירה ולכסות את יתרת החוב. בגלל שהלוואת משכנתא ניתנת בתמורה לבטוחה יקרה, הריביות על ההלוואה תהיינה זולות משמעותית.

חשוב לדעת כי הלוואת משכנתא יכולה להינתן לכל מטרה במקרה שיש נכס לשעבד תמורתה. רק חשוב לציין שהנכס צריך להיות נקי משיעבודים ושווה ערך ליותר מסכום ההלוואה המבוקש.נקודה נוספת שחשוב לציין היא הצורך בגיוס הון עצמי. כדי לקבל משכנתא הבנק ידרוש הון עצמי אותו תצטרכו לגייס בכוחות עצמכם. הגוף המממן אף פעם לא יממן את כל הרכישה, תמיד הלווה יצטרך לגייס הון עצמי.

 

מה מאפיין הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה הניתנת על ידי גופים חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח, חברות מימון, קרנות הון, חברות אשראי ועוד. הלוואות אלו ניתנות בדרך כלל במהירות יחסית, ללא בירוקרטיה רבה וגם לא צריך לגייס בה הון עצמי ולשעבד נכס קיים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ריביות על הלוואה חוץ בנקאית הן יקרות מאוד ומכילים פעמים רבות עמלות גבוהות במיוחד. כל עוד וניתן לקחת משכנתא במקום הלוואה חוץ בנקאית, ההעדפה תהיה הלוואה חוץ בנקאית.

 

מה עדיף על מה?

כדי לסקור ביעילות מה עדיף על מה, הצבנו לכם טבלה בה ריכזנו את הנתונים.

משכנתא הלוואה חוץ בנקאית
האם צריך הון עצמי? יש צורך בגיוס הון עצמי בהתאם לסוג העסקה אין צורך בהון עצמי
מה גובה הריבית? הריביות הן זולות יחסית בהתאם לריביות בתחום הדיור הריביות יקרות באופן משמעותי
בירוקרטיה הבירוקרטיה עד לקבלת המשכנתא היא מורכבת ואורכת זמן נדרשת טפסולוגיה אך היא פחות מורכבת ממשכנתא. הלוואה כזו מאושרת באופן מהיר יותר בדרך כלל.
לאיזו מטרה הלוואה זו ניתנת רכישת נכס וכל מטרה אחרת תמורת משכון נכס קיים כל מטרה
בטחונות הנכס ממושכן לבנק אין ביטחונות
גובה ההלוואה המתאפשרת כל סכום שתמורתו ימושכן נכס בעל ערך מתאים גובה ההלוואה מוגבל בהתאם לתקנון הגוף המממן

אז מה עדיף על מה? משאירים לכם לקבל את ההחלטה! בהצלחה!

לקיחת משכנתא

אולי יעניין אותך גם