חיפוש

מה היא משכנתא הפוכה?

לאחרונה יותר ויותר שומעים על משכנתא הפוכה. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע על משכנתא הפוכה, מה היא טומנת והאם יש פתרון טוב יותר ממנה לבני הגיל השלישי. אם אתם בני שישים ומעלה, הכתבה הזו מיועדת עבורכם. אבל גם אם אתם צעירים יותר, כדאי שתשתפו את הכתבה עם מכרים מבוגרים היקרים לליבכם. אז בואו נתחיל.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

בני שישים ומעלה נתקלים פעמים רבות בקשיי פרנסה. הגיל עולה, יוקר המחייה עולה, יכולת ההשתכרות יורדת וטיפולים רפואיים מצריכים תשלומים יקרים ונוספים. מקצבת פנסיה לבדה, קשה להתכלכל. בדיוק לכן פותח פתרון בדמות משכנתא הפוכה. משכנתא הפוכה היא אמנם הלוואה כמו המשמעות של שמשכנתא, אך היא ההפך מכל המשכנתאות המוכרות לנו.

באמצעות משכנתא הפוכה הלווה ממשכן את הנכס בו הוא גר, וכך הוא מקבל הלוואה תמורת הנכס המשועבד. את ההלוואה הוא לא צריך להחזיר כל חודש, אלא הריביות מצטברות עד לאחר המאה ועשרים שלו.

לאחר הפטירה, שארי הלווה מקבלים דרישה לתשלום המשכנתא, באפשרותם למכור את הנכס ולהחזיר את החוב, ובאפשרותם למחזר את המשכנתא למשכנתא רגילה אותה הם ימשיכו לשלם כדי לזכות להחזיק את הנכס שהועבר אליהם.

 

האותיות הקטנות של משכנתא הפוכה

לא כל אחד יכול לקבל משכנתא הפוכה. רק מגיל 60 הבנקים מאפשרים זאת. יחד עם זאת, משכנתא הפוכה מכילה ריבית קבועה  צמודה למדד המחירים לצרכן, כך שהריבית ממשיכה לתפוח כל עוד והחוב לא מסולק. מדובר בריבית יקרה וחבל לשלם אותה אם יש פתרון אחר.

בנוסף לכך, משכנתא הפוכה עלולה לגרום לסכסוך בין הילדים על הירושה המתקבלת ולגרום למחלוקות לא נעימות. לא רק זאת, אלא שבאמצעות משכנתא הפוכה ניתן לקבל אחוז מימון של בין 15 ל-50 אחוז מערך הנכס. ככל שגיל הלווה גדול יותר,כך הוא יקבל אחוז מימון גבוה יותר. אך לא ניתן לקבל יותר מ-50% מימון. כך יוצא שמשכנתא הפוכה היא לא הפתרון המושלם לגיל השלישי.

 

מה הפתרון המחליף את משכנתא הפוכה?

במקום משכנתא הפוכה שצברה תאוצה בישראל, ב-5 השנים האחרונות, ניתן להיעזר במודל ירושה עצמית המסייע למבוגרים רבים להתכלכל בכבוד גם בשארית ימיהם. תוכלו לקבל מידע נוסף באתר ירושה עצמית. מודל ירושה עצמית מאפשר למבוגרים למכור את הנכס בו הם גרים, לקבל את הכסף תמורתו ולהמשיך לגור בו.

כך הם גם נהנים מכספי המכירה וגם לא צריכים לעבור לדירה אחרת. המשקיע שקונה את הדירה מקבל אותה רק לאחר הפטירה. מסיבה זו מחיר המכירה הוא אומנם זול יותר משווי השוק החופשי, אך הוא עדיין רווחי במיוחד לבני זוג מבוגרים שרוצים ליהנות מרווחה כלכלית באחרית ימיהם.

אם גם אתם מעוניינים ליהנות מרווחה כלכלית, אתם לא צריכים לפנות לגורמי מימון לקבלת משכנתא הפוכה, מודל ירושה עצמית נותן את הפתרון המושלם לכך.

משכנתא הפוכה

אולי יעניין אותך גם