חיפוש

למה אסור לכם לוותר על יועץ המשכנתא

בעבר אנשים לא הכירו את המושג של ייעוץ משכנתא. מי שרצה לקבל משכנתא, פנה לבקש אותה בכוחות עצמו מהבנק בכוחות עצמו. הוא לא נעזר באף יועץ, הבנק הציע ריביות למשכנתא ולא חשבו להתמקח על גובה הריביות המוצע. הבנקים חגגו והאזרחים?… הרבה פחות. בעשור האחרון גברה המודעות בתחום וכיום, כולם יודעים, משכנתא לוקחים עם ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות. אמנם השירות עולה כסף, אך הוא חוסך תשלומי ריבית יקרים של מאות אלפי שקלים. איך זה עובד? ריכזנו לכם כאן מידע, נקווה שהוא יועיל לכם ותפיקו ממנו את המירב.

 

על מה רווחי הבנק מתבססים?

רווחי הבנק מתבססים על האזרח הפשוט. ואם זה לא היה ברור נסביר. הרי הבנק הוא לא עמותה להשאלת כספים. מדובר בגוף עסקי שכל מטרתו היא להגדיל את הריווחיות שלו. לצורך כך הבנק מוכר כסף תמורת כסף. הוא נותן הלוואה וגובה עליה ריבית שהיא הרווח שלו מנתינת ההלוואה. כך הוא מגדיל את רווחיו כל פעם בה הוא מעלה את הריבית שהוא גובה מהלווה.

 

איך הבנקים מגדילים רווחים בתחום המשכנתאות?

תחום המשכנתאות הוא תחום רווחי לבנקים והם מעוניינים לגרוף כמה שיותר כסף מכך. מסיבה זו הבנקים מעמידים לרשות הלווים פקידי משכנתאות המציגים את עצמם כיועצי משכנתאות מטעם הבנק, השירות הניתן הוא חינמי וכך הם מסייעים ללווים רבים בתהליך לקיחת המשכנתא. לא כולם קולטים שמדובר כאן בעוקץ. הרי יועץ המשכנתאות הוא מטעם הבנק, הוא חינמי ללווה, אך הבנק משלם לו משכורת ועל כל ריבית גבוהה שהוא מצליח לשווק ללווה, הוא מקבל בונוס מהבנק… אל תהיו עיוורים. פנו ליועץ משכנתאות פרטי ואל תיעזרו ביועצי המשכנתאות החינמיים שעולים ביוקר בסופו של דבר.

 

איך יועץ המשכנתאות תורם למשכנתא בסופו של דבר?

אתר קרקע המוביל בתחום ייעוץ משכנתאות, יוכל להעשיר אתכם במידע נוסף בתחום. אך כאן ריכזנו את ראשי הפרקים של הנתונים:

  • שלב הייעוץ יתחיל כבר מבדיקת היתכנות העסקה מבחינה מימונית. היועץ יבחן את גובה ההון העצמי הקיים ויראה אם באמצעותו ניתן לרכוש את הדירה המוצעת או שיש צורך בשינוי כיוון. במקרים מסוימים היועץ יוכל לסייע ללווה להגדיל את ההון העצמי הקיים ויאתר עבורו מקור מימון אמין ויעיל עבורו.
  • יועץ המשכנתא מטפל בכל תהליך לקיחת המשכנתא, הוא מכוון את הלווה באיסוף המסמכים ומגיש אותם למקומות הנכונים.
  • לאחר קבלת אישור עקרוני אחד היועץ יגיש את אותה הבקשה למספר בנקים נוספים וכך יתחיל לנהל משא ומתן להוזלת מחיר הריביות במשכנתא.
  • תמהיל המשכנתא יותאם אישית לצרכי הלווה על ידי יועץ המשכנתאות שישב וימפה את צרכי הלקוח ויבדוק מה מתאים לו.
  • היועץ ימשיך לכוון את הלווה ברכישת הביטוחים והצבת הבטחונות לבנק להשלמת המשכנתא.

קניית דירה

 

אולי יעניין אותך גם