חיפוש

מה הוא מיחזור משכנתא?

אם אתם משלמים באופן חודשי על המשכנתא שלכם, יכול להיות ששמעתם בשלב כזה או אחר על תהליך מיחזור משכנתא. שם זה מתייחס אל תהליך בנקאי, שבאמצעותו ניתן לשנות את התנאים הראשוניים של המשכנתא שלכם לתנאים חדשים.

אם זה בהחלפת מסלול למסלול אחר, שינוי תנאי הריבית או כל דבר אחר – קיימים שלל יתרונות למיחזור משכנתא שכדאי לקחת בחשבון. במאמר זה נבדוק מהו בדיוק ההליך הזה וכיצד הוא עובד.

 

אז מה זה מיחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא הוא אסטרטגייה פיננסית שמטרתה לשפר את התנאים של הלוואת המשכנתא הנוכחית שלכם ולהתאים אותם לשוק ולמדד. המטרה של הליך זה היא בעצם להפחית את הריבית הקיימת של ההלוואה שלכם ולהפחית את הזמן שנותר על התשלום.

מיחזור משכנתא יכול להיות דרך יעילה ביותר להצליח לחסוך כסף בטווח הארוך ובטווח הקצר. לא כולם זכאים למיחזור משכנתא מאחר ויש מספר תנאים שצריך לעמוד בהם מבחינת הבנקים השונים. לקבלת מידע נוסף על הזכאות למחזור המשכנתא לחצו כאן.

מיחזור משכנתא

איך תהליך מיחזור משכנתא עובד?

תהליך מיחזור משכנתא למעשה טומן בחובו שתי פעולות נפרדות. הפעולה הראשונה היא לקיחת משכנתא חדשה, במסלול אחר ובתנאים טובים יותר. הפעולה השנייה היא החזר מלא של כל סכום המשכנתא הקודמת- מהמשכנתא החדשה.

נשמע מסובך? נפשט את זה עוד יותר. מדובר בלקיחת הלוואה שמכסה את ההלוואה הקודמת, כך שאתם מחזירים כסף באופן חודשי על ההלוואה החדשה.

 

מהם היתרונות של מיחזור משכנתא?

לתהליך זה יש כמה יתרונות. קודם כל, ניתן להפחית בדרך זו את גובה הריבית ובכך להפחית את התשלומים החודשיים והסכום הכולל הסופי של כל המשכנתא. על ידי קבלת תנאים טובים יותר ניתן לחסוך כסף לטווח הארוך. יתרון נוסף הוא פירעון מהיר יותר של ההלוואה.

לעיתים ניתן יהיה לקחת משכנתא חדשה שקצרה יותר מבחינת משך הזמן בה היא צריכה להיות משולמת. כך תוכלו להפוך לחופשיים מחובות מוקדם יותר, דבר שבטח יוריד עול רב מהכתפיים שלכם.

מיחזור משכנתא

מה כדאי לשקול לפני מיחזור משכנתא?

לפני שאתם לוקחים משכנתא חדשה, כדאי לבדוק מספר דברים. קודם כל, חשוב לבדוק מהן סוגי ההלוואות שעומדות לרשותכם. יש להבין לעומק את תנאי ההלוואה הנוכחית, ההלוואה הפוטנציאלית וכל ההוצאות האחרות שמסביב- עמלות ותשלומים נוספים. כך תוכלו לדעת האם מיחזור משכנתא בכלל משתלם במקרה שלכם.

דבר שני, כדאי לברר האם אתם עומדים בתנאי הזכאות למיחזור משכנתא. יש לעשות בירור זה מול הבנק המלווה. לבסוף, כדאי לשכלל את כל הנתונים ולהבין האם מיחזור משכנתא מתאים ומשתלם לכם בשלב זה, בהתחשב במצב הפיננסי שלכם ובעתיד לבוא. מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי בתחום הפיננסיים שיוכל לייעץ לכם ולעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

מיחזור משכנתא

אולי יעניין אותך גם