חיפוש

מהו רשם המשכונות ואילו נתונים ניתן להבין משם

משכון הינו מושג מוכר בעולם המשפטי והפיננסי, הוא עומד במרכז הלוואות גדולות ויש לו משמעות חשובה. משכון אומר שנכס ניתן כערובה מסוימת עבור הלוואה, את המידע עבור הנכסים הממושכנים אתם תרצו כדי לקיים אך ורק עסקאות כשרות ברורות.

כדי לא לאבד את הכסף, לא ליפול למערבולת כספים ומפח נפש יש  כלים שעוזרים לכם לעשות סדר ולהבין במדוייק מי בעליו הרשמים של נכס ומה מצבו. רשם המשכונות זה מה שאתם חייבים עבור כל עסקה, ולפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא.

 

מהו משכון בכלל?

לפני שנכנס למהו רשם המשכונות, קודם נפנה להגדרה הרחבה של המושג והשימוש שלו נראה שהמשמעות היא למשכן נכס בתור ערבות. לפשט, מי שלוקח הלוואה ייתכן ויתבקש למשכן מהנכס שלו. כך י שמלווה את הכסף, הנותן, יהיה בטוח שתחזירו לו את החוב ואם לא אז הנכס הממושכן יעבור לבעלותו. חוק המשכון מגדיר את המשכון כך: 1.

שעבוד של נכס כערובה לחיוב, מזכה את הנושה להפרע מן המשכוון אם לא סולק החוב. 2. הערובה יכול שתהיה לחיוב כולו אומקצתו, קיים או עתיד לבוא, מתחדש או מותנה, קצוב או בלתי קצוב.

 

מתי העניין עלול להסתבך

במקרים רבים אכן אנשים אשר לוו את הכסף מהבנק לא מצליחים להחזיר את החוב והוא בתמורה מקבל בעלות על הנכס שמושכן. אממה, שמי שלווה את הכסף מהבנק עדיין יכול להשתמש בנכס שהועבר. רבות הפעמים של אמדובר על הנכס כולו אלא רק חלק ממנו מה שיוצר חלוקה בבעלות של בנכס.

 

מה קורה לפעמים בשטח

בכל אופן, נגיד ואותו לווה מחליט למכור את הנכס שלו לצד שלישי, יש בעיה. איך ידע הצד השלישי שלא באמת שלו הנכס אלא של הבנק( או המלווה )? יקרה שיותר מצד אחד יבקשו חזקה על הנכס. שרבים לוקחים משכנתא עם משכון ולאחר מכן רוצים לעבור דירה, הם יכולים רק בתנאי שהחזירו וסיימו את המשכון.

 

כדי לא להיות האדם צד ג המפסיד

על מנת למזער את האפשרויות לעסקאות קלוקלות שכאלה ישנו רשם משכונות. הרשם משכונות מנהל את כל המאגש של המשכונות לפי הדין. זה כולל הודעות רישום מסודרות, הודעות אם חלו שינויים בפרטי המשכון והודעות על בטול משכון והארכתו. כמובן שבמאגר רישום מסודר של הממלווה הלווה החוב והנכס.  בדרך כלל בדיקה אצל רשם המשכונות נצרך לפני רכישת דירה היא צעד הכרחי וחשוב.

 

רשם המשכונות

עליכם לוודא כי מי שנטל את המשכנתא הוא למעשה הבעלים של הזכות במקרקעין על ידי הפקת תמצית רישום מקוונת או הפקת תמצית רישום חתומה בלשכת בה רשומה המקרקעין. כשמדובר על עסקאות אתם לא רוצים להכנס לעסקה לא בטוחה ואמינה. אפשר להעזר בשירות של עסקים מוכשרים שיכולים לעזור לכם בכל התהליך והמידע.

 

משכנתאות

אולי יעניין אותך גם