חיפוש

מה זה משכנתא הפוכה? יועצי המשכנתאות של משכנתא עכשיו כאן לענות

משכנתאות ידועות בכך שהן מאפשרות קניית נכסים לאורך זמן, או קבלת הלוואה והחזרתה בתשלומים.

משכנתא הפוכה היא דווקא קצת אחרת, ממה כמו שמה, ולפני שנצלול פנימה למהות העניין, חשוב שתבינו שמדובר בהחלטה מורכבת שצריך לעשות באופן

מושכל, ועכשיו כשכל המידע הדרוש יהיה בידיכם, תוכלו לעשות את הבחירה ולהתחיל את התהליך.

 

בואו נגדיר את המושג

ראשית נבין מה היא משכנתא הפוכה אשר ידועה גם בשם משכנתא פנסיונרית, מדובר בהלוואה שלרוב תוחזר לאחר שנים רבות ולרוב בתשלום אחד. בניגוד להלוואות המוכרות אשר מוחזרות בקצבה חודשית. זהו שעבוד של נכס כביטוח להחזרת אותה הלוואה, אשר ניתנת לבני שישים וחמש ומעלה, ולכן היא ידועה כמשכנתא פנסיונרית.

 

עניין הריבית

בתהליך לקיחת משכנתא הפוכה, ישנה ריבית שמוטלת עליה, ומדובר בנושא די מורכב, לכן חשוב ומומלץ להתייעץ עם בנקאי אישי או כל אדם מומחה בתחום שיוכל לסייע בתהליך. החזר ההלוואה מגיע לאחרת מכירת הנכנס שצפויה לקרות לאחר פטירתו של הבעלים בדרך כלל, אך הריבית משולמת לפני כן בפריסה חודשית ובמקרים של דחייה כמו תעלה הריבית.

 

פירעון משכנתא הפוכה

כל הלוואה שלוקחים סופה הוא פירעון, ובמצב של משכנתא הפוכה מדובר סכום אשר יכלול מספר דברים שונים שמצטברים יחד, ביניהם עלות פתיחת התיק, דמי ניהול, קרן משכנתא,  הריביות ועוד. פירעון המשכנתא נעשה בכמה סיטואציות שונות:

 

פטירת המלווה

לאחר שהמלווה הולך לעולמו, הגוף המלווה ידרוש את החזר ההלוואה. האחראים לכך יהיו לרוב הילדים אשר שיצטרכו להחליט מה לעשות עם הנכס. ואם אין באפשרותם לשלם את ההלוואה גם לאחר שנה אחרי מותו, הבנק יוכל למכור את הנכס כפי שצוין בחוזה שנחתם.

 

מכירת הנכס

הלווה יכול להחליט למכור את הנכס שלו, ובכך להחזיק לבנק את ההלוואה, או לרכוש נכס חדש ולהמשיך עליו את המשכנתא ההפוכה.

 

דיור מוגן

אם הלווה עובר לגור בבית אבות או דיור מוגן כלשהו, הגוף המלווה ידרוש החזר הלוואה החל מחמש שנים לאחר עזיבת הנכס, מכיוון שידוע שצריך כסף רב למימון דיוק מוגן לשנים ארוכות.

 

פירעון מוקדם

בכל עת ניתן לפרוע את ההלוואה באופן שלם או חלקי, ללא עמלות או בעיות, מתי שרק תרצו, אך קחו בחשבון שישנו תנאי לפירעון, וזהו שסכום ההלוואה צריך להיות לפחות חמישים אלף שקלים.

 

התייעצות לפני התהליך

מכיוון שמדובר בתהליך עם המון בירוקרטיה, דברים קטנים וגדולים להתעסק עימם, יש המלצה גדולה לשימוש בהתייעצות עם מומחים בתחום לפני שתיכנסו לעניין. נכון שזה מפתה להתחיל, אבל בייעוץ יסודי וליווי לאורך כל התהליך, תוכלו לעשות את זה בצורה הרבה יותר מסודרת, מבוקרת ונכונה, שתוביל אתכם בדיוק למה אתם זקוקים לו.

 

עכשיו אתם יכולים להתחיל

עכשיו כשאתם יודעים את כל מה שחשוב לדעת, זה הזמן בשבילכם לפנות למי שצריך, לקבל את ההדרכה והעזר המותאמים, ולהתחיל את התהליך למשכנתא הפוכה שאולי תיתן לכם את המענה שחיכיתם לו.

בית ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם