חיפוש

איך בוחרים ייעוץ משכנתאות

כאשר בוחרים יועץ משכנתאות, חייבים לזכור כי מדובר באיש מקצוע שעלול להשפיע בסופו של דבר על גובה ההחזר הכולל של המשכנתא שלכם. התנהלות מקצועית של יועץ משכנתאות יכולה לחסוך לכם תשלום ריביות על סך מאות אלפי שקלים. מדובר בהחלטה גורלית ולכן כל כך הרבה אנשים רוצים לדעת על מה חשוב להקפיד בבחירת יועץ משכנתא.

 

הנקודות החשובות בבחירת יועץ משכנתאות

מקצועיות

כל אחד יכול לקום ולהכריז שהוא יועץ משכנתאות. אין על כך פיקוח מסודר ולכן חשוב לפנות אל יועץ שעבר הכשרה מקצועית לצורך כך. אמנם יש את אלו שיש להם תחביב, הם מצליחים בו, צוברים ניסיון וכך הופכים למומחים. אך אף פעם אי אפשר לדעת איזה ידע בסיסי חסר להם בגלל זה. חפשו מקצוען.

 

המלצות

בקשו לקבל המלצות מחברים על יועץ המשכנתאות שהם נעזרו בו. כך תוכלו לצבור רשימת מומחים ותוכלו למפות אותה בהתאם לנתונים המתקבלים. לצד ההמלצות מחברים, כדאי לבדוק את דירוג היועץ ברשת. כנסו לאתר שלו ותנו לאינטואיציה שלכם לעבוד. דוגמא לאתר אינטרנט של יועץ משכנתאות מומלץ: https://mortgage-consultant.co.il

 

ניסיון

אף אחד לא מעוניין להיות שפן ניסיון ולשלם על כך. בררו על יועץ משכנתאות מנוסה שנמצא בתחום מעל שנה. ככל שאיש המקצוע אליו אתם פונים הוא בעל ניסיון רב יותר, הוא גם יהיה מומחה יותר, בעל קשרים ענפים יותר עם הגורמים הנדרשים והמרוויחים הראשיים מכך הם הפונים אליו.

 

עבר בנקאי

העדיפו יועצי משכנתאות בעלי עבר בנקאי, כאלו שמכירים את הבנק מאחורי הקלעים. הם עצמם גם עבדו בבנק ולכן יש להם את הקשרים הנכונים, הם יודעים איך נכון להתנהל והכל נראה אחרת.

 

שירות

אף אחד לא רוצה להרגיש שעושים לו טובה כאשר מסייעים לו בגיוס משכנתא משתלמת. זה התפקיד של היועץ ואתם צריכים לקבל את מלוא השירות המגיע לכם. בררו על טיב השירות שהיועץ המומלץ מציע. מה כולל השירות ומה תהיה רמת הזמינות שלו עבורכם גם לאחר סיום הטיפול בתיק. שוק המשכנתאות חווה שינויים ותמיד עדיף לפנות אל יועץ משכנתאות שיתן לכם עצה גם לאחר שסיימתם את הטיפול בתיק.

בית ומחשבון

אמינות

פנו אל יועץ משכנתאות שאצלו מילה היא מילה. אחד אמין שעומד בהתחייבויותיו. הרי היועץ הולך להיות חשוף למידע הפיננסי המלא שדלכם ואתם מעוניינים לשמור על דיסקרטיות. לא רק זאת, אלא שאתם מתחייבים לשלם את המשכנתא בתאריך מסויים ואתם צריכים שהוא יעמוד במילה שלו ולא יגרום לכם לשלם קנס על פיגור בתשלום.

 

מחיר

המחיר המקובל על יעוץ משכנתאות משתנה בהתאם למורכבות התיק. יחד עם זאת, יש טווח המצביע על מחירים הוגנים פחות או יותר. בדקו מה כלול במחיר והאם כדי לקבל שירות אחר גם תצטרכו לשלם את אותו המחיר. כאשר יועץ משכנתאות גובה מחיר נמוך מידי יש להיזהר ולברר את הסיבה לכך. לרוב, על שירות ומקצועיות, משלמים.

כסף

אולי יעניין אותך גם