חיפוש

ניווט בעולם המשכנתאות: טיפים ועצות לרוכשי דירה ראשונה

רכישת דירה בפעם הראשונה בחיים עשויה להיות עניין מורכב. שכן, אף אחד מאתנו לא קיבל שיעור פרטי בבית הספר שהסביר מה צריך לדעת במקרה שכזה. מדריך זה עולה לרשת כדי להקל על מי שחוו קושי בניווט בתחום זה. בשורות הבאות יוצגו כל הטיפים החשובים שיאפשרו לכל אחת ואחד מכם לבצע את הבחירה הנכונה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו כלים חיוניים לחיים.

 

תבדקו שאתם מוכנים מבחינה כלכלית לקראת ההליך

בראש ובראשונה עליכם לוודא שאתם מוכנים מבחינה פיננסית לרכישת הדירה. שכן, ברוב המקרים תצטרכו להציג אישורים שמראים שיש לכם סכום התחלתי זמין. זה הזמן להעריך את מצבכם הכלכלי ולבחון את הדברים החשובים הבאים:

  • גובה החסכונות שיש ברשותכם (במידה ויש כאלה)
  • גובה ההון העצמי
  • התחייבויות קודמות (הלוואות וכו')

לאחר שתבחנו את העניין באופן מעמיק, תוכלו להכין קובץ ובו תעריכו את הסכום המקסימלי שתוכלו להוציא על רכישת הבית החדש. זו ההזדמנות להדגיש שעליכם לקחת בחשבון את העלויות הנוספות שצפויות להגיע בהמשך, למשל:

  • עמלות
  • תשלומי מס
  • תשלומים לעורכי דין ועוד

מוכן כלכלית

תכירו מקרוב את סוגי המשכנתאות הקיימות

הניווט בתחום המשכנתאות מצריך ידע בסיסי בתחום. זו הסיבה שרבים גולשים ברחבי הרשת בחיפוש אחר מידע אודות סוגי המשכנתאות הנפוצות ביותר. הראשונה היא משכנתא שצמודה למדד. ההחזר החודשי של משכנתא זו מתעדכן בכל חודש מחדש וזאת בהתאם לשינויים שבאים לידי ביטוי במדד.

נציין בשלב זה שרוכשים רבים בוחרים לבצע הליך של לקיחת משכנתא לדירה ראשונה באופן זה. לכן, היא נחשבת למשכנתא הנפוצה ביותר. מיד אחריה מגיעה המשכנתא שאינה צמודה למדד. הבוחרים בה יוכלו לבחור את המסלול המתאים להם ביותר בהתאם לצורך.

 

תסתייעו במומחים בתחום לקבלת מענה מקצועי ומדויק

חשוב מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום הנדל"ן. שכן, אלה יוכלו להדריך אתכם לאורך ההליך (מתחילתו ועד סופו). פנייה אל יועצי משכנתאות באתר משכנתא ליין הינה הדרך המומלצת ביותר שתאפשר לכם לקבל את כל המידע המקצועי באופן פרטני.

התייעצו עם מומחים

תבחנו את השוק המקומי טרם הרכישה

חובה להכיר ולהבין מקרוב את שוק הנדל"ן בסביבה שבה אתם מתכננים לקנות את הדירה הראשונה שלכם. שכן, לכל יישוב ועיר יש דינמיקה ומגמות שמשתנות. אם אינכם יודעים מאיפה להתחיל, תוכלו לבחון בתור התחלה את התחומים הבאים:

  • מחירי ההשכרה באזור
  • מחירי הרכישה
  • פרויקטים עתידיים שצפויים להתקיים בסביבה

 

השורה התחתונה – צאו לבחור את הדירה שלכם!

עד כאן הטיפים שחשוב להכיר בכל הנוגע לרכישת דירה בפעם הראשונה בחיים. בשלב זה אתם יודעים בדיוק מה עליכם לעשות וממה כדאי להימנע, כך שנותר לכם רק ליישם את המידע שצוין לעיל ולהיות בטוחים בכך שתבצעו רכישה נכונה שתהיה מדויקת עבורכם מכל הבחינות.

משכנתאות

אולי יעניין אותך גם