חיפוש
חיפוש

שאלת מיליון הצ'קים לבעל הבית: משכנתא או שכירות?

אם כבר עייפתם מלהעביר צ'קים המהווים דמי שכירות לבעל הבית בכל חודש, אולי הגיע הזמן לקחת משכנתא. בואו נדבר על זה לרגע, מה תכלס צריך ביד בכדי לקבל משכנתא? האם יש צורך בהון עצמי גדול מאוד? ומה לגבי הריבית המשתנה? עד כמה צריך לקחת אותה בחשבון ב-2021?
אם חזרתם מטיול מאוד ארוך בדרום אמריקה, ייתכן שלא שמעתם את החדשות המרעישות שהגיעו מבנק ישראל בסוף שנת 2020. לקראת 2021, בנק ישראל יצא בהצהרה דרמטית, כי רכיב הריבית המשתנה עומד להתבטל ממש בקרוב. אם אתם מתכננים לרכוש דירה, כנראה שבקרוב זה יהיה זמן מעולה עבור הפעולה הזו. אין ספק, הפעולה של רכישת בית היא אחת הפעולות הכלכליות הגדולות שתבצעו בחיים. ובגלל שזה כך, קודם כל נמליץ לכם לשבת לפגישת ייעוץ עם יועץ משכנתאות מומחה.

מה כדאי לדעת על לקיחת משכנתאות ב-2021?

באינטרנט אפשר למצוא לא מעט מידע חשוב על משכנתאות מסוגים שונים. יחד עם זאת, האינטרנט לא ילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בבואכם לקחת משכנתא. לקיחת משכנתא היא צעד משמעותי וגדול, אותו צריך לעשות באופן מושכל ומחושב.
אחת השאלות שאנשים שואלים את עצמם, היא השאלה של שכירות אל מול לקיחת משכנתא, מה עדיף? ובכן, אנחנו כאן כדי להגיד לכם שבימינו כנראה עומד להיות הרבה יותר משתלם מאי פעם לקחת משכנתא. זאת, משום שבקרוב כנראה שיהיה ניתן לקחת משכנתא מבלי להתחשב ברכיב הריבית המשתנה.

משכנתאות – מסתמן כי רכיב הריבית המשתנה עומד להיות מבוטל

כידוע לכולנו, הריביות שצמודות למדד המשתנה הן ריביות שעולות ויורדות עם השנים. ולמעשה, זה אחד הדברים שהכי גורמים לאנשים לחשוש בבואם לקחת משכנתא. מאחר שניתן כנראה להסיר את החששות האלו, אנו בחום ממליצים על לקיחת משכנתא ופחות על תשלומי שכירות בכל חודש.
בסופו של דבר, אתם מתגוררים בדירה השכורה במשך שנים, משקיעים בה והופכים אותה לבית לכל דבר. לא חבל לעקור משום בעוד כמה שנים, כשבעל הבית יחליט שמתחשק לו להעלות את השכירות? אם יש לך הון עצמי של בערך רבע מסכום הדירה שברצונכם לרכוש, אתם יכולים לקבל משכנתא.

כמה כסף אני צריך (הון עצמי) כדי לקבל משכנתא?

למשל, אם דירה מסוימת מתומחרת במיליון ו-300 אלף שקלים, אתם צריכים בערך 400,000 ₪ בכדי לקבל משכנתא מהבנק, או מגורמי מימון חוץ בנקאיים. ואם כבר מדברים על גורמי מימון למשכנתאות, חשוב לבחור בגורם המימון הנכון והמקצועי, אל תיפלו לכל מיני ריביות מאוד נמוכות של השוק האפור.
פוטנציאל ההסתבכות שם תמיד קיים, נסו להימנע מזה. שבו עם יועץ משכנתאות מוסמך, תחשבו באילו סכומים מדובר, קחו הלוואה מגורם מהימן וצאו לדרך. רכישת דירה מעולה לא הייתה קרובה יותר.

אולי יעניין אותך גם