חיפוש

מהי העלות של הקמת מצבה לאנשים הקרובים אליך?

בשנים האחרונות, מצבות הפכו לסמל של זיכרון, לפריט היסטורי שיעביר את תחושותינו כלפי המנוח, ובסוף יהיה הזיכרון הכי פיזי וממשי ממנו. בשל כך, רבים מוכנים להשקיע במצבה סכומים לא מבוטלים. מדובר בשוק רחב, החל ממצבות פשוטות יחסית שעלותן 5,000 ₪, ועד כאלו שמגיעות לעשרות אלפי שקלים.

 

אז כמה תעלה מצבה?

ישנם מחירים שונים, לפי סוגים שונים, של אבן, מצבת שיש, כפי שמייצרים בחברת מצבות בראשון לציון, וכן החריטות והעיטורים השונים על גב המצבה. למשל, כאשר מחפשים יצרן מצבות בראשון לציון, ניתן לראות שיש פירוט ומחיר שונה לגבי מצבות לאבן בראשון לציון, ומצבות שיש. בסוף, מחיר המצבה נקבע על פי החומרים, וכמובן השינויים הנדרשים בעיצובה והמורכבות שלהם.

  • מצבה מאבן חברון – אם תרצו את האופציה הזולה ביותר, שגם נוחה לעיבוד ולליטוש, מומלץ לכם לקחת את הסוג הזה, כאשר מחיר האבן נע בין 4,500 ₪ ל – 8,000 ₪. מדובר באבן פופולרית יחסית, וצבעה בהיר יחסית לאבנים אחרות.
  • אם תרצו לעלות לרמה קצת יותר גבוהה, ויקרה, תבדקו בחברת המצבות לאבן בראשון לציון את מחיר המצבות משיש טורקי. הן בדרך כלל תהיינה בצבעי אפור כחול, וקרם מאזור טורקיה ומחירן יעמוד על 6,5000 – 11,000 ₪.
  • במחירים דומים תוכלו לקנות גם את אבן הסלייב, או בשמה השני, אבן שלהבת. צבעה יהיה בגוונים חמים ומראיה יחסית טבעי.
  • אם אתם רוצים מצבה שתעמוד לאורך שנים, מחומר קשיח, ולא תדרוש טיפול, מומלץ להסתכל על מצבות מגרניט או מאבן גלילית. האבן הגלילית תתאפיין בגוונים חמים בהירים, והגרניט בשחור, אפור ואדום. מחירן יהיה בהתאם, יתחיל מ- 8,000 ₪, אך יכול להגיע עד 20,000 ₪.
  • מצבה שנחשבת מאוד עמידה, אך פחות נוחה לפיסול ועיצוב, ולכן תשמש את אלו שלא רוצים הרבה עיצוב, היא מצבת הבזלת, שמחירה יעמוד על 10,000 ₪.

 

מחיר החריטה

מחיר חריטה וכיתוב על המצבות גם יהיה שונה, כשתלוי אם הוא נעשה בעזרת התזת חול בלחץ גבוה, או בעזרת לייזר. את החריטה עצמה ממלאים או באותיות צבועות, או באותיות עופרת.  חריטה ומילוי האותיות בצבע נע בין 6 ל-10 ₪ לאות. לעומת זאת מחיר חריטה ואותיות עופרת על מצבה יעלה כבר ל8-12 ₪ לאות. אם תרצו אותיות מודבקות על המצבה שלכם, זה יכול לעלות כבר ל30-70 ₪ לאות, בגלל שמדובר באותיות שמודבקות על ברגים ואינן חלק מהמצבה.

לסיכום, גם בתחום הקמת המצבות, ישנם מחירים שונים, והכל תלוי במידת הרצון להשקיע ובבחירת חומרים יקרים יותר או פחות. תוכלו להחליט, האם ברצונכם לקנות מצבות פשוטות יותר, אך להשקיע בחריטת האותיות, ותוספת העיטורים. או להפך, להשקיע במצבה ובאבן, ולהשתמש בחריטה פשוטה. זכרו, המצבה פעמים רבות, מהווה זיכרון למנוח שהולך אתנו שנים.

מצבות

אולי יעניין אותך גם