חיפוש

כל מה שצריך לדעת על משכנתא לדירה שניה

מי מאיתנו לא חושב מידי פעם על הדרכים השונות הקיימות להגדלת ההון שיש לנו? האם באמת נדמה לכם שעוד עבודה במשרד היא זו שתוביל לשינוי שלו אתם מייחלים? בדרך כלל התשובה לכך שלילית ולכן אנחנו זה ברור מדוע אתם חושבים גם על אפשרויות אחרות. לדוגמא, האופציה של קניית דירה להשקעה. יש מי שקונה דירות להשקעה לטווח ארוך, כי המטרה שלו היא להשכיר את הדירה וכך לממן את המשכנתא, אך יש גם מי שקונה דירה, משביח אותה ואז מוכר במחיר גבוה יותר. עוד לפני שמדברים על משכנתא לדירה שניה, צריך להבין מה המטרה שלכם ואיזה כוונות יש לכם. כלומר, האם אתם רוצים למכור את הדירה השניה אחרי זמן קצר, או שאתם רוצים שהנכס יעבור בין הדורות במשפחה שלכם. בנוסף, כאשר מדברים על משכנתא לדירה שניה יש לקחת בחשבון את העובדה שהבנק בדרך כלל ייתן לכם הלוואה רק על 50% מהסכום וזה בהחלט נתון שיכול להשפיע על השאלה האם תוכלו לקנות דירה שניה או לא.

רוצים לקחת משכנתא? דברו עם החבר'ה של wayout.

מהם תנאי ההחזר?

בין אם אתם חושבים להחזיר את המשכנתא מתשלומי שכר הדירה של מי שתשכירו לו את הנכס ובין אם אתם מתכוונים למכור את הנכס ברווח גדול בקרוב וכך להחזיר את המשכנתא בבת אחת, כדאי יהיה לבדוק מהם תנאי ההחזר שיתנו לכם. האם אתם יכולים לקבל משכנתא עם ריבית יחסית נמוכה? והאם, במידה ותרצו למחזר את המשכנתא, זה יעלה לכם הרבה? בכל בנק שיציע לכם משכנתא לדירה שניה תוכלו למצוא הטבות מעט שונות והלוואות אחרות, מה שאומר שכדאי יהיה לבדוק את הנתונים הללו לעומק. משכנתא, אפילו אם הכוונה היא לקחת אותה לזמן קצר, זו התחייבות כלכלית גדולה ביותר ואתם עלולים להפסיד כאן לא מעט כסף על ריביות מאוד גבוהות. לכן חשוב לפנות אל כמה גורמים שונים, לעשות השוואות ולראות באיזה בנק תוכלו לקבל את המשכנתא הכי טובה שיש.

האם מומלץ לקבל ייעוץ בנושא?

לקחת משכנתא לדירה שניה זה בדרך כלל אומר שכבר הייתם בסיטואציה הזאת שבה אתם מגיעים לבנק ומבקשים ממנו לקבל הלוואה. משמעות הדברים היא שאתם מכירים את המצב הזה ויודעים שצריך שמישהו ידאג גם לזכויות שלכם. זה נכון שתוכלו לקרוא את כל המידע שמעניין אתכם בנושא אונליין כדי להבין מה מגיע לכם ומה לא, אך האם לא כדאי יהיה לפנות אל אנשי המקצוע לקבלת שירות נוסף? זה לא משנה אם מדובר על משכנתא לדירה שניה, על משכנתא לרווקים או על כל מיני פתרונות אחרים בנושא הזה, כי בכל מקרה כאשר יש יועץ משכנתאות מקצועי שעומד לצידכם אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים. מה שכן, חשוב לבדוק לאיזה יועץ משכנתאות אתם פונים כי לא כל איש מקצוע שמציג את עצמו בתור יועץ באמת יוכל לתת לכם את הטוב ביותר. ישנם יועצים שאומנם למדו את התחום לפני שנים אך לא טרחו להתעדכן ולהכיר את כל השינויים החדשים בענף ולכן לאנשים כאלה לא תמיד כדאי לפנות. משכנתא לדירה שניה, ממש כמו משכנתא לדירה ראשונה, זה משהו שלא לכל האנשים הבנק ייתן אישור. לכן חשוב להגיע כמה שיותר מוכנים לפגישה הראשונה עם הבנק, בין אם זה ברמת ההון העצמי ובין אם זה בכל נושא אחר. ייעוץ תמיד יכול לסייע ולכן מומלץ לפנות אל המומחים בתחום שיוכלו לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם בנושא.

אולי יעניין אותך גם