חיפוש

7 טעויות שכדאי להימנע מהן בעת לקיחת משכנתא

מזל טוב, הצלחתם לגייס הון ראשוני ומצאם את דירת חלומותיכם וכל שנשאר לכם לעשות הוא לקחת משכנתא ולקוות שתקבלו אחת עם תנאים טובים מהבנק.

בשביל לאפשר לתהליך להתנהל בצורה טובה ככל האפשר חשוב שתדעו כי ישנם כמה קריטריונים שכדאי שתמנעו מהם לפני לקיחת המשכנתא.

רוב האנשים נעזרים ביועץ למשכנתאות במאמר זה נגלה מהן הטעויות הנפוצות שעושים לפני לקיחת משכנתא שיכולות להשפיע על התנאים והאופן בו תקבלו משכנתא.

 

טעות ראשונה: בלי הפתעות

כאשר ניגשים לבנקאי לקבלת הלוואה רצוי להיות שקופים כמה שיותר שקופים, כאשר תציגו תלושי שכר עוקבים ורציפים תנועות החשבון צריכות להיות תואמות לתלושים. לבנקאי צריך להיות החומר הרלוונטי, כך שהדרך והמסלול יהיו ברורים, הכינו כל חומר רלוונטי.

 

טעות שנייה: עבודה

בין הדברים החשובים לבנקאי לבדיקת הזכאות שלכם למשכנתא היא הרצף התעסוקתי שלכם, לכן, המנעו מלהחליף עבודה במשך שלושה חודשים לפני לקיחת המשכנתא. עבור הבנק יציבות תעסוקתית היא אחד הדברים החשובים בעת מתן משכנתא לכן אם לעובד ישנה יציבות תעסוקתית של מספר שנים לעומת עובד המחליף עבודה בכל שנה אפילו שכרו עולה, הבנק יעדיף את העובד עם הרצף התעסוקתי. יועץ משכנתאות יכול לעזור לכם לאסוף את כל המידע שאתם צריכים לפני שניגשים לבקשת משכנתא מהבנק.

 

טעות שלישית: הכנסות כוללות

במידה וישנה דירה נוספת בבעלותכם שאותה אתם משכירים, הקפידו לקבל את שכר הדירה בהעברה בנקאית או בצ'קים בחודשים הקודמים ללקיחת המשכנתא. שכר הדירה נכלל כחלק מהכנסותיכם ולכן עליכם לוודא כי ישנה אסמכתא לאותם תשלומים.

 

טעות רביעית: הלוואות נוספות

רצוי לא לקחת הלוואות אחרות טרם קבלת המשכנתא שלכם, בסופו של דבר התלות לקבלת משכנתא תלויה בהכנסה שלכם, כאשר אותה הכנסה מחושבת כנטו לאחר ניכוי תשלומים. במידה ולקחתם הלוואה לפני לקיחת המשכנתא לא במודע הקטנתם את הכנסותיכם וייתכן כי החזר המשכנתא יהיה גדול יותר אל מול ההכנסות שלכם.

 

טעות חמישית: בהירות בהחזרי התשלומים שלכם

רצוי כי כל הוצאה שיכולה להוות בעיה בעת בדיקה לקראת לקיחת משכנתא לא תופיע לפחות שלושה חודשים לפני הבקשה למשכנתא. במידה ורואים כי בכל חודש נמשך סכום קבוע של כסף או ישנה העברה בנקאית קבועה בלי פירוט או הסבר ברור מן החשבון שלכם, דבר זה יכול להוות קושי בקבלת המשכנתא.

 

טעות שישית: ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא נדבך בתוך לקיחת משכנתא, הוא מהווה חלק מן הדרישה לקבלתה ובמידה ואין לכם ביטוח חיים קיים רצוי לבצע בדיקות מתאימות לקראת רכישת ביטוח חיים. מומחים ממליצים לבצע ביטוח חיים עוד לפני לקיחת המשכנתא למנוע אי הבנות ולאפשר לכם לפעול בנושא על מנת שהמשכנתא לא תתעכב.

 

טעות שביעית: לשקר יש רגליים

היו כנים ואל תעלימו מידע בפני הגוף ממנו אתם מבקשים משכנתא, בדקו איך להציג את העניין בצורה הטובה ביותר כך שלא ייפגע הסיכוי שלכם למשכנתא אך אל תסלפו את האמת.

החזר חודשי

 

אולי יעניין אותך גם