חיפוש

למה חשוב כיום להשיג השכלה פיננסית רחבה

כמה פעמים תפסתם את עצמכם לא מבינים בנושא כלכלי? האם הרגשתם מתוסכלים ורציתם לדעת יותר? על אף שאף אחד לא דאג ללמד אתכם את תחום

הכלכלה, היום זה פשוט יותר מאי פעם לקבל את המידע הרלוונטי הנחוץ לכם.

 

השכלה פיננסית

השכלה פיננסית איננה נלמדת כחלק מהמקצועות בבית הספר, למרבה הצער. מי שמעוניין בידע על עולם הכלכלה, על מנת שיוכל לקבל החלטות פיננסיות מוצלחות, להשקיע כסף או רק להבין את תלוש המשכורת שלו באמת, צריך לדאוג לעצמו. כיום ניתן למצוא הרבה מאוד מידע ברחבי האינטרנט, או לקחת קורסים, ולהרחיב את ההשכלה הפיננסית שלכם, אך הדבר ידרוש מכם משמעת עצמית ומוטיבציה גבוהה ללמידה. אז למה בעצם זה כל כך חשוב לרכוש השכלה פיננסית?

 

הבנת עולם העבודה וכל המשתמע מכך

אולי אינכם זוכרים את הפעם הראשונה שקיבלתם תלוש משכורת, אך סביר להניח שהייתם מבולבלים. כדי לדעת באמת אם אתם מקבלים את מלוא הזכויות שלכם, ולהבין מה בדיוק מספר לכם תלוש המשכורת שלכם, עליכם ללמוד כיצד מסתכלים על תלוש משכורת, ולהבין במושגים נפוצים השייכים לעולם העבודה כדי שתוכלו לעקוב אחרי קרן הפנסיה שלכם, ההורדות השונות לטובת מיסים ועוד.

 

קבלת החלטות פיננסיות

מבלי להבין בתחום, אתם עלולים לקבל החלטות פיננסיות שגויות שיובילו אותכם למעגל מסחרר של חובות והפסדים כספיים. לפני כל צעד פיננסי חדש מומלץ לאסוף מידע על הנושא, שיאפשר לכם לגשת אליו חכמים יותר. כמובן כי לפני הלוואה או רכישת דירה, רבים מכם יחושו צורך לחפש מידע על התהליך, אך לפעמים גם הבנה בנושאים בסיסיים כמו כרטיסי אשראי ועמלות בנק יכולה לחסוך לכם כסף.

 

ראייה לעתיד

וודאי שאינכם רוצים לחיות במעגל של עבודה והוצאות, מבלי לחסוך כסף ולדאוג לעצמכם לנכס או לרכוש. רכישת השכלה פיננסית תעזור לכם להבין אילו אפיקים מתאימים לכם, האם כדאי לכם להשקיע כסף בנדל"ן, מניות או ניירות ערך, ואיך אתם יכולים לפעול היום כדי לדאוג לעצמכם למחר.

 

להיות מעודכנים במה שקורה היום

השינויים הרבים המתרחשים בשנים האחרונות קשורים לעולם הכלכלה ומשפיעים על כולם. הבנה פיננסית תעזור לכם להמשיך ולעקוב אחרי עליות המחירים, הריביות והרפורמות שמתרחשות מפעם לפעם ולהבין כיצד נכון לכם להתנהל אל מול אותם השינויים – כל זאת במטרה לשמור על ניהול כלכלי תקין שלכם ושל משפחתכם.

 

לסיכום

על אף שהשכלה פיננסית איננה לימודי חובה במערכת החינוך, חשוב מאוד לרכוש ידע בנושא ממספר סיבות. ראשית, הבנה של תלוש המשכורת שלכם והזכויות שמגיעות לכם בעבודה תעזור לכם לוודא שאתם אכן מקבלים כל מה שאתם צריכים היום ובעתיד. בנוסף, הבנה בנושאים כלכליים תעזור לכם להתנהלות כלכלית נבונה, להבנה של חדשות יומיומיות שקשורות לעולם הפיננסי, ואולי אפילו לבחירה נכונה של השקעה כלכלית מוצלחת.

 

מדדים

אולי יעניין אותך גם