חיפוש

למה כדאי לכם לבדוק מקרוב את האופציה של מיחזור משכנתא?

כל מי שמשלם משכנתא לבנק מזה שנים יודע לומר שזה אחד מהתשלומים המרגיזים ביותר לראות שיורדים מחשבון הבנק שלנו בכל חודש. אומנם זה ברור שרובנו במדינת ישראל לא נוכל לקנות דירה בלי הלוואה שכזו מהבנק בגלל מחירי הדירות, אך יחד עם זאת, לא קל להשלים עם המצב הזה. מה שכן, החדשות הטובות הן שזה שלפני שנים עשיתם את הצעד וחתמתם עם הבנק על הלוואה כזו או אחרת, זה לא באמת אומר שאותה הלוואה עם אותם תנאים בדיוק צריכה ללוות אתכם לכל אורך החיים. כלומר, זה שאולי לפני כמה שנים חתמתם עם הבנק על החזר חודשי בגובה מסוים ועל שלושים שנה של הלוואה, זה לא אומר שגם היום זה מה שמתאים לכם. לכן כדאי לדעת שיש כזה דבר מיחזור משכנתא ולמעשה המהות של צעד כזה היא לסגור את המשכנתא הקיימת מול הבנק ולקחת במקומה משכנתא אחרת על כל הסכום שעוד נותר לכם להחזיר. אתם בהחלט צודקים אם אתם חושבים שגם על פעולות כאלה הבנק יגבה מכם עמלה, כי הרי אין בנק שעושה פעולות מבלי להרוויח מהן ומבלי לקבל עליהן עמלות. מצד שני, פעמים רבות אפילו אחרי שעושים את כל החישובים בנושא הזה, מגלים שזה עדיין מאוד משתלם. לכן אנחנו מציעים גם לכם לבדוק זאת, כי למה לא בעצם?

מה השתנה במצב שלכם שמאפשר מיחזור משכנתא?

לאורך החיים המצב הכלכלי והמשפחתי שלנו בדרך כלל משתנה, מה שגם משפיע כמובן על יכולת ההחזר החודשית שלנו. מצד אחד ברוב המקרים המשפחה גדלה וזה אומר שיש לנו הרבה יותר הוצאות, אך מצד שני, ברוב המקרים ככל שעוברות השנים אנחנו גם מרוויחים יותר כסף. לכן ברור מדוע אדם בן שלושים יוכל להחזיר פחות כסף לעומת אדם בן חמישים, אז למה שלא תבדקו לעומק את העניין הזה גם אתם? מעבר לכך שככל שהשנים עוברות אתם בוודאי מרוויחים יותר, יש כאן גם עניין של ריביות משתנות במשק ולא פעם יש ירידה דרמטית של הריבית לעומת גבוהה ביום שבו לקחנו את המשכנתא. אם כל זה לא מספיק, יש גם אנשים שלאורך החיים פתאום מקבלים סכומי כסף גדולים מירושה או כל מיני חסכונות, אז למה לא לנצל זאת לצמצום המשכנתא? לאתר שקוף: https://www.shakoof.org.il

האם כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום?

התשובה היא בהחלט כן. העניין שאתם חייבים להפנים הוא שאומנם זה נכון: אם תפנו אל הבנק ותבררו מולו את האפשרויות השונות שיש לכם בנושא של מיחזור משכנתא הוא ייתן לכם אופציה או שתיים, אך תמיד האופציות הללו תהיינה קשורות לאינטרסים הרווחיים של הבנק. במילים אחרות: הבנק לא חושבת על האינטרס שלכם אלא על שלו ולכן לא תמיד הייעוץ שלו יהיה מספיק אמין וטוב. לעומת זאת, אם תדברו עם יועצי משכנתא חיצוניים על האפשרות הספציפית שלכם לעשות מיחזור משכנתא ועל הכדאיות של צעד כזה במקרה שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שתשובתם תהיה אמינה. התשובה של יועץ משכנתאות חיצוני תמיד תיקח בחשבון את האינטרס של הלקוח שלו ולכן, למרות העלות של ייעוץ כזה, זה משתלם.

אולי יעניין אותך גם