חיפוש

איך לקבל משכנתא עם BDI שלילי

BDI שלילי הוא מושג חשוב ומשמעותי עבור אנשים המבקשים לקבל משכנתא או הלוואה. 
משמעות המושג הוא: מידע עסקי ישראל. הכוונה למידע גדול על אנשים, חברות או ארגונים והוא משמש כעזר ע"י הבנקים או חברות מוסדיות לבדוק את האפשרות של הלקוחות להתמודד עם ההחזרים של הלוואה או המשכנתא. למעשה, באמצעות מידע זה לגבי לקוח אשר מבקש לקבל הלוואה או משכנתא, הבנק בודק אם קיימים רישומים שליליים בעבר, לגבי אותו לקוח. מידע זה עוזר לבנק להבין את רמת הסיכון שבהחזרת התשלומים ע"י הלקוח ולפיכך להחליט אם לתת לו את ההלוואה/ המשכנתא או לסרב. ישנם מקרים בהם הבי.די. איי השלילי הינו מוצדק, אך ישנם מקרים שלא וקיימות דרכים להתגבר על זה.

התמודדות עם BDI שלילי

בהרבה מקרים, בהם אנשים לא הצליחו לקבל אשראי מהבנק בגלל שנמצאו עםBDI  שלילי, הם מסגלים לעצמם דרכי התמודדות אחרים, כגון: התנהלות עם כסף מזומן במקום אשראי. למעשה פעילותם הכלכלית היומיומית מתבצעת ע"י תשלומי מזומן. גם כאשר הם פונים לקבלת מימון מגוף חוץ בנקאי, הם מקבלים את המימון בתשלום מזומן. אולם, מימון באופן זה מחייב אותם גם בריביות גבוהות יותר מאשר במימון באשראי.

דרכים לקבלת משכנתא עם BDI שלילי

בד"כ, אם נמצא רישום שלילי לגבי פעילותו הכלכלית של לקוח, כאמור, הבנקים יסרבו להעניק לו את המשכנתא. לקוח כזה נקרא "מסורב משכנתא". במצבים כאלה, שלקוח לא הצליח לקבל משכנתא בנקאית, הוא מחפש אפיקים אחרים שדרכם יוכל לקבל אותה. במקרה כזה, נכנסת לתמונה משכנתא הניתנת מחוץ למערכת הבנקאית. משכנתא חוץ בנקאית ניתנת ע"י גופים פיננסים חיצוניים שאינם בנק והיא ניתנת על בסיס אישורים ו/או מסמכים שאמורים להעיד על יכולתו הכלכלית של הלקוח לעמוד בהחזרים של המשכנתא. בנוסף, כדי להצליח לקבל משכנתא חוץ בנקאית מחברה או גוף חוץ בנקאיים, על הלקוח לעבור בדיקות, לצורך קבת המשכנתא המיוחלת, הכוללות:

  1. בדיקה מקיפה לאיתור חובות ו/או מגבלות כלכליות של הלקוח (חיפוש אחר BDI שלילי) – למעשה, אדם הנתקל בסירוב לקבלת משכנתא מצד הבנק, בגלל שנמצא עם BDI שלילי, יוכל לקבל את המשכנתא המיוחלת מחברה חיצונית שאיננה בנק, במידה והיא תמצא לנכון שיש ביכולתו של הלקוח לעמוד בתנאי המשכנתא ובהחזריה על אף ה BDI השלילי.
  2. בדיקת טיב המשכנתא אותה הלקוח מבקש לקבל ואת רמת הסיכון שבהחזרתה – באם תמצא החברה החוץ בנקאית כי באופן כללי, הלקוח מתנהל באופן תקין מבחינה כלכלית וכי הוא אחראי, היא עשויה לאפשר בהרבה מקרים את הענקת המשכנתא, על אף רישום ה BDI השלילי שלו.

באופן כללי, במקרים בהם הבנק סירב לבקשתכם לקבלת משכנתא, תוכלו להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות, שיעזור לכם לקבל משכנתא לבעלי BDI שלילי וגם יכול ללוות אתכם בצורה מקצועית ונכונה בתהליך הגשת הבקשה לחברות חוץ בנקאיות לצורך קבלת המשכנתא בה אתם מעוניינים. כמו כן, ניתן לקרוא מידע נוסף וחשוב על נושא זה.

אולי יעניין אותך גם