חיפוש

איך לוקחים משכנתא ללא הון עצמי – המדריך המלא

החלטתם לקחת משכנתא ואין ברשותכם הון עצמי לכך? ישנם אפשרויות רבות ומגוונות ללקיחת משכנתא ללא הון עצמי אך לפני שיוצאים לדרך חשוב להבין מה הם התנאים וכך תבינו אם כדאי לכם לפעול כך

משכנתא ללא הון עצמי פרושה לקיחת הלוואה מהבנק לצורך מימון דירה מבלי שללקוח יש נכסים כספיים. הבנקים מוכנים להלוות סכומים גבוהים של כספים ללקוחות שברצונכם לקנות דירה למגורים או להשקעה מכיוון שהנדל"ן זה נישת השקעה סולידית, בטוחה ובעלת היסטוריה של עליית ערך. כלומר, לבנק שמלווה  את הכסף אין חשש ממשי שהמשקיע לא יצליח להחזיר אותו. אך כמובן שלכל עסקה יש את התנאים המתאימים לה.

 

אחוזי המימון של הבנק

קודם כל חשוב להבין מהם אחוזי המימון של הבנק בלקיחת משכנתא ללא הון עצמי. אחוזי מימון הבנק משתנים בהתאם לסוג המשכנתא שלוקחים. מחזור משכנתא מחשבון כלומר, אם המשכנתא נלקחת לצורך קניית דירה ראשונה, הבנק מאפשר מימון עד ל75% מערך הדירה. אם ברצונכם לעבור לדירה חדשה יותר וכבר יש ברשותכם דירה, הבנק יממן 80% מערך הדירה החדשה בתנאי שהדירה הנוכחית נמכרת תוך 18 חודשים. במקרה שבו החלטתם לקנות דירה נוספת לצורך השקעה ואתם מעוניינים להשאיר את הדירה הנוכחית, הבנק יממן 50% מערך הדירה. לעומת זאת, אם החלטתם לקנות דירה להשקעה בלבד ואין ברשותכם אף נכס אחר, תצטרכו להשתתף באופן עצמאי בגובה של 25% מערך הדירה שברצונכם לרכוש.

 

מה ניתן לעשות כדי לבצע את הרכישה?

ישנם כל מיני שיטות שניתן לבצע בכדי לרכוש דיר ללא הון עצמי ולקבל משכנתא מהבנק. ראשית, מי שמחזיק נכס יכול לשעבדו לבנק ולקבל תמורתו עד 70% מערך הנכס. בנוסף לכך, אם הנכס שווה 2 מיליון ומעלה ניתן לקבל תמורתו הלוואה של עד 1.4 מיליון. במידה ואתם בעלי קרנות השתלמות, קופת גמל או פוליסת חסכון כזו או אחרת, באפשרותכם לקחת הלוואה עד ל80% מסכום הכסף הצבור בקופות הללו. דרך אחרת לגמרי היא לקחת מה שנקרא – הלוואה לכל מטרה – מהבנק שלכם, הבנק יכול לאפשר לכם הלוואה לכל מטרה עד 330 אלף שקלים. בדרך כלל, סכום זה סוגר את הפינה של ההון העצמי. כמו כן, ניתן לקחת הלוואה חוץ בנקאית מחברת אשראי או חברת ביטוח או חברה אחרת שיכולה לתת את השירותים הללו. אם אף אחת מהשיטות האחרות לא רלוונטיות עבורכם תוכלו להשתמש באנשים בסביבה הקרובה שלכם – תוכלו לצרף שותף לעסקה, במידה ומדובר בעסקת נדלן. במקרה אחר, תוכלו לבקש הלוואה מהמשפחה או מחבר קרוב במידה וזה מתאים.

לסיכום, היום הבנקים מאפשרים לכל אדם – גם למי שאין הון עצמי מתאים לקבל משכנתא. דרכי המימון שונות ומגוונות אך אם ברצונכם לרכוש דירה למגורים או להשקעה ואין בידכם הון, תוכלו להשיג אותו בדרכים שונות ומגוונות וגם להשיג את המימון הבנקאי הדרוש בתנאים המתאימים לכם.

 

יד ובית

אולי יעניין אותך גם