חיפוש

כיצד למשכן פריטים רבי ערך וכמה נרוויח מהם?

משכון של פריטים רבי ערך, הינה פעולה נפוצה אצל אנשים המעוניינים לקבל הלוואה גדולה, ואין ברשותם כסף נזיל שיאפשר הוכחת ערבות לכך.
גופים המעניקים הלוואות, לרוב מעוניינים לראות ערובה כלשהי לאמינותו ויכולתו הכלכלית של הלווה, על מנת להבטיח שהכסף שניתן – יחזור אליהם בעתיד ע"פ התנאים שנקבעו.
פריטים כגון תכשיטים, כלי רכב, וחפצים אחרים שהם בעלי ערך גבוה – משמשים בד"כ למשכון.
במידה ואנו מעוניינים למשכן תכשיטי זהב, כסף או יהלומים, יש כמה עניינים שחשוב לנו להכיר לפני שאנו מבצעים את הפעולה.

למה צריך משכון?

משכון פריטים רבי ערך הוא צעד שאנשים רבים מעוניינים לעשות, כשהאופציות האחרות מסתמנות כמתישות וכרוכות בבירוקרטיה רבה. לעתים הבנקים דורשים ערבים, הוכחות שכר, פיקדונות וכדומה- על מנת לאפשר לקיחת הלוואה, וזאת כיוון שהם מעוניינים להבטיח את השקעתם ואת חזרת הכסף בעתיד. אנשים רבים מרגישים מוגבלים במסגרת הבירוקרטיה הבנקאית, ומחפשים לעתים פתרון שונה. תהליך המשכון מאפשר לנו לקבל לידינו כסף מזומן בתהליך פשוט יחסית, ומתבצע במשרדי משכון המוסמכים לכך. בעת שניגש לבצע משכון של הפריטים שבידינו- נרצה לוודא מספר דברים.

משכון חפצי ערך- מה חשוב לדעת?

כאמור, משכון מקצועי מתבצע במשרד המוסמך לכך- ועלינו לוודא בתור התחלה שהגענו למקום מוסמך, אמין, ובעל וותק בתחום המשכון. בשלב הבא ניתן לבדוק ביקורות באינטרנט- על מנת לוודא מול מי אנחנו עומדים, ועל מנת שלא להיקלע לתקריות נוכלות כאלו ואחרות. חשוב לדעת שבעת עסקת המשכון אנו אמורים לקבל טופס המפרט את כל פריטי הערך שמושכנו, וכמו כן חשוב לוודא שהפריטים יעברו שמאות מקצועית שתעמוד על ערכם המדויק. חיפוש אינטרנטי של המילים טבעת אירוסין דיימונד פקטורי, לא תמיד יאפשר לנו לאמוד את ערכו המדויק של התכשיט, ולשם כך קיימים שירותיהם של שמאי תכשיטים. בעת שסיימנו את עסקת המשכון- מומלץ לבצע תיעוד עצמאי של הפריטים, כיוון שייתכן ויעבור זמן רב עד שנשחרר אותם באמצעות החזרת הכסף שלווינו. אפשר לתעד את הפריטים שמושכנו ע"י צילום הרשימה שבחוזה העסקה, או צילום ממשי של הפריטים עצמם. חשוב להבין שפריטים רבי ערך כמו תכשיטים למשל, טומנים בחובם ערך סנטימנטלי לעתים, ולכם נרצה לבצע משכון שלהם במקום שמרגיש לנו נכון. אם הבטן שלנו אומרת לנו משהו אחר- תמיד ניתן לעבור למקום הבא!
משכון של פריטים רבי ערך מאפשר לנו לקבל הלוואה בכסף מזומן, ובתהליך פשוט יחסית לעומת הבירוקרטיה הבנקאית המתישה לעתים. בעת שניגש לבצע משכון לפריטים שברשותנו, חשוב לוודא מספר דברים שיוכלו להבטיח לנו שהפריטים שלנו בידיים טובות. בדיקה יסודית של תנאי העסקה והחוזה, הערכת המקום ע"פ ביקורות ותחושות בטן, ו-וידוא של תהליך שמאות מקצועי- יוכלו להוביל אותנו בדרך הנכונה למשכון של חפצינו.

אולי יעניין אותך גם