חיפוש

מימון מלא לרכב – הסבר על התהליך

במהלך היום אנו נתקלים לא מעט בפרסומות של חברות הליסינג וסוכנויות הרכבים שמציעות מימון מלא ברכישת רכב, כמו 0 ק"מ מליסינג ו- 100% מימון מלא לרכב חדש.

מה זה מימון מלא לרכב, מהן האפשרויות שהוא נותן לכם ומהיכן הכי משתלם לקחת את ההלוואה?

כל התשובות לשאלות אלו מתבטלות ברגע שלקוח חולם על רכב חדש. על כן יש לדעת כיצד לממש את הרצון ולהבין מהיכן יש להוציא את סכומי הכסף, במידה ויש בכך צורך, או במקרים אחרים, מהיכן עדיף לקחת מימון לרכישת רכב בהסדר תשלומים חודשי. 

מה זה אומר מימון מלא?

במקום שאדם ירכוש רכב מההון העצמי שלו ניתנת לו האפשרות לבחור את הרכב שבו הוא מעוניין לנסוע תמורת החזר חודשי קבוע.

בצורה זו ההון העצמי של אותו אדם נשמר יחד עם הורדה חודשית של סכום קבוע. סכום ההחזר החודשי נקבע לפי דגם הרכב ולפי יכולת ההכנסה של אותו אדם.  

מדובר בהלוואה מלאה על כל סכום הרכב שלרוב נפרסת לתקופה שבין 36 עד 60 חודשים עם אפשרות להארכה או שדרוג הרכב לדגם חדש יותר בסוף התקופה או המשך פריסת התשלומים לרכישת הרכב.

דרך המימון נעשית בתשלום מקדמה קטנה יחסית (לעיתים ללא תשלום מקדמה כלל) ולאחריה תשלום חודשי קבוע לאורך כל תקופת המימון שנקבעה. 

יש לדעת שהריבית על עסקת המימון עלולה להשתנות בהתאם לכל עסקה. ככלל ניתן לומר שעסקה שכוללת 100% מימון מלא תבוצע עם ריבית גבוהה יותר מאשר עסקה במימון 70-80% מימון שתציע ריבית זולה יותר ללקוח. 

 

מהן הדרישות מהלקוח על מנת לקבל את המימון? 

ישנם קריטריונים שונים שמשפיעים על גובה ההלוואה שכל אדם יכול לקבל. גיל של אדם מסוים יכול להשפיע על תנאי המימון שהוא יכול לקבל.

קריטריונים נוספים כמו עיר מסוימת או הכנסה בגובה מסוים גם הם עלולים להשפיע על סכום המימון שניתן לקבל ודבר זה משתנה מסוכנות רכבים אחת לשנייה. 

על מנת לדעת מהי יכולת ההחזר החודשית שלך, חברות הליסינג ידרשו ברוב המקרים תלושי משכורת ודו"ח שלושה חודשית של העו"ש הבנקאי. 

ההבדל בעסקאות המימון השונות

ישנם הבדלים מסוימים בין עסקאות המימון בין החברות השונות. ישנן עסקאות ליסינג שבהן הרכב אינו רשום על שם הלקוח כלל אלא נשאר בבעלות המחכיר (חברת הליסינג). בסוכנויות רכבים מסוימות ניתן לקבל את הרכב על שם המלווה ועצמאים רבים יעדיפו זאת מכיוון שהם מקבלים הטבות מס מסוימות על כך.  

ברוב המקרים נמצא שעסקאות בחברות ליסינג מבוצעות אך ורק לרכבים חדשים בעוד שבסוכנויות רכב אחרות ניתן לקבל עסקאות מימון מלא לרכבים חדשים וגם לרכבי יד שנייה. 

לעומת הבנקים, מימון מלא ע"י חברות הליסינג וסוכנויות הרכבים הוא מימון חוץ בנקאי שאינו פוגע באובליגו (יכולת ההחזר מול הבנק) של הלקוח. 

יש לבדוק את הסוכנויות השונות בכל הקשור למול מי מיבואני הרכב הם עובדים. חברות מסוימות מרוויחות יותר בעבודה מול יבואנים ספציפיים, משווקות רק אותם ומוגבלות כתוצאה מכך במבחר הרכבים שהם מסוגלות לספק לך כלקוח. 

הנה ההבדלים השונים להלוואות רכב בין הגופים השונים: 

הבנקים: יש לדעת כי הלוואות רבות ניתנות למימוש וניתנות גם על ידי חברות בת של הבנקים. משכנתאות לא ניתנות למימון רכבים. לרוב נמצא כי הן מציעות לנו הלוואות עם הגבלה על סכום כסף מסוים (100.000 שקל) ועם פריסה של עד 60 תשלומים ללקוחות כל הבנקים. 

ההלוואה ניתנת בנוסף למסגרת העובר ושב של הלקוח בבנק והוא זכאי לקבל אותה לחשבונו תוך 3 ימי עסקים. חברות אלו גם מאפשרות לקבל את ההלוואה ללא בטחונות וללא ערבים כאשר זמן החזר ההלוואה נתון בידי הלקוח. 

הבדלים בין סכום ההלוואה משתנה בין הבנקים השונים, בעוד בנק אחד מאשר הלוואה של עד 100,000 שקל בנק אחר יאשר הלוואה של עד 80,000 שקל עם הגבלה על זמן דחיית התשלום לעד חצי שנה. בנק אחר יכול להגביל את סכום ההלוואה עד 90% מערך הרכב. 

חברות כרטיסי האשראי: חברות כרטיסי האשראי בישראל נמנות עם הבנקים. הכוונה היא שהן שייכות ברובן לבנקים השונים ומכאן הבדל סוגי ותנאי ההלוואות לרכב יהיו דומות ברוב המקרים.

גם כאן נמצא הלוואות עם הגבלת סכום של עד 100,000 שקל "ללא מטרה וללא מעורבות הבנקים", אך בחיפוש בין חברות האשראי השונות נמצא גם כאלו המציעות סכומי מימון שמגיעים עד 200,000 שקל או עד 100% מימון מלא לרכב. 

לרוב נמצא שאישור ההלוואה בחברות האשראי מהיר יותר מתהליך אישור הלוואה בבנקים. הן אינן מגבילות את רוכש הרכב בסוג הרכב וחלקן מציעות הסדרים עם יבואני רכב או סוכנויות רכב עצמאיות. 

סוכנויות רכב: כיום כמעט כל סוכנויות הרכב מציעות לרוכשי הרכב מימון מלא של עלות הרכב בעת הרכישה יחד עם מגוון רכבים לבחירה ועם אחריות מבית היבואן בהחזרים חודשיים.

ההחזר החודשי משתנה בהתאם לסוג הרכב ועלותו ונפרסים לתקופה שלרוב עומדת על 36 חודשים שבסיומם יוכלו להמשיך ולשלם את יתרת התשלום על הרכב או לעבור לרכב חדש יותר ולהמשיך את התשלום החודשי. 

שיטה זו טובה עבור לקוחות פרטיים בכך שהם תמיד נהנים מרכבים בעלי שנתונים חדשים ולמעשה אינם מתעסקים במכירה או קניית רכב חדש ולא מפסידים את ירידת ערך הרכב כתוצאה מכך. 

יבואני רכב: יבואני הרכב בארץ הם אלו שמעבירים את הרכבים לחברות הליסינג או לסוכנויות הרכב השונות. במצב שבו לקוח פרטי רוכש רכב מיבואן הוא מבצע רכישה ללא גורם מתווך.

השאלה העיקרית שעולה כאן היא המחיר שאותו משלם הלקוח הפרטי, בדגש על עיתוי הרכישה. 

יתכן מצב שבו חברות ליסינג או סוכנויות רכב יוכלו לספק ללקוח מחירים טובים יותר בשל כמויות הרכב הגדולות שהן רוכשות המאפשרות להן לקבל מחירים זולים יותר.

לעומת זאת יבואני רכב יכולים לאפשר הוזלה במחיר בימי מכירה ספציפיים שיכולים להגיע גם ל- 10% מעלות הרכב.

אולי יעניין אותך גם