חיפוש
חיפוש

כמה תעלה לכם הלוואה חוץ בנקאית ואיך ניתן לחשב זאת

לקיחת הלוואות הינה כלי חשוב וחיוני למרבית בני האדם בעיצוב העתיד הכלכלי שלהם ובהשגת מטרות כמו רכישת בית, קניית רכב ועוד.

שיטת הלוואות נפוצה כיום הינה הלוואה חוץ בנקאית המתבצעת מחברות חיצוניות ולא מהבנק של הלווה.

במאמר זה נסקור את עלות ההלוואה החוץ בנקאית וכיצד ניתן לחשב אותה.

 

מהי הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית הינה הלוואה בה הלווה מקבל כסף מגוף הלוואות ומתחייב להחזיר אותו לאחר פרק זמן מסוים. באמצעות הלוואה חוץ בנקאית מחשבון הלוואה  תוכלו לחשב את הסכום החודשי שעליכם להחזיר לפי סוג ההלוואה שלקחתם, בקלות ובמהירות. תקבעו סכום אותו תרצו לקבל וגוף ההלוואות יקבע את הריבית שיש לשלם על הסכום ואת פרק הזמן שבו יש להחזיר את ההלוואה.

 

עלות ההלוואה

עלות הלוואה חוץ בנקאית נקבעת לפי מספר פרמטרים. ראשית, גודל ההחזר החודשי תלוי בגודל הסכום הנלווה, לרב ככל שהסכום גדול יותר כך הסכום אותו מחזירים כל חודש גדול יותר. הסכום הנוסף אותו על הלווה לשלם נקבע לפי גודל הריבית שנקבעה בעסקה בין 2 הצדדים והינה למעשה העלות בפועל של ההלוואה.

 

איך מחשבים

הריבית אותה עלינו לשלם על ההלוואה מורכבת מ-2 מרכיבים – ריבית בנק ישראל אשר עומדת על 0.1% בתוספת 1.5% מרווח, וריבית מרווח סיכון נוספת. בגלל שמדובר בהלוואה חוץ בנקאית, החברות המלוות מבצעות מחקר על הלקוח ועל מצבו הכלכלי, הן בודקות את יכולתו להשיב להן את כספן חזרה כך שלא יפסידו בעסקה. לכל לווה מתווספת ריבית שנקבעת לפי מצבו האישי.

 

תעשו שיעורי בית

כיום ישנם גופים רבים המציעים הלוואות חוץ בנקאיות, מחברות אשראי מבוססות ועד חברות קטנות יותר אשר כל עיסוקן הינו במתן הלוואות. כאשר ניגשים לקחת הלוואה חוץ בנקאית, חשוב לבחור את ההלוואה המתאימה לנו ביותר מבחינת הריבית אותה עלינו לשלם, משך הזמן בו ניתן להחזיר את ההלוואה ועוד.

על כן, עלינו ללמוד את התחום ואת האופציות העומדות בפנינו. כאשר אנו מקבלים הצעה להלוואה, ניתן לחשב את שיעור הריבית המוצע לנו באמצעות מחשבונים ייעודיים אשר ניתן למצוא באינטרנט ולהחליט מה ההצעה המשתלמת ביותר.

 

היו יצירתיים

לעיתים, נוכל למצא פתרונות יצירתיים לביצוע הלוואות כך שנוכל לחסוך במחיר. למשל, במידה ונרצה ללוות כ-50 אלף ₪, נוכל לחלק את ההלוואה בין 2 גופי הלוואות או יותר, ומכל אחד ללוות סכום חלקי מהסכום הכולל. במקרה כזה, ייתכן שנמצא תוכניות הלוואה עם שיעור ריבית נמוכה יותר עבור סכומים קטנים ועל כן הריבית הכוללת שנשלם תקטן.

לדוגמא, ייתכן וישנה קרן הלוואות בריבית נמוכה אך הסכום המקסימלי שניתן ללוות בה הינו 10 אלף ₪. נוכל לפרוס את הסכום הכולל שאנו רוצים ללוות למספר קרנות קטנות כאלה בהן הריביות יותר נמוכות וכך לחסוך בכסף. זוהי הינה דוגמה אחת מתוך שלל דרכים בהן ניתן למצוא פתרונות יצירתיים שיפיקו לנו תועלת ויצמצמו בהוצאות.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את ההלוואה החוץ בנקאית, את עלותה וכיצד ניתן לחשב אותה. זכרו לחשב בחכמה ולהתאים לעצמם את תוכנית ההלוואה המשתלמת ביותר. בהצלחה!

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם