חיפוש

מה הם התנאים הסטנדרטיים ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית?

אם ברצונכם לקחת הלוואה כדי לממן אירוע חשוב בחייכם – כמו חתונה, נסיעה לחו"ל או טיפול רפואי דחוף, מומלץ לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. כלומר, עליכם לבדוק מהי יכולת ההחזר שלכם, ולפיה לבחור את סוג ההלוואה הרצוי.

 

סוגי ההלוואות הנפוצות ביותר בישראל

המלווים מציעים סוגים שונים של הלוואות, לכל סוג יש מאפיינים משלו, ולכן הוא מתאים ללווים בפרופיל פיננסי שונה:

הלוואה בנקאית

  • הלוואת שפיצר

הלוואת שפיצר היא הלוואה שבה סכום ההחזר החודשי קבוע לאורך כל תקופת ההלוואה. אמנם מהתבוננות בלוח הסילוקין תוכלו להבחין כי החלוקה בין מרכיב הקרן לבין מרכיב הריבית משתנה מדי חודש, אך הסכום הכולל לתשלום – נשאר קבוע מדי חודש. השימוש העיקרי בהלוואה זו היא לצורך קניית דירה.

 

  • הלוואת קרן שווה

בהלוואת קרן שווה, מרכיב הקרן נשאר קבוע לאורך כל תקופת ההלוואה, ואילו מרכיב הריבית פוחת. כך, הסכום הכולל לתשלום בהלוואת קרן שווה הולך ופוחת מדי חודש. הלוואה זו מתאימה ללווים שמעדיפים לפרוע את רוב ההחזר כבר בתחילת התקופה.

 

  • הלוואת בלון חלקית

בהלוואת בלון חלקית, הלווים נדרשים לשלם את מרכיב הריבית מדי חודש, ואת מרכיב הקרן רק בסוף התקופה.

 

  • הלוואת בלון מלאה

בהלוואת בלון מלאה, הלווים נהנים מהטבה ייחודית – לאורך תקופת ההלוואה הם לא נדרשים לשלם כלל, לא את מרכיב הקרן ולא את מרכיב הריבית. כלומר, הלווים משלמים עבור הריבית ועבור הקרן רק בסוף התקופה. בשל הטבה משמעותית זו, הלוואת בלון מלאה מאופיינת בריבית גבוהה במיוחד, וזאת בשל הסיכון שהמלווים לוקחים בהלוואה זו.

הלוואה בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית בקליק

ניתן לקבל אישור להלוואה חוץ בנקאית דרך האינטרנט. בשלב הראשון תידרשו להגיש טופס בקשת הלוואה מקוון. לאחר מכן תבצעו אימות נתונים קצר. במידה ונמצאתם זכאים – תקבלו את הכסף לחשבון תוך זמן קצר.

 

מהם היתרונות של הלוואה חוץ בנקאית?

  • הלוואה מהירה – ללא בירוקרטיה מיותרת
  • ללא צורך בהצגת ערבים או בטחונות
  • הלוואה שלא תופסת את מסגרת האשראי
  • פריסה נוחה

 

ליווי בתהליך קבלת ההלוואה

כל חוזה הלוואה אמור לכלול התייחסות למספר תנאים – סוג ההלוואה, שיעור הריבית, מועדי ההחזר ומדיניות פיגורים. השוואה בין חוזי הלוואה שונים, לפי התייחסות לתנאים אלה, תוביל אתכם למציאת ההלוואה המתאימה ביותר עבורכם. מומלץ להיעזר בחברה פיננסית שמתמחה בתחום פתרונות האשראי, למשל loan4me, כדי להיות בטוחים שתקבלו את התנאים הטובים ביותר.

 

לסיכום

חתימה על חוזה הלוואה היא פעולה פיננסית משמעותית, ולכן יש לערוך בירור מקדים – לבחון את מרכיבי הלוואה, את הריביות, את העמלות ואת הקנסות. בנוסף יש לוודא מהו הדין במקרה של פיגור בתשלומים, או לחלופין במקרה של פירעון מוקדם. לאחר שיהיה בידיכם את כל המידע הרלוונטי, תוכלו לבחון האם חוזה ההלוואה מתאים לצרכים שלכם.

הלוואה בנקאית

אולי יעניין אותך גם