חיפוש

מתי שווה למכור נכס נדל"ן ואיך לעשות זאת בצורה נכונה

עבור רוב האנשים העסקה הפיננסית החשובה בחייהם היא מכירת הדירה, שכן דירה היא הרכוש בערל הערך הכספי הגבוה ביותר שנמצא בבעלותנו.
כאשר מגיע הזמן בו אנחנו מתחילים לחשוב על מכירת הדירה פעמים רבות אנחנו מתלבטים האם זה הזמן הנכון בו נקבל את התמורה הגבוהה ביותר עבור הדירה.
התזמון המתאים למכירת הנכס תלוי במספר גורמים ועליהם נעבור במאמר זה.

האם כדאי למכור את הדירה בזמן גאות או מיתון כלכלי?

זוהי אחת ההתלבטויות שעומדות בפני בעלי דירות שמעוניינים למכור. לכך אין תשובה פשוטה לחלוטין שכן ישנם מקרים בהם עדיף למכור בזמן גאות ומקרים בהם עדיף למכור בזמן שפל.
באופן כללי, בזמן גאות קל יותר למכור דירות – כלומר, תוכלו למכור את הדירה במחיר גבוה ביותר. עם זאת, במקרה ואתם קונים דירה אחרת כנראה שתצטרכו לשלם מחיר גבוה יותר עבורה מאשר בזמן מיתון, וההפרש בין מחירי הדירות יהיה כנראה נמוך יותר בזמן מיתון.

מכירת עם פטור ממס שבח

כשמוכרים דירה מתחלקים ברווחים עם השותפה שלא עוזבת אותנו – המדינה. מטבע הדברים, נרצה לשלם כמה שפחות מס. המס העיקרי אותו משלם מוכר הדירה הוא מס השבח – המס המשולם לרשות המיסים בגין הרווח שנוצר מעסקת המכירה. ישנם מספר מקרים בהם ניתן למכור את הדירה בפטור ממס שבח, כאשר התנאי הראשון לכך הוא שמדובר בדירת מגורים, בה מותקנים או ניתן להתקין בזמן סביר מתקנים החיוניים למגורים כגון מטבח, שירותים, מקלחות, כיורים וכו'.
ישנם סוגים שונים של פטורים ממס שבח:

  1. פטור ממה שבח של מכירת דירה יחידה אותה החזיק המוכר לתקופה של 18 חודשים לפחות פני המכירה.
  2. פטור ממס שבח על דירת מגורים שהתקבלה בירושה בכפוף להוראות הפורטות בחוק.
  3. פטור ממס שבח במכירת שתי דירות במטרה לרכוש דירה חלופית ששוויה לפחות 3/4 משווי שתי הדירות יחד.
  4. פטור ממס שבח במקרה של העברת הדירה לקרוב משפחה ללא תמורה.

 

מכירת הדירה עבור הרווח הגדול ביותר – כיצד עושים זאת?

לאחר שהתייחסנו לאפשרויות השונות למכירת דירה בזמן הטוב ביותר, יש לציין כי פעמים רבות ניתן לדעת שמכרנו את הדירה בזמן טוב רק בדיעבד. ישנם גורמים רבים שפשוט לא תלויים בנו, כגון ריבית משכנתאות והיטלי השבחה הנקבעים על ידי הרשות המקומית. באופן כללי, מומלץ גם להסתכל על סביבתכם ואם בשכונה שלכם נמכרות דירות רבות באותו הגודל של הדירה שלכם אולי כדאי לחכות קצת.
במכירת הדירה עלינו להתחשב בפקטורים רבים שלא תמיד פשוט לקחת בחשבון, ולכן מוטב להיעזר בבעל מקצוע. אתר המקצוענים בנדל"ן מציע מאגר אקסקלוסיבי של מתווכי נדל"ן מכל רחבי הארץ, בו תוכלו למצוא מתווכי נדל"ן באזור מגוריכם. למאגר נכנסים אך ורק מתווכים עם הישגים מוכחים שסגרו עסקאות והשאירו לקוחות מרוצים.

אולי יעניין אותך גם