חיפוש

יוקר המחייה – הכול על קניית ומכירת דירה ב – 2023

רכישת דירה ב-2023 בהחלט לא פחות אטרקטיבית ומהווה חלום נכסף מאשר ב-2022 או לפני כן. עוד מימי קדם, אנשי המערות היו עסוקים בדבר אחד עיקרי – הישרדות וטיפוח המערה שלהם. ובמשק הנוכחי בישראל ובעולם, קניית דירה עשויה להיות אחד הצעדים החכמים שאפשר לעשות. 

בין אם שואבים את המידע מאת לדייר LADAYAR ומפורטלים מקוונים או מהעיתונות הכללית, כבר לא מעט זמן מדובר על ירידת מחירים כתוצאה מסיבות שונות. בפועל, מה שקורה בשטח זה הדבר הבא:

  • רוכשי דירות רבים התחייבו לחוזים מול קבלנים ויזמי נדל"ן.
  • החל מ-2022 החלו גלי פיטורים ברחבי העולם בחברות ענק.
  • ב-2023 מחירי הדירות צפויים לרדת עקב אי יכולותיהם הכלכליות של המתחייבים לרכישות הנכסים.

 

מחירי הדיור יורדים? מהי השקעת נדל"ן טובה ב-2023?

חלילה, אין לשמוח לאיד, מאחר שאנשים רבים ברחבי עולמות ההייטק איבדו את הפרנסה שלהם. יחד עם זאת, צריך לדעת לזהות הזדמנויות פוטנציאליות כאשר הן מציגות את עצמן. בתוך כך, לא פעם, אנשים שואלים את עצמם: מהי הזדמנות נדל"ן טובה?

באופן כללי, הזדמנות נדל"ן טובה היא כזה אשר מובילה בסופו של דבר לתשואה גבוהה. כדי לחשב תשואה מנכס נדל"ני מסוים, יש לבצע את הפעולות הבאות:

קנייה ומכירה של דירה

חישוב תשואה על נכס בפשטות:

  • הכנסות מינוס ההוצאות על הנכס = X
  • X כפול 100 = Y
  • Y חלקי עלות הנכס = תשואה באחוזים.

לאחר שמחשבים את התשואה על הנכס, קל יותר להבין האם מדובר בהשקעה טובה או פחות.

 

כיצד להתחיל עם תהליך רכישת דירה?

בשלב הראשון, חשוב לקבל אישור עקרוני מבנק המשכנתאות. ללא אישור עקרוני למשכנתא, אין שום טעם להתקדם עם תהליך בחינת ובדיקת הדירות השונות שמוצעות בשוק. אם לא יודעים כיצד לגשת לתהליך קבלת האישור העקרוני, רוב יועצי המשכנתאות יכולים לטפל בתהליך הזה עבור הלקוחות.

חשוב לזכור, כאשר מחפשים דירות לרכישה, במקרים מסוימים נעזרים גם בשירותי תיווך דירות. במקרים אלו, נהוג לשלם בין כ1% ועד 2% דמי תיווך מערך הנכס. ברוב המקרים, מתווכים גובים כ-1.25% על העסקה (זה מה שיותר נהוג בשוק, 2% נחשב מעט גזלני אך גם זה קיים).

קנייה ומכירה של דירה

טיפים להתחלת תהליך רכישת הנכס

אמנם רכישת דירה יכולה להיות כנראה המשימה הכי משמעותית שאנשים יבצעו בחייהם, אבל אפשר לפשט את התהליך עם הצעדים הנכונים. למשל, אפשר לפרק את התהליך המורכב הזה למשימות קטנות יותר שקל לסמן עליהן V.

בתור התחלה, מומלץ ללכת ולבחון כמה דירות באזורים שונים בארץ, מה שיעזור להרגיש את ההבדלים בין ערים כמו ראשל"צ, ב"ש, פ"ת, רמת השרון או כל עיר אחרת. לאחר שמתכווננים על עיר ספציפית או אזור מסוים, אפשר לצמצם את החיפוש והוא ייראה מאיים פחות. לבסוף, יש לזכור תמיר, אנשי מקצוע יכולים להקל משמעותית על התהליך (יועצי משכנתאות, מתווכים וכו').

קנייה ומכירה של דירה

אולי יעניין אותך גם