חיפוש

הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת על נדל"ן בספר שמסכם הכל

בתחום הנדל"ן ישנם מושגים חשובים שחייבים להכיר. מציאת המידע לעיתים קשה ובלתי אמינה. חשוב להכיר את ספר הנדל"ן שמסכם את הכל כדי להבין ולהקיף את כל הנושא. מהם הנושאים המדוברים בתוך ספר נדל"ן?

 

הכרת מושגי יסוד

חשוב להכיר את מושגי היסוד בנדל”ן, את אופן חלוקת הקרקעות, הבנת רישום בעלויות  נכסים, הבנת מושגים מתחום הנדל"ן: טאבו, אדמות מנהל, אדמות קק”ל ועוד. וכן לרכוש ידע בנושאים הבאים: איתור גוש וחלקה, קריאה נכונה של נוסח טאבו, קבלת קישורים למוסדות ממשלתיים ועוד.

 

נדל"ן בישראל

חשוב לדעת מה המקומות המומלצים להשקעה בארץ ולהבין איך עובד השוק ומה עומד מאחורי המחירים. כמו כן חשוב להבין את תנודות השוק, להתנהל לפיהן ולצפות אותן.

 

איתור ובחירה של השקעות

כמו כן חשוב לדעת לאתר השקעות נכונות. להכיר כלים לאיתור השקעות באופן עצמאי וכן לדעת לבצע שימוש נכון בגורמים חיצוניים ואנשי מפתח. בנוסף חשוב להבין איך פועלות קבוצות רכישה, קרנות השקעה בנדל”ן ועוד.

 

הערכת שווי נכס

קריטי ביותר לדעת באמצעים אלו ואחרים איך לבחון שווי נכס שנבחר להשקעה. חשוב להכיר שיטות שונות להערכות שווי המיושמות על ידי שמאי מקרקעין. כמו כן מומלץ להיחשף למאגרי מידע המראים היסטוריית עסקאות שהתבצעו בעבר, בצורה זו ניתן לשלם על עסקה רק את ערכה האמתי.

 

ניהול נכון של משא ומתן

לפני סגירה של עסקה חשוב לדעת כיצד לבצע משא ומתן באופן מקצועי ונכון. חשוב להכיר גישות מקצועיות לניהול משא ומתן מוצלח למכירה או לרכישה של נכס. חשוב לדעת כללים: בחירת אסטרטגיה, איתור חוזקות וחולשות במהלך התהליך ועוד וכן לקבל הכנה לקראת העסקה.

 

מימון ומשכנתא

לאחר הסגירה יש לגייס כסף מהבנק. חשוב לדעת כיצד להתנהל מול הבנק ולהבין את הלך חשיבתו. כמו כן יש להבין כיצד פועלת משכנתא ולהכיר את המרכיבים השונים הקשורים בתחום: העמדת מימון לעסקה, סוגי ריביות, אחוזי מימון, מסלולי משכנתא ובנייה נכונה של תמהיל משכנתא.

 

מידע על רכישה ומכירה

נושאים עמוקים ורציניים יותר בתחום שחשוב לדעת לעשייה בתחום הנדל"ן: המיסוי הקיים בעסקאות השונות למיניהן, אנשי צוות נצרכים ותפקידיהם, מחירי השירותים שלהם וחשיבותם. כמו כן כיצד להתנהל נכון מול מתווכים, מהן הבדיקות המקדימות שיש לבצע לפני רכישת נכס ומידע על השכרת הנכס הנרכש.

 

השקעות בחו”ל

למעוניינים להשקיע בחו"ל חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של השקעה בחו"ל.

 

תמ”א 38

יש המעוניינים להכיר ולהקיף את התחום ששמו תמ”א 38 ומהו בכלל. מה ניתן להרוויח ולנצל וכיצד להפוך ליזם בתחום. לשם כך יש צורך בסקירה מפורטת בנושאים הבאים:

  • תמ”א 38/1 – חיזוק ועיבוי.
  • תמ”א 38/2 – הריסה ובנייה.

כך ניתן לקבל כלים באיתור בניין פוטנציאלי, איתור בעיות מקדימות לפני התחלת פרויקט, הכרות עם אנשי מקצוע בתחום התמ”א ועוד. והכל במטרה להשתלב בתחום באופן מקצועי.

 

לסיכום

נכנסים לתחום הנדל"ן? ממליצים לכם על ספר נדל"ן שיסכם ויגיש לכם את כל הדברים החשובים שעליכם לדעת בצורה מקצועית: מושגי יסוד, נדל"ן בישראל ובחו"ל, השקעות וערכן, משא ומתן, משכנתא, רכישה ומכירה ואפילו תמ"א 38, והכל כדי שתצאו גם אתם מקצועיים בתחום.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם