חיפוש

הכול על היתר בנייה בהתחדשות עירונית

במסגרת ההתחדשות העירונית אנחנו רואים שמתבצעים בעיקר שני פרויקטים בבנייני מגורים משותפים והם: תמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי. עם זאת, חשוב להבין שלפני שמתחילים לבצע כל פרויקט כזה חשוב מאוד לקבל היתרי בנייה, כי אחרת אתם עוברים על החוק. מה עושים ואיך מקבלים את היתר הבניה הדרוש? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

האם כל פרויקט יקבל היתר?

אם תיכנסו ללינק: https://hitchadshut.asden.co.il תוכלו למצוא מידע רב בנושא של התחדשות עירונית הכולל התייחסות לרווח של הדייר, לרווח של היזם וכדומה. עם זאת, כאשר מדברים על היתרי בניה בכל מה שנוגע להתחדשות עירונית אתם חייבים להבין שזה לא עניין של המלצה, אלא חוק לכל דבר ועניין. ממש כפי שאתם יכולים להחליט שאתם מגיעים תלונה כנגד שכן שבנה מרפסת ללא היתר בנייה, כך ניתן לעשות גם בבניינים גדולים שבהם פרויקט תמ"א 38 מתבצע בלי היתר. מדובר על עבירה חמורה שכן יש משמעות להיתר הזה. במידה והחליטו לא לתת לכם את ההיתר יש לכך סיבה טובה, בין אם זו סיבה בטיחותית, סביבתית או כל סיבה אחרת. לכן ברור שאם תפעלו אף על פי שאין לכם היתר, זה עלול להסתיים לא טוב.

האם אי קבלת היתר זו גזירה סופית?

זו עוד שאלה שתמיד עולה כאשר מזכירים את הנושא הזה, כי טבעי שאם בניין מסוים לא קיבל את ההיתר המיוחל, הרי שבעלי הדירות בו ירצו לעשות משהו בנידון. בוודאי תשמחו לדעת שממש כפי שקורה בכל תחום אחר, גם כאשר מדברים על היתרי בניה בהתחדשות עירונית יש כזה דבר וועדת חריגים. לכן, אם נדמה לכם שנעשה לכם עוול או שחוסר קבלת ההיתר אינה מוצדקת, תמיד תוכלו להגיש בקשה נוספת או לעבור אל וועדת החריגים. לא תמיד תקבלו בסופו של דבר את ההיתר, כי כל מקרה נבדק לגופו, אך בהחלט ייתכן שבסופו של דבר התשובה תהיה חיובית וכן תוכלו לצאת לדרך עם פרויקט ההתחדשות העירונית שתכננתם.

האם היזמים יוכלו לעזור בקבלת היתר הבניה?

הלינק https://terra.ltd יוביל אתכם אל אחת מהחברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית באזור ירושלים. מדובר על חברה מקצועית ואמינה שמכירה מקרוב את כל הנושא של היתרי הבניה. כמו כן, אתם יכולים להיות בטוחים שאם תחליטו לעבוד עם חברה זו, כל פעולה תתבצע בצורה חוקית ועם כל היתרי הבנייה הנדרשים. כדאי לדעת שהרבה יזמים שמציעים לבצע פרויקטים של תמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי יכולים לדאוג גם לכל נושא האישורים הנדרשים. עם זאת, חשוב מאוד לוודא גם בעצמכם, עוד לפני שהפרויקט בשטח מתחיל, שהכול מתבצעים עם ההיתרים הנדרשים. לשם כך רצוי גם לשכור עורך דין שיוכל לייצג אתכם, בעלי הדירות, כי הרעיון הוא להתחדש וליהנות מנס ששווה יותר ולא להסתבך בגלל טעויות מיותרות.

אולי יעניין אותך גם