חיפוש

תיקי פשיטת רגל ש"הסתבכו" – מה עושים?

מי שהגיעו למצב שבו הם לא מצליחים לשלם את חובותיהם, יכולי לפנות להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. תוכנית זאת מחליפה את הליך פשיטת הרגל שהיה נהוג בישראל עד שנת 2019. במסגרת הליכים אלו, נקבע לחייבים תשלום חודשי למשך תקופה מסוימת. בכתבה שלפניכם נדבר על מקרים בהם החייבים לא מצליחים לעמוד בהחזרי החובות שלהם אחרי שנקבעה להם פשיטת רגל או חדלות פירעון.  

 

פשיטת רגל וחדלות פירעון לפני ואחרי 2019

פשיטת רגל היא התוכנית שהייתה זמינה בישראל לחייבים שלא יכלו לעמוד בחובות שלהם, ושסך הנכסים שלהם היה קטן מסך החובות. בשנת 2019 תמה תוכנית זאת ונכנסה במקומה תוכנית חדשה – חדלות פירעון ושיקום כלכלי. התוכנית החדשה מגבילה את זמן ההחזרים של החייבים לשלוש שנים.

בנוסף לכך, בתוכנית זאת אפשר לבצע את הליך חדלות הפירעון מול רשם ההוצאה לפועל ולא בבית משפט, בתנאי שסך החובות של החייב קטן מ-161 אלף שקלים. לעיתים חייבים בפשיטת רגל שהחלה לפני 2019 וחדלי פירעון, לא מצליחים לעמוד בהחזרים החודשיים שלהם ממגוון סיבות.

 

ההשלכות של אי עמידה בתשלומים בתקופת חדלות פירעון

חייבים בהליך חדלות פירעון שלא עומדים בתשלומים החודשיים שלהם, או שלא משתפים פעולה עם הממונה שהוסמך לכך מטעם ההוצאה לפועל או בית המשפט, עלולים לעמוד בפני הארכה של תקופת ההגבלות שלהם. בתקופת ההחזרים בהליכים אלה, מוטלות על בעלי החוב הגבלות מסוגים שונים כמו האיסור לפתוח עסק, איסור על צ'קים וכרטיסי אשראי ואפילו איסור יציאה מהארץ.

בתקופה זאת, ההכנסות וההוצאות שלהם מפוקחות על ידי ממונה מטעם בית המשפט, דבר שמכביד על החייבים בהליכים אלה. במקרה של אי עמידה בתנאים, בית המשפט לא יעניק לחייבים את ההפטר ואת מחיקת החובות שמתרחשת בסוף ההליך.

 

מה עושים במקרה והחייבים לא מצליחים לעמוד בהחזר החודשי

חלק מההליך של חדלות הפירעון הוא קביעת המצב הכלכלי של החייבים והתאמה של גובה ההחזרים החודשיים למצבם. במידה וחל שינוי כלשהו במצב, או שהערכה של ההחזר החודשי שעל החייבים לשלם הייתה גבוהה מידי – אפשר לפנות לבית המשפט או לרשם ההוצאה לפועל בכדי לקבל תיקון לנושא. שימו לב, בתי משפט לא נוטים לעשות שינויים מסוג זה, אלא אם כן הנסיבות בתיק מצדיקות את השינוי בצורה ברורה. להבנה מקיפה, אנו ממליצים לבקר באתר https://origilatadv.co.il  לקבלת מידע נוסף.

 

קבלת סיוע משפטי ממשרד המשפטים או שכר מצווה

במקרים שחייבים עומדים מול מצב שעלול לגרום להארכה של תקופת ההגבלות עליהם, הם צריכים לפנות לעורך דין שיש לו התמחות בתחום זה. עורכי דין לחדלות פירעון ופשיטות רגל מתמחים בנושא שנים רבות, ומייצגים בתיקים כאלה ברמה יום יומית. פנייה לעורך דין מומחה יכולה למנוע את הארכת תקופת ההגבלות ואף לשנות את הסדרי התשלום של החייבים. כדאי לפנות לעורך דין שמתמחה במקרים מסובכים של פשיטת רגל, בכדי שיטפל במצב בצורה הטובה ביותר.

פשיטת רגל

אולי יעניין אותך גם