חיפוש

כיצד מבצעים חלוקת אופציות בגירושין?

יתכן שאתם כבר יודעים שגירושין הם אף פעם לא תהליך קל, בין אם אתם ילדים להורים גרושים, החבר הכי טוב שלכם התגרש או שאתם פשוט ממש חובבי סטטיסטיקה, אתם מכירים בעובדה שחלוקת הנכסים, הרכוש וכל מה שבינהם יכולה להיות משימה קשה, מתישה ומטלטלת. חשוב להיות מודעים לאפשרויות העומדות לרשותכם בכל הנוגע לפיצול הרכוש והנכסים שלכם. במאמר זה, נדון כיצד לחלק אופציות בגירושין.

 

מה יש ברשותכם בכלל?

השלב הראשון והחשוב מאד בעניין חלוקת אופציות בגירושין הוא קודם כל להכיר בכל הנכסים, הרכוש או אפילו החובות שיש לכם יחד או בנפרד. אז מה השלב הראשון כולל – את כל החשבונות הפיננסיים, ההשקעות, הנדל"ן, כלי רכב, רהיטים וחפצים פיזיים אחרים. אתם צריכים להיות מודעים לערך הנוכחי של כל נכס ולסכום החובות או הרווחים הקשורים אליו. לעיתים נכללות אפילו ירושות.

חלוקת אופציות בגירושין

עם יד על הלב – מה חשוב לכם?

לאחר שאתם מכירים בכל הנכסים, החובות, הרכבים והחפצים שלכם, הגיע הזמן להכין רשימה שכוללת בתוכה את סדרי העדיפויות שלכם. חשבו איזה מהפריטים ברשימה הכי חשובים לכם ומאילו הייתם מוכנים להיפרד ולתת לגרושכן/גרושתכם לעתיד להנות מהם. השתדלו להיות הוגנים. זכרו שהאדם שמולו אתם ניצבים היום היה פעם אהבת חייכם. אם יש ילדים בתמונה השתדלו לשמור על שלום בית למענם ובתכלס, בכל מקרה, מי בכלל אוהב לריב?

 

בואו נדבר על הדברים

לאחר שישבתם בנחת כלצאחד בנפרד והכנסתם רשימה המפרטת את סדרי העדיפויות שלכם, הגיע הזמן לנהל משא ומתן שהסופומשל דבר תגיעו להסכם חלוקה הגיוני, שיווני, הגון ומקובל על שני הצדדים. כמובן שניתן לעשות זאת עם או בלי עזרה של עורך דין.

אם תחליטו להיעזר בעורך דין, הוא יוכל לעזור לכם להבטיח שההסכם יהיה הוגן לשני הצדדים, דבר שאולי יהיה קשה יותר להשיג במשא ומתן פרטי בינכם, בעיקר אם יש יחסי כוחות לא שווים או שצד אחד מרגיש מאוים מהשני. חשוב גם לזכור כי הסכם גירושין מחייב מבחינה משפטית ואינו ניתן לשינוי לאחר חתימתו.

חלוקת אופציות בגירושין

לב אל לב

אם אתם לא מצליחים להגיע להסכמה בינכם בכוחות עצמכם, אולי כדאי לשקול גישור. גישור הוא תהליך בו צד שלישי ניטרלי מסייע להגיע להסכמה על חלוקת הנכסים. זו יכולה להיות דרך מצוינת להימנע מהליכים משפטים יקרים. כמובן שבמידה והצד השני לא יסכים להגיע לגישור לא תהיה ברירה אלא להעזר בבתי המשפט. חשוב לזכור שהגעה לבית המשפט היא לגיטימית, מקובלת ואפילו הכרחית במקרים מסוימים.

 

דברו עם המומחים

גירושין יכולים להיות תהליך מסובך ן בדיוק בגלל זה כל כך חשוב לקבל את הייעוץ הנכון. חפשו עורך דין שיוכל לעזור לכם להבין את ההשלכות המשפטיות והפיננסיות של חלוקת הנכסים בגירושין במידה וניסיתי הסכם בינכם ללא עזרה חיצונית.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, גירושין יכולים להיות תקופה קשה ומעייפת, אך חשוב לוודא כי אתם מבינים את האפשרויות העומדות בפניכם בכל הנוגע לחלוקת נכסים. אל תחששו להודעות כי אינכם מבינים דבר או שנים ואל תתביישו לקבל עזרה חיצונית – הדבר ממש לא מעיד על כישלון או נפילה. להפך – לדעת לקבל עזרה ולבקש אותה זו הגדולה האמיתית. אז תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה בשבילכם, על הצד הטוב ביותר כמובן. בהצלחה!

חלוקת אופציות בגירושין

אולי יעניין אותך גם