חיפוש

אילו נושאים הכי מומלצים להרצאה לעובדים?

תסתכלו טוב על השאלה בכותרת. אם אתם נאנחים בהזדהות, כנראה שאתם ראשי צוות או מנהלות משאבי אנוש. אין מנהלת או ראש צוות שלא עסוקים בסוגיה הזאת. כולם רוצים להעשיר את העובדים שלהם, ולחזק אותם הן בפן האישי והן בהיבט המקצועי. חווית העובד כיום נחשבת לסוגיה משמעותית מאי פעם, ועסקים רבים מחפשים הרצאות, סדנאות ומפגשים שיעשירו את העובדים שלהם.

העשרה לעובדים חשובה כדי למנוע שחיקה ולשמור על העובדים רעננים ומלאי מוטיבציה, והיא גם מסייעת בגיוס עובדים חדשים לחברה בעת הצורך. נסייע לכם בכמה שאלות מקדימות, כשהבחירה הסופית היא כמובן שלכם, בהתאם לצורך כמנהלים ולצרכים של העובדים שלכם.

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם כשאתם בוחרים הרצאות לעובדים היא מי קהל היעד. האם קהל היעד הם רק העובדים עצמם, או גם בני המשפחות שלהם? מהו תחום ההתמחות של העובדים שלהם מיועדת ההרצאה? האם אתם רוצים לחזק את הידע שלהן בתחום מסוים, או דווקא לפתוח את הראש לכיוונים נוספים ולהציע לעובדים העשרה שהיא מעבר לעיסוק היומיומי שלהם? השאלות הללו חשובות מאוד ויסייעו לכם להתכוונן לתוכן המתאים לצרכים שלכם וכמובן גם לצרכים של העובדים ולרצון שלהם. ועוד שאלה שהפכה לרלוונטית ביותר מאז ימי הקורונה היא האם תרצו הרצאה פרונטלית או דווקא הרצאה בזום.

אחרי שברור לכם מיהו קהל היעד ומה הפורמט שבו תרצו לקיים את ההרצאה, כדאי לחשוב על נושא מתאים. הנושאים להרצאה הם אינסופיים, והבחירה הסופית תיגזר כמובן מההחלטה שלכם – האם להביא תוכן מקצועי או דווקא העשרה כללית. עם זאת, ישנם תכנים מסוימים שיאפשרו לכם את הבלתי אפשרי – לרקוד על שתי החתונות.

כלומר, להביא נושא שמצד אחד יהיה משמעותי עבור העובדים וישפר את הכישורים שלהם, ומצד שני יתרום להם גם ברמה האישית ויראה אותם גם כפרטים ולא רק כצוות עובדים.

אחד הנושאים המומלצים, שמן הסתם מעסיק את כל העובדים שלכם, הוא שמירה על אורח חיים בריא. המודעות כיום גבוהה מאי פעם, והמידע ברשת הוא אינסופי – אך לא תמיד מהימן ומדויק. הרצאה מקצועית על אורח חיים בריא תשפיע על מצב העובדים שלכם, ותסייע להם אישית ומקצועית.

גם הרצאות הקשורות למערכות יחסים בינאישיות יכולות להיות משמעותיות מאוד. מערכות יחסים קיימות בכל היטב של חיינו, וכמובן גם בעולם העבודה. הרצאה על יחסים בינאישיים תוכל לתרום במיוחד בצוותים או בחברות שיש בהם מתח מסוים בין העובדים, ותיתן כלים להתנהלות מתאימה.

גם הרצאה על דיבור מול קהל, העברת מסרים וניהול קונפליקטים תוכל לסייע לעובדים שלכם. כאנשים בוגרים כולנו נדרשים מדי פעם לכישורים האלה, ורכישה מקצועית שלהם טובה הן לעובד כחלק מהחברה והן לעובד כאדם פרטי. עדיין מתלבטים לגבי הנושא? שתפו את העובדים בקבלת החלטה, ותופתעו מההיענות הגבוהה שלהם…

הרצאה לעובדים

אולי יעניין אותך גם