חיפוש

מה עדיף דירה בפורטו או בליסבון?

פורטוגל היא מדינה קטנה יחסית אך שוק הדיור שלה מלא בהזדמנויות. זה נכון במיוחד עבור זרים שרוצים לנצל את יתרונות אורח החיים יוצאי הדופן שיש לפורטוגל להציע. שתי הערים הראשיות בפורטוגזיות נמצאות במרחק של כשלוש שעות בלבד, אך בעלות מאפיינים והזדמנויות שונות מאוד. במאמר זה נפרוש בפניכם את הפרטים והמחירים שיעזרו לכם להחליט בעצמכם מה אתם מעדיפים, דירה בליסבון או בפורטו.

 

האם פורטו וליסבון מקומות טובים לחיות בהם?

פורטו וליסבון הן מקומות מצוינים למגורים או לקנות נדל"ן.
היתרונות העיקריים כוללים: אקלים מעולה, יוקר מחיה נמוך, ביטוח פוליטי וחברתי, שירותים ומתקנים מובילים בתחום הבריאות והחינוך, משרות רבות והזדמנויות עסקיות לזרים. כל אלו בנוסף לתרבות קולינרית עשירה.

האם פורטו וליסבון מקומות טובים לחיות בהם

מזג אוויר

בשתי הערים יש מזג אוויר שטוף שמש כל השנה, למרות שבפורטו יש יותר ימים גשומים. החורף הפורטוגזי מתון והקיץ חם ויבש. הידעתם שבפורטוגל יש למעלה מ-250 ימי שמש בשנה? זו אחת המדינות שטופות השמש באירופה!

 

תרבות

מסביב לכל פינת רחוב בפורטו, וליסבון תמצאו רחובות מרוצפים קסומים, מבנים בצבעים עזים ופנינים קולינריות מסורתיות. בליסבון תמצאו פארקים רבים, גנים, מוזיאונים, בתי קפה ומסעדות, כמו גם את נהר הטאגוס והאנדרטאות המקשטות את פאתי ומרכז העיר. עיר הבירה מציעה שילוב של נכסים היסטוריים, מסורתיים ומודרניים למכירה.

 

מתקנים ושירותים

שתי הערים נהנות ממערכת בריאות וחינוך ציבורית חדישה, בערך באותה רמת איכות כמו מדינות אחרות במערב אירופה.

 

יוקר המחיה

למרות שיוקר המחיה בפורטוגל גדל בעשור האחרון, הוא נמוך יחסית למדינות אחרות באיחוד האירופי. בליסבון יש מדד יוקר המחיה של 44.34 כלומר העלויות החודשיות של משפחה בת ארבעה נפשות נעות בסביבות 2,111 אירו (ללא שכר דירה). לפורטו יש מדד יוקר המחיה של 42.72 כלומר אותה משפחה תוציא כ-2,026 אירו לחודש על הוצאות שוטפות. ביחס לישראל מדובר בהוצאות נמוכות במיוחד.

יוקר המחיה

הבדלים במחירי הנכסים

באזור המטרופולין של ליסבון, מחירי הנכסים הם בממוצע 5,239 אירו למ"ר (/מ"ר), בעוד שבפורטו הנכס מוערך בממוצע של 3,413 אירו למ"ר.

 

איך החיים בליסבון ובפורטו?

גם לליסבון וגם לפורטו יש רמת חיים איכותית. השקעה בפורטוגל מציעה את כל היתרונות הנלווים אליה, כמו נסיעות ללא ויזה בכל אזור שנגן, גישה לשירותי בריאות ברמה עולמית וחינוך, כמו גם אבטחה של בית מגורים שני בערים יציבות מבחינה פוליטית וכלכלית. מדובר בשתי ערים עם ערך מוסף עצום, עם תודעה גבוה לאירוח זרים.

 

לסיכום

בין אם החלטתם לרכוש דירה, או לבצע מעבר אל ליסבון או פורטו, אתם חייבים את הליווי והייעוץ של עורך דין מוסמך. רק באמצעות ייעוץ נדל"ן משפטי שמכיר את השטח, ובעיקר את המערכת המשפטית של פורטוגל, תוכלו למקסם את הרכישה שלכם, ולדעת שהנכס שלכם והכסף שלכם בידיים טובות.

מה עדיף דירה בפורטו או בליסבון?

אולי יעניין אותך גם