חיפוש
חיפוש

כמה עולה ביטוח בניין משותף?

יצאתם לשוק הביטוחים כשבידיכם סל, וברצונכם ללקט נתונים שיסייעו לכם לבחור את הביטוח המשתלם ביותר? המאמר הזה נכתב special for you. לכל המתעניינים כמה עולה ביטוח מבנה משותף, המאמר הזה הולך לסדר לכם את הראש, ולגרום לכם להבין ממה מורכב ביטוח, כיצד ניתן להרחיב אותו ואיך נקבע המחיר הסופי. ביטוח מבנה משותף – שמיכת הפוך שלכם מעולם לא נתנה כיסוי מושלם עד כדי כך.

 

מהו ביטוח בניין משותף?

בואו נתחיל מתחילה, לאלו ביננו שהמושג הזה עודנו סינית בניב שיאנג עבורם (גם אנחנו היינו בורים עד שלמדנו…), מה זה בדיוק ביטוח בניין משותף, ומדוע ביכולתו לחסוך לנו כסף והרבה?

ביטוח מבנה משותף הוא שם כולל ל-3 סוגי ביטוחים.

  1. ביטוח צד ג'
  2. ביטח חבות מעבידים
  3. ביטוח מבנה.

כל אחד מהביטוחים מספק הגנה וכיסוי לסוג אחר של מקרים העלולים להתרחש בתחומי החלקים המשותפים בבניין, כמו: הלובי, המעליות, חדרי המדרגות, הגג, החצר, החנייה עוד. ביטוח צד ג' למשל, מספק לכם כיסוי במידה ואחד האורחים שהגיע לבקר בבניין, נפצע חמורות מידית המעקה השבורה. במידה ואותו אורח יחליט לתבוע את דיירי הבניין, הוא יוכל ככל הנראה להשיג פיצויים בסכום התלוי באופי הפציעה. ביטוח חבות מעבידים מתייחס לפגיעה כתוצאה מרשלנות, שנגרמה לאחד העובדים שהועסק בשירות ועד הבית בתחומי הבניין המשותפים. כיסוי ביטוחי זה נותן כיסוי בקרות מקרה מזכה.

ביטוח מבנה מתייחס למקרים של פגיעה בבניין כתוצאה מרעידת אדמה, שריפה, סערה או סופה, פריצה, התפוצצות בלון גז, ועוד. ביטוח מבנה מאפשר את שיקום המבנה עצמו וחלקים המחוברים אליו כמו: קירות הבניין, דלתות חלונות, כיורים, מערכת הביוב, הצנרת, מערכות החשמל והמערכות הסולאריות.

 

ביטוח בניין משותף – הרחבות

ניתן להרחיב את גבולות ביטוח המבנה וביטוח צד ג', בתוספת תשלום. ביטוח המבנה יכול לכלול גם את הדירות עצמן, נוסף לחלקים המשותפים בבניין לכלל הדיירים. ביטוח חברי ועד הינו הרחבה של ביטוח צד ג', בכל מקרה בו התביעה מתייחסת באופן אישי ישירות לחברי הועד. ביטוח זה אינו כולל עניינים תקציביים של ועד הבית, תביעות דיבה, לשון הרע או סכסוכים בין שכנים.

 

מה קובע את מחיר הפוליסה של ביטוח בניין משותף?

קיבלתם את המלצת ביטוח בניין משותף, ועכשיו אתם מעוניינים לדעת מה משפיע על מחיר הפוליסה? העלות תלויה ברמת הכיסוי של הביטוח, האם הכנסתם בו הרחבות? באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים – ככל שהחברה בעלת מוניטין רב יותר, מחיר הפוליסה ינסוק, איזה פיצוי כספי אתם רוצים לקבל? חשוב לפנות לחברת ביטוח אמינה ביותר, שתעמוד מאחורי המילים שלה, ותיקח אחריות בכל מקרה בו אתם זכאים לפיצוי, ובנוסף, תציע לכם את הצעת המחיר המשתלמת ביותר לכלל הדיירים בבניין.

אולי יעניין אותך גם