חיפוש

כל מה שנוצץ הוא זהב

מדינה שעוד לפני כ – 50 שנה הייתה פשוט עיירה קטנה מוקפת חולות והצליחה לבנות נווה מדבר אמיתי ואחד כזה שכולם מדברים עליו. מדינה שעושר זה שמה השני וכל מפורסמי העולם מבקרים בה כמה פעמים בשנה. מדינה שעוד לפני זמן קצר הייתה מחוץ לתחום מבחינת אזרחי ישראל ועכשיו אנחנו מפצים על הזמן שאבד ונוהרים אליה בהמונינו – כן כן, אתם לא טועים, מדובר באיחוד האמירויות.

קשה לחשוב על רגעים משמעותיים רבים שקרו בתקופת הקורונה, אבל אנחנו זוכרים היטב את השמחה למשמע החדשות על האפשרות לבקר באיחוד האמירויות – דובאי. גם אתם רוצים להצטרף לחגיגה ולטוס לביקור בדובאי? בשביל זה אנחנו כאן – לספר לכם איפה אתם חייבים לבקר ומה לא מפספסים. אז בואו נתחיל.

 

דובאי זה כאן

ואכן, דובאי נמצאת במרחק טיסה קצר יחסית ותוך כ – 3 שעות הגענו ליעד. אם אנחנו מתעכבים שנייה על מחירי כרטיסי הטיסה ליעד, מדובר בסדר גודל של כ – 300 דולר – מחיר סביר בהחלט ליעד כה מבוקש.

כל מה שנוצץ הוא זהב

לינה ביעד

כאמור, איחוד האמירויות היא מדינה עשירה ודובאי היא הדובדבן שעל הקצפת, לכן לא כדאי לצפות למחירים נמוכים במיוחד עבור שהייה בבתי מלון הרבים שיש פה. המחיר הנמוך ביותר שמצאנו ללילה הוא בסביבות 380 ₪  והשמיים הם בהחלט לא הגבול פה. חשוב לציין שאיכות בתי מלון ורמת השירות היא בין הגבוהות בעולם, לכן אם אתם מחפשים מקום לפנק את עצמכם בשהייה יוצאת דופן בבית מלון – דובאי היא לגמרי התשובה בשבילכם.

 

מה רואים?

צריך לקחת בחשבון שאם אתם מחפשים אותנטיות מזרחית מאוד מוגדרת – אתם ככל הנראה לא תמצאו אותה בדובאי. מדובר במקום מאוד מתקדם, ששם לעצמו למטרה להיות בין הראשונים בעולם מבחינת הפיתוח ואיכות החיים. הכל פה מבוסס על מוטו "הגדול והטוב בעולם"  וחייב להודות שזה די מצליח להם.

 

בורג' חליפה

ככל הנראה המבנה המזוהה ביותר עם דובאי. הקומות העליונות צופות על העננים והרגשה כללית היא שאנחנו כבר מזמן לא על כדור הארץ, אלא בחצי דרך לחלל. האמת – מרשים.

 

אי הדקלים

עוד יצירת אמנות מקומית, שכנראה לא נמצא הרבה אנשים שלא מכירים אותה. אי מלאכותי, שנבנה בצורה של ענפי עץ דקל ועליהם ממוקמים בתי מלון, מסעדות, בתי קפה ושאר סממנים של החיים הטובים.

 

המזרקה המזמרת

פה מדובר דווקא במקום שלא הרבה מכירים בטרם ההגעה לדובאי. מזרקה גדולה, שסילוני המים שלה זזים לצלילי המוזיקה שבוקעים ממנה בשעות מסוימות. אטרקציה נחמדה לילדים, אותנו המבוגרים כבר קשה להפתיע במשהו.

כל מה שנוצץ הוא זהב

אקווריום בדובאי מול

כן, אנחנו יודעים שכביכול אין סיבה להתלהב מאקווריום, אבל תסמכו עלינו כאשר אנחנו אומרים, שמאקווריום הזה כדאי מאוד להתלהב. מדובר באקווריום ענק, שאתם עוברים מתחתיו, מה שאומר שאתם מוקפים מכל הצדדים ביצורים ימיים שמתעלמים מכם לחלוטין וממהרים כל אחד לעיסוקים שלו. אין סיכוי שלא ייצא לכם "וואו" קטן והאמת – מדובר במקום מרשים מאוד.

 

בורג' אל ערב

עוד מבנה שמופיע בכל עמוד שמוקדש לדובאי – מבנה סירת המפרש המפורסם. מדובר בבית מלון ומסעדה יקרים ויוקרתיים, אבל בגדול מספיק פשוט להצטלם לידו על מנת לעשות וי על העניין.

 

Dubai Creek

אם בכל זאת מנסים למצוא מעט יותר היסטוריות ואותנטיות בביקור בדובאי, כדאי לבקר בנמל Dubai Creek – המקום שבו בעצם הכל התחיל, שכן היה מדובר במקום שממנו צמחה העיר.

 

שכונת Al Fahidi

עוד אזור היסטורי שמספר לנו קצת על העבר הפחות מפואר של דובאי. שכונה ישנה, עם מבנים שנראים יותר כמו מבוכים והמון אופי – סך הכל צריך לאזן את כל העושר שצפינו בו בנתיים, במעט חיים רגילים.

 

מסגרת של דובאי

עוד אתר תיירותי יוצא דופן – מסגרת ענקית שהיא בעצם תצפית. היא לא ברורה בהתחלה, לא כל כך מבינים מה הקטע, אבל סך הכל מדובר באטרקציה נחמדה והממדים שלה מרשימים מאוד, בערך כמו כל דבר שיש בדובאי.

 

המדבר

אי אפשר לבקר בדובאי מבלי לקפוץ שנייה למדבר הסמוך. תסמכו עלינו שמדובר במדבר מאוד שונה מהמדבר אצלנו בארץ ויש קסם מיוחד מאוד בכל החולות שיש מסביב. בקצרה, דובאי זה בהחלט יעד שכדאי שתסמנו וי עליו.

כל מה שנוצץ הוא זהב

אולי יעניין אותך גם