חיפוש

כיצד לתכנן מטבח חוץ?

מטבח מודרני עם כל המכשירים המתקדמים ונוחות העבודה אבל בחוץ – נשמע לכם בדיוק בשבילכם? מעולה. מטבחי חוץ הם תופעה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. בעלי בתים רבים רוצים ליהנות מבישול מודרני אבל בחוויה של פיקניק. השאלה היא איך לתכנן את מטבח החוץ המושלם בשבילכם?

 

קצת על מטבח חוץ לגינה או לחצר

אז מה מאפיין מטבח חוץ? מטבח חוץ כולל בתוכו בדרך כלל מספר אלמנטים בסיסיים שמאפשרים לכם לבשל בחוץ – כיריים או גריל, משטחי עבודה ואזורי אחסון, כיור ולעיתים אף מקרר. בנוסף לכך, מטבחי חוץ זקוקים לקירוי ראוי ולהגנה מפני נזקי הטבע השונים כמו רוח וגשם. מטבח חוץ איכותי יכול לכלול בתוכו גם אלמנטים מפנקים נוספים כמו ברז בירה ולעיתים אפילו מקרר יינות איכותי.

 

משטחי עבודה ומשטחי בישול

שני המרכיבים המרכזיים ביותר בכל מטבח הם משטחי העבודה ומשטחי הבישול. משטחי העבודה הם בעצם מקומות בהם ניתן לחתוך, לקלף, ללוש ובעצם לבצע כל פעולת בישול שלא דורשת חום. בעת תכנון מטבחי חוץ חשוב לשים לב לכך שמשטחי העבודה שלכם מספיק גדולים ומספיק קרובים, הן למשטחי הבישול והן לכיור (במידה ויש) בכדי לוודא נוחות בבישול במטבח זה.

משטחי בישול הם בעצם הכיריים והגריל. חשוב לשים לב לכך שמשטחי הבישול שקניתם למטבח החוץ שלכם הינם איכותיים, ויאפשרו לכם לבשל בצורה נוחה וברמה גבוהה. שימו לב לעוצמת החום של כל אחד מכלי הבישול המדוברים, והקפידו לקנות מחברות איכותיות וכאלה שאתם סומכים עליהן.

 

כיור ושטיפת כלים

בחלק ממטבחי החוץ (במיוחד האיכותיים יותר) ניתן למצוא כיור לשטיפת כלים. כיור במטבח החוץ שלכם ישדרג את חוויית הבישול בכמה רמות והוא מומלץ מאוד. על מה חשוב להקפיד בעת רכישת כיור ובעת שמתכננים היכן למקם אותו? דבר ראשון, שימו לב שהכיור מספיק גדול ועמוק.

כיור קטן מדי יפריע לזרימת העבודה שלכם במטבח. שנית יש לשים לב לכך שהכיור ממוקם בצורה שלא תהיה קרובה מדי לנקודות חשמל חשופות ושיהיה קרוב מספיק למשטחי העבודה שלכם.

 

אחסון וסדר

מטבח חוץ איכותי כולל בתוכו מספר מקומות לאחסון חומרי הגלם וכלי הבישול בהם תשתמשו בו. כדאי לתכנן את המטבח בצורה כזאת שניתן יהיה לאחסן בו לפחות כמה מחבתות, סירים וכלי בישול אחרים שיהיו נגישים בקלות. כמו כן, חשוב שיהיו במטבח ארונות סגורים שיאפשרו לכם לאחסן בהם חומרי גלם וכלי עבודה בלי שמוצרים אלה יהיו חשופים לגורמים כמו שמש, רוח ומים.

 

תכנון נכון – מטבח איכותי

משטחי עבודה ובישול, כיור, אחסון וסדר נכונים – אלו הם הכללים באמצעותם תוכלו לתכנן את מטבח החוץ שלכם בצורה הטובה ביותר. הקפדה על סידור המטבח בצורה שתגרום לעבודה להתנהל בקלות, תשפר מאוד את חוויית הבישול שלכם, ותאפשר לכם למצות אותה בצורה הטובה ביותר.

כיצד לתכנן מטבח חוץ?

אולי יעניין אותך גם