חיפוש
חיפוש

האם בניין שבו כל הדירות מבוטחות בביטוח דירה צריך ביטוח מבנה

ביטוח דירה מבטיח לנו ראש שקט בכל מה שקשור בנזק לדירה – זה יכול להיות פגיעה משריפה, פיצוץ, שיטפון , פריצה וכד'.
אך מה בדבר ביטוח וועד הבית? הרבה אינם מבחינים בין ביטוח מבנה לביטוח דירה, כיוון שזהו תחום חדש שלא מוכר להרבה אנשים.
אנו כאן כדי לעשות סדר בדברים ולהסביר לכם למה ביטוח מבנה וביטוח דירה אינם כלולים זה בזה.

ביטוח דירה

ביטוח דירה מתחלק לשני סוגי ביטוח ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה הינו ביטוח המכסה את כל הנזק אשר נגרם למבנה הנכס ולדברים המחוברים אליו כמו חלונות ודלתות. ביטוח זה ניתן עקב נזק של מזג אויר קיצוני, שריפה, שוד, רעידות אדמה ושיטפון וכד'. סכום הביטוח שנדרש עבור דירה הוא הסכום שיידרש לבנות אותה מחדש ללא ערך הקרקע
ביטוח תכולה הינו כיסוי לרכוש הדירה שניזוק כתוצאה משריפה , נזקי טבע, גניבה וכד'. שווי תכולת הדירה נקבע ביחד עם שמאי מחברת הביטוח ועל פי ההצהרה של המבוטח. גובה הפרימיה נקבעת בהתאם לשווי הרכוש בדירה ואופי הסיכון שנמצא בה
חשוב להבין שביטוח מבנה ורכוש נוגע רק לדירה הפרטית בלבד, לכן, אם ישנו נזק בחלל המשותף בבניין כגון שריפה , או נזילה בדירה שמקורה בעצם בשטח שמחוץ לדירה הנמצא בבניין, ביטוח מבנה של הדירה אינו מכסה את הנזק שנגרם לדירה, כיוון שאותו גורם מפריע אינו נמצא בתוך שטח הדירה.

ביטוח וועד הבית

כפי שאמרנו, אם ישנה תאונה הקוראת מחוץ לכותלי הדירה, ביטוח הדירה אינו מכסה זאת. אז מה ניתן לעשות כדי להימנע ממצבים כאלו? ובכן, ישנו ביטוח הנקרא ביטוח וועד בית או ביטוח בניין משותף, שתפקידו הוא לדאוג לכל הנזק שנגרם לחלל הבניין המשותף. גם כאן, יש את פוליסת ביטוח מבנה. פוליסה זו אחראית לתת כיסוי לכל נזק שנגרם לחללים המשותפים בבניין – מקלטים, שמשות, חדר מדרגות, פיצוץ צנרת, שיטפון, רעידת אדמה וכו'.

פוליסת נזק לרכוש

כפי שאמרנו, גם כאן יש פוליסה המבטיחה כיסוי לרכוש הבניין. אם הרכוש ניזוק כתוצאה מהפרטים שציינו לעיל, מגיע לדיירי הבניין פיצוי הולם מחברת הביטוח. הציוד יכול להיות חדר משחקים של בניין, חדר כושר, כיסאות הלובי ועוד מגוון דברים.
כפי שתיארנו כאן, חשוב מאוד לבדוק את הדברים לפני שחותמים עם חברת הביטוח. ביטוח דירה זה דבר חשוב ביותר, אך ביטוח וועד הבית חשוב לא פחות, שכן אם יש נזק למעלית, או למדרגות או שחלק מהבניין נהרס ברעידת אדמה, הביטוח יכסה את הנזקים הללו. במקרה וזה קורה, ביטוח הדירה אינו יכול לעשות הרבה, גם אם כל הדירות בבניין מבוטחות. זאת מכיוון שהוא מבטח רק את הדירה הפרטית ולא את השטח המשותף של הבניין.

 

אולי יעניין אותך גם