חיפוש

באיזה שלב בתכנון הבנייה נלך לייעוץ סביבתי?

פרוייקט בנייה הוא תמיד מורכב. יש לא מעט קבלנים, קבלני משנה וגורמים רגולטורים שמעורבים בתהליך. הטקסט שלפניכם יעסוק באחד החשובים שבהם – ייעוץ סביבתי. בטקסט תמצאו תשובות לשאלות כמו מהו ייעוץ סביבתי, ובאיזה שלב בתהליך נצטרך אותו.

 

באיזה שלב בתכנון הבנייה נלך לייעוץ סביבתי?

ייעוץ סביבתי הוא שלב חשוב בתהליך תכנון הבנייה ומתרחש בדרך כלל בשלב התכנון המקדים או היתכנות. במהלך שלב זה, צוות הפרויקט יאסוף מידע על האתר המוצע, לרבות ההגדרה הסביבתית שלו, תקנים לבניה ירוקה ועוד. כל זאת כדי להעריך את ההשפעות הפוטנציאליות של הפרויקט.

לאחר מכן ניתן להשתמש במידע זה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי התכנון והפיתוח של הפרויקט, ולזיהוי כל אמצעי הפחתה הדרושים כדי למזער את ההשפעות הסביבתיות. העיתוי הספציפי של הייעוץ הסביבתי יכול להשתנות בהתאם לסוג הפרויקט, התקנות המקומיות ודרישות הרשויות.

חשוב לעסוק בייעוץ סביבתי מוקדם ככל האפשר בתהליך תכנון הבנייה, שכן הדבר יכול לסייע במניעת עיכובים ושינויים יקרים בהמשך הפרויקט. זה גם יכול להבטיח שצוות הפרויקט מודע לכל רגישות סביבתית או דרישה רגולטורית שיש לטפל בהן, ולפעול ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

באיזה שלב בתכנון הבנייה נלך לייעוץ סביבתי

מה זה בכלל ייעוץ סביבתי

ובכן, חשבו על כדור הארץ כמעין ארגז חול גדול שאפשר לבנות בו. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לא פוגעים בחול או בארגז בזמן שאנחנו נהנים. בייעוץ סביבתי אנו מבקשים ממומחים לעזור לנו להבין כיצד תוכניות הבנייה שלנו ישפיעו על ארגז החול. הם יבדקו דברים כמו איך זה עשוי להשפיע על הצמחים ובעלי החיים שחיים שם, או אם זה עשוי להשפיע על איכות האוויר ואפילו המים.

מה זה בכלל ייעוץ סביבתי

מי ממנה יועץ סביבתי

החובה על מינוי יועץ סביבתי מוטלת על היזם בפרויקט. ממש כמו שהיזם צריך לבחור חברה קבלנית (גם אם לפעמים היזם הוא חברה קבלנית, ולכן הם בוחרים בעצמם), היזם צריך למנות גם חברת ייעוץ סביבתי. יחד עם זאת, לגורמים נוספים יש אחריות להזכיר ליזם לבחור יועץ סביבתי.

 

איך לבחור יועץ סביבתי

בבחירת חברת ייעוץ סביבתי, חשוב לקחת בחשבון ניסיון ומומחיות. חפשו משרד שיש לו רקורד מוכח בסוג שירותי הייעוץ הסביבתי להם אתם זקוקים. חשוב גם לקחת בחשבון את הכישורים והניסיון של היועצים שיעבדו על הפרויקט שלך. מומלץ לחקור את המוניטין של החברה בענף, ובקשו הפניות מלקוחות אחרים כדי לקבל מושג על רמת השירות והמקצועיות שלהם.

 

סיכום

לסיכום, אנחנו פונים לייעוץ סביבתי כדי לוודא שאנחנו "משחקים יפה" עם הסביבה ושהתוכניות שלנו לא יפגעו בסביבה בשום צורה. אם המומחים ימצאו בעיות כלשהן, עלינו לעבוד איתם כדי למצוא פתרונות שישמרו על תוכניות הבנייה שלנו, אך גם ישמרו על כדור הארץ בריא ובטוח לטובת כולם. הייעוץ הסביבתי עוזר לנו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור הסביבה ועתיד הילדים שלנו.

באיזה שלב בתכנון הבנייה נלך לייעוץ סביבתי?

אולי יעניין אותך גם