חיפוש

שלוש אופציות שוות להשקעה בחו"ל

אין כמעט אדם בישראל שאף פעם לא השקיעה את כספו במשהו.

לפעמים מדובר בהשקעה קטנה מהצד, לפעמים בהשקעה גדולה ומשמעותית, אך רוב הפעמים מדובר בהשקעות בינונית.

האפשרות 'לעשות כסף' בלי מאמץ קוסמת מאוד לישראלים, שמשקיעים בהמוניהם.

 

השקעה בחו"ל

אמנם רוב ההשקעות של ישראלים נשארות בתוך המדינה, אך ישנו אפיק השקעה משמעותי מאוד של השקעות בחו"ל. להשקעה מחוץ למדינה ישנן יתרונות רבים. במקרים רבים בעקבות חוקי מס שונים בין המדינות משתלם להשקיע דווקא בחו"ל, בעיקר במדינות אירופה. בנוסף הבדלים בשווי וביציבות השווקים יכולים לגרום לרווחים גבוהים בהשקעות במדינות מסוימות.

כמובן, גם כאשר מדברים על השקעות במדינות זרות ישנם אפיקי השקעה רבים ושונים. ההשקעה המוכרת ביותר בחו"ל היא, כמובן, בבורסה זרה. השקעות בבורסה הן תחום גדול בפני עצמו, ובהם יש אפשרויות השקעה רבות ושונות. השקעה בבורסה של מדינה זרה עשויה להניב רווחים יפים כאשר מדובר במדינה מפותחת שהשוק בה צומח במהירות גבוהה.

 

נדל"ן בחו"ל

מלבד לבורסה ומניות במדינות זרות, מאוד פופולארי בשנים האחרונות להשקיע בנדל"ן בחוץ לארץ. גם תחום זה מתחלק לחלקים רבים. ניתן להשקיע בדירות מגורים או משרדים, אך ניתן להשקיע בנדל"ן תיירותי. אחד מערוצי ההשקעה הנפוצים ביותר לאחרונה הוא דירות למכירה ביוון ליד הים. המצב הכלכלי הקשה של יוון מחד, ומאידך העובדה שיוון תמיד הייתה ותמיד תהייה יעד תיירותי מבוקש מאוד, גרמו לכך שאתרי תיירות ונופש רבים נרכשו בידי משקיעים זרים, ביניהם ישראלים רבים. המחיר הזול של הנדל"ן והפוטנציאל התיירותי שלו הפכו את ההשקעה הזו לבטוחה ורווחית ביותר.

אולם, גם נדל"ן מגורים במדינות מזרח אירופה נחשב להשקעה בטוחה יחסית. גם במדינות אלו עלות הנדל"ן זולה ביחס למדינות המערב, ומאידך העלייה בשוק הנדל"ן במדינות אלו הופכות את ההשקעה בו לבטוחה ומשתלמת.

 

השקעות במט"ח

אופציה נוספת להשקעה בחו"ל היא אמנם לא ממש בחו"ל אך עדיין נכנסת לקטגוריה, היא השקעה במטבעות חוץ. ערכי המטבעות העולמיים משתנים מדי יום, וכך ניתן לגרור רווחים בעקבות שיוניים אלו. השקעה במטבע חוץ מצריכה הבנה וניסיון בתחום הכלכלי, הרבה יותר מאשר השקעות אחרות, אך היא גם עשויה להניב רווחים גבוהים מאוד.

כדי לדעת להשקיעה במטבע חוץ באופן רווחי צריך להכיר את השווקים ברחבי העולם, לעקוב אחריהם באופן כמעט יום יומי, ולהעריך מה עתיד להתרחש בערכם. בניגוד להשקעות אחרות, בהם גם אנשים שאינם מבינים יכולים להשקיע, בלי הרבה מאמץ וידע מוקדם, השקעות במטבעות חוץ אינן כאלה. מי שמנסה להשקיע במטבע זר ללא הידע הנחוץ, לרוב לא ירוויח הרבה, ואולי אף יגרור הפסדים. השינויים בערכי המטבעות לפעמים לא צפויים, ויכולים להיות חדים מאוד. לכן אמנם הסיכוי לרווחים בהשקעה במטבעות חוץ גדולים, אך גם הסיכון בהם גדול ביותר.

 

מחשבון ונכס

אולי יעניין אותך גם