חיפוש

מה עדיף להשקיע בישראל או בארה״ב

רבים מאיתנו יחשבו לא פעם במהלך חייהם על השקעה בנדל״ן.

ההשקעה בנדל״ן נחשבת כמביאת תשואה נמוכה יחסית בהשוואה לסוגי השקעות אחרים, אך בעלת סיכונים נמוכים ביחס אליהם.

איך נדע איך להשקיע? והאם עדיף להשקיע במדינת ישראל או בארצות הברית? במאמר זה נדון על השיקולים השונים בבואנו לבחירה בהשקעת נדל״ן.

 

מגרש משחקים זר

כאשר מתלבטים האם להשקיע בישראל או במדינה זרה כדוגמת ארצות הברית, חשוב לזכור כי מדובר במדינה זרה על כל היוצא בכך. במדינה שונה קיימים חוקים שונים, אזרחים שונים, קונים שונים. עובדה זו מהווה קושי בבואנו להשקיע בחו״ל ומאלצת אותנו לעשות שיעורי בית רבים טרם ההחלטה.

בארצות הברית באופן ספציפי, מדיניות המיסוי משתנה ממדינה למדינה.  בחלק מהמדינות ישנה מדיניות מיסוי מקלה עם המשקיעים, ובחלקן האחר ישנו מיסוי כבד. חשוב גם לעשות שיעורי בית לגבי השכונות האטרקטיביות לרכישת נכס, שהן אבן היסוד להצלחתה של השקעה.  את כל הגורמים הללו חשוב להבין טרם ההשקעה.

 

למה דווקא ארה״ב

השקעות נדל״ן בארה״ב הן בעלות יתרונות רבים המייחדים אותן ממדינות אחרות. ארצות הברית היא בעלת הכלכלה הגדולה בעולם ומאפשרת מגוון רחב של אפשרויות עבור המשקיעים. כמו כן, העובדה שבמדובר במדינת דוברי אנגלית, מקלה על ניהול ההשקעות בה, והליכי הנדל״ן בה הם פשוטים ונוחים יחסית לכל משקיע.

 

התשואות גבוהות במיוחד

המשבר הפיננסי – נדל״ני שפרץ בשנת 2007, סאבפרמיים – היווה קרקע פוריה עבור משקיעים לנצל את מחירי הדירות שהיו אז בשפל. משקיעים ניצלו זאת לשם רכישת נדל״ן והשבחתו, תוך הבנה שהמחירים יעלו שוב בעתיד. זאת, בניגוד לעלייה המתמדת שחלה במדינת ישראל.

 

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

כאמור בקלישאה, ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגברות. ניתן למצוא סוגים רבים של דירות להשקעה בארצות הברית, בגדלים שונים, באיזורים שונים ובטווחי מחירים שונים. החל מבתי פרברים קטנים בניו האמפשייר השקטה ועד לגורדי שחקים בניו יורק הומת האדם.

בעוד שבישראל ישנן מגבלות גודל די ברורות, בארצות הברית תוכלו להשקיע בנכס המתאים לכם ביותר כאשר כל האפשרויות עומדות בפניכם.

 

יש לנו ארץ נהדרת

על אף היתרונות שקיימים בהשקעה בארצות הברית, ישנם גם יתרונות בהשקעה בישראל. ראשית, המס אותו נשלם על דירה בישראל ילך לממשלת ישראל ולא ארה"ב ועל כן יתרום להון ולתקציב המדינה, כך שלבסוף כסף זה יושקע חזרה בתחומים כמו רווחה, בריאות וביטחון האזרחים.

יתרון נוסף של השקעה בישראל הוא הביטחון היחסי בהשקעה. כאשר משקיעים במדינות אחרות, אין אנו יכולים להיות בטוחים בטיב היחסים הדיפלומטיים של ישראל עם מדינות אלו או במדיניות שלהן כלפי משקיעים זרים, ועל כן מצב השקעתנו שם יותר נזיל ותלוי בגורמים פוליטיים ומדיניים. כאשר משקיעים במדינה שלנו, גורמים אלו מנוטרלים ויש לנו יותר יציבות.

 

לסיכום

לאור האמור מעלה, אנו מקווים שקיבלתם מידע מספק על מנת לצאת לדרך ולבצע את ההשקעה הנכונה והנבונה עבורכם ועבור הצרכים שלכם. אל תשכחו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וצאו לדרך! בהצלחה.

שעון מטבעות ובית

 

אולי יעניין אותך גם