חיפוש

מהי הדרך הנכונה להחליט על השקעה לטווח ארוך

יותר ויותר אנשים במאה ה-21 מבינים כי הכסף שלהם אינו רק נגזרת של שכר העבודה שלהם, אלא שיש כיום אפיקי השקעה שונים שיכולים להגדיל את ההון העצמי ללא קשר לשכר. היבט משמעותי נוסף הוא אופק ההשקעה, כלומר האם יש עניין בהשקעות לטווח קצר או לטווח ארוך. אנו נתייחס להשקעות לטווח ארוך וננסה לענות על השאלה מהי הדרך הנכונה להחליט על השקעה לטווח זה. 

 

השקעה לטווח ארוך- למי זה מתאים?

מחקרים מתחום הכלכלה ההתנהגותית קובעים כי היכולת לדחות סיפוקים היא אחד המנבאים הגבוהים ביותר להצלחה במדדים רבים. במבט על לאורך שנים, נמצא כי השקעות ארוכות טווח מניבות תשואה מרשימה ביותר, גם אם הן ספגו ירידות באמצע הדרך.

בהתאם, השקעות אלו אינן מתאימות לכולם. השקעות אלו מתאימות לאנשים שיכולים לשים את הכסף בהשקעה בצד ללא מעט זמן, במונחים של שנים, ולקצור את הפירות בעתיד הלא קרוב. דרך זו מתאימה למי שאינו צריך כסף נזיל בטווח השנים הקרוב ואינו צריך את הכסף כהכנסה למחייה.

 

אם כן, מהי הדרך הנכונה להשקעה לטוו ארוך?

יש הסבורים כי השקעה בנדל"ן היא ההשקעה הטובה ביותר לטווח ארוך משום שערך הנדל"ן עולה ועולה ורמת הסיכון אינה גדולה. אחרים גורסים שאם בטווח ארוך עסקינן, השקעה במניות היא ההשקעה הטובה ביותר.

השקעה במניות אמנם כוללת חוסר וודאות וסיכון גבוה בגלל תנודתיות השוק. עם זאת, מומחים טוענים, תוך גיבוי דבריהם בניתוחים סטטיסטיים ובגרפים שונים, כי בטווח הארוך סיכון זה בטל בשישים בשל נטיית השוק לצמיחה.

 

צמצום הסיכון בהשקעה לטווח ארוך

שוק ההון ידוע כשוק תנודתי. על מנת לצמצם את הסיכון להפסד מומלץ לפזר את סיכוני השוק. בהתאם, מומלץ להשקיע במניות שונות מעולמות תוכן שונים. כמו כן, יש הממליצים אף על שילוב עם השקעות אג"ח שהן אמנם בעלות פוטנציאל נמוך יותר לתשואה גבוהה, אבל מגלמות רמת סיכון נמוכה יותר.

דרך נוספת היא השקעה בחברות המחלקות דיבידנדים. ראשית, חברות המחלקות דיבידנדים הן לרוב חברות בעלות רווחיות נאה, ולא רק חברות בעלות התכנות לרווח, שכן לשם חלוקת דיבידנדים נדרשים עודפים ראויים לחלוקה. שנית, מספר יפה של דיבידנדים מהווה הכנסה לא מבוטלת לבעלי המניות.

ומעבר לכך, על מנת לוודא שכללתם את כלל היבטיו המורכבים של השוק, כדאי להיוועץ במומחים. יועצים מומחים כמו אייל יוזבגי, מומחה למסחר בשוק המניות האמריקאי, בעל נסיון של למעלה מ-20 שנה בעולם ההשקעות והמסחר המקצועני יבטיח לכם השקעה נכונה ונבונה יותר.

 

לסיכום

השקעה לטווח ארוך נחשבת להשקעה בעלת תשואות גבוהות, על אף הסיכונים האפשריים הגלומים בה. השקעה זו מתאימה לרוב למי שאינו צריך כסף נזיל או הכנסה קבועה. ישנן דרכים שונות לצמצום הסיכון בהשקעה זו כפיזור סיכונים, בחירה בחברות המחלקות דיבידנדים וסיוע ביועצים מומחים.

עולם המסחר

אולי יעניין אותך גם