חיפוש

הכירו את מרחבי העבודה הפופולאריים ביותר בישראל

מרחבי עבודה הפכו בשנים האחרונות לטרנד עולמי ענק. חברות ועצמאיים כאחד מעדיפים לשכור מרחב עבודה מאשר משרדים ומרחבי עבודה חדשים נפתחים בערים מרכזיות בעולם כל יום.
 

מה הם מרחבי עבודה?

מרחבי עבודה, ובאנגלית Coworking Space הם סביבות עבודה שבה נמצאים יחידים או חברות שונות. מרחבי העבודה נועדו עבור התפתחות ופעילות עסקית ומאפשרים שיתופי פעולה בין חברות ועצמאיים שונים. מרחבי עבודה מהווים תחליף לעבודה מהבית או שכירות משרד, הם מציעים תנאי עבודה נוחים ולרוב יש בהם גם מטבח משותף, חדרי ישבות, חדרי יצירה, לובי ועוד. מרחבי עבודה יכולים לשמש גם לאירועים עסקיים.
היתרון המרכזי של מרחבי עבודה הוא שהם מאפשרים לעובדים בו להתמקד בפיתוח העסק ובעבודה ולא באדמיניסטרציה. אדם המחליט לעבוד במרחב עבודה לא צריך להתעסק עם הוצאות המשרד, מדפסות, אינטרנט, ריהוט, ניקיון ועוד, כל אלו הם חלק מהשירות שמציעות בעלי מרחבי העבודה כחלק משירותיהן.
מטרה נוספת של מרחבי עבודה היא ליצור קהילה עסקית-חברתית עבור עצמאיים וחברות.
 

גם בארץ מרחבי עבודה הפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות. אז הכירו את מרחבי העבודה הפופולאריים ביותר בישראל:

 

  1. WeWork– אין ספק שבהרבה מובנים ווי וורק פרצה את הדרך למרחבי עבודה בארץ. ווי וורק הייתה הראשונה להפוך את הקונספט הזה למה שהוא היום. אדם נוימן ומיגל מקלוי היו אלו שהקימו את ווי וורק במטרה לתת פתרון נדל"ן לעולם העצמאיים והסטרטאפיסטים שמאפיין מאוד את שוק העבודה של ימינו. ההתמקדות של השניים הייתה בהקמת קהילה הייטקיסטית, עסקית וצעירה. העיצוב של מתחמי ווי וורק תואם למאפיינים אלו ומשלב בתוכו סביבת עבודה רועשת ותוססת לצד סביבת עבודה שקטה וממוקדת.
  2. Mindspace– מיינדספייס הוא מרחב עבודה יצירתי שמיעוד לאנשים שמעוניינים בעיקר בשיתופי פעולה. את החברה הקימו דן זכאי ויותם אלרואי ב-2013. רוב השוכרים שמשתמשים במיינדספייס הם אנשי סטרטאפ, יזמין, מעצבים, עצמאיים, חברות קטנות ועוד. במקום יש גם ערבי הרצאות וחברה, שירותי מנטורינג ומטבח מאובזר.
  3. Merkspace– מרסקספייס הוא מרחב עבודה שמיעוד לפרילנסרים, יזמים וחברות קטנות בשלבי פיתוח. הייחודיות של מרקספייס היא ההתמקדות במיתוג ובקשרים העיסקיים. היזמים ובעלי העסקים שנמצאים במתחם נחשפים לתוכן רלוונטי עבורם, הרצאות, יועצים וקשרים עסקיים. המתחם מכיל בעיקר סטרטאפים בתחומים שונים, ביניהם אופנה, פרסום וסייבר. המתחם (המפנק יש לומר) מאוכלס במשרדים, חדרי ישיבות, לאונג'ים, סביבת עבודה מאובזרת ומטבח מלא.
  4. Regus– ראגוס נחשב לאחד מרחבי העבודה הפופולאריים ביותר בעולם. המקום מציע מתחם משרדים יוקרתי שמתאימים יותר לחברות או ל לעצמאיים מבוססים. מרחבי עבודה אלו מקנים סביבת עבודה נוחה ונעימה ובעלות יחסית נמוכה וגמישה (ביחס למשרדים שכורים). גם במתחם זה יש פינות ישיבה נוחות, חדרי עבודה וישיבות ולובי מרשים.

חלל עבודה

אולי יעניין אותך גם