חיפוש
חיפוש

איך משיגים היתר בניה לחנות רהיטים

 על פי החוק, כאשר רוצים לבצע שינויים או הרחבות בחנות רהיטים יש לקבל היתרי בנייה מהרשות המקומית.

איך משיגים את ההיתרים? על כך במאמר הבא.

 

מדוע צריך היתרי בנייה?

החוק בישראל מורה על היתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה או הרשות המקומית כאשר מבצעים שינוי בנכס. מדובר על תהליך מורכב המחייב הגשת מסמכים, מפות מדידה של החנות, אישורים, פרטי מגיש הבקשה, המהנדס והאדריכל. למשל, במידה ובעל חנות רהיטים בראשון לציון רוצה להוסיף מתחם חיצוני, לבנות חנייה, להוסיף קירוי לחנייה קיימת, להוסיף פרגולה או מרפסת, לפתוח חלון חיצוני או להרחיב את החנות, עליו לפנות לעיריית ראשון לציון על מנת לקבל את ההיתר הדרוש. מומלץ לבדוק קודם לכן בעירייה האם קיים היתר קודם לחנות. בכל מקרה כשמדובר בשינויים פנימיים לא צריך לבקש היתר.

 

השלבים להשגת ההיתר

לפני מילוי הבקשה להיתר יש לבדוק ברשות המקומית מה אחוזי הבניה בחנות הרהיטים על מנת לדעת אם התכנון אפשרי למימוש. לאחר מכן יש להכין מפת מדידה באמצעות מודד מקצועי. את המפה מגישים לרשות המקומית עד חצי שנה. יש להכין גם מפה המתייחסת לחלקות ולגושים מסביב לחנות שמתארת את המבנה או הבניין בו נמצאת החנות ביחס של 1:25. במקרה שהבניין חדש יש להגיש גם מפה נוספת שהיא מפה טופוגרפית הכוללת את זכויות הבניה, התשתיות, הבניין ביחס של 1:100. בשלב הבא יש להכין תרשים נכס ולציין בו את קווי התשתיות ובנוסף תרשים סביבה. רק לאחר מכן המהנדס או האדריכל יכינו תכנית בניה שבה מתוארים השינויים שמעוניינים לבצע בחנות. כדי לקבל את היתר הבניה המהנדס יגיש גרמושקה שכוללת את התוכנית, הפרטים של הבניה ושל המהנדס ונסח טאבו שניתן להוציא בלשכת רישום מקרקעין.

 

כיצד ניתן לקבל סיוע לבקשת היתר?

כאמור מדובר בתהליך מורכב שלא תמיד יש כוח או זמן לבצע אותו באופן עצמאי גם אם עובדים עם אנשי מקצוע. לפיכך, ישנן חברות שמטפלות בכל שלבי בקשת ההיתר מההתחלה ויעשו את הכול משלב הייעוץ ועד להתנהלות מול הרשות המקומית. הם ינהלו עבורכם את המדידות, השרטוטים, התכנון, הגשת התוכניות שלב אחר שלב. חשוב לבחור בחברת אדריכלים או חברת בנייה מנוסה המכירה את ההתנהלות מול הרשות ומבצעת את התהליך ביעילות ובמהירות. חברה מקצועית המכירה את כל התקנות והחוקים, נותנת פתרונות ריאליים ופועלת על פי ההנחיות, תהיה חברה שתוכל להגשים לכם את החלום כדי שתוכלו להרחיב ולשנות את חנות הרהיטים לצרכים שלכם ולנוחות הלקוחות ובעיקר כדי לא לבצע חריגות בבניה. חנות רהיטים צריכה להיות איכותית ומיוחדת בתוך כל התחרות הקיימת בשוק. גיוון ועיצוב החנות לעיתים קרובות חשוב כדי למשוך קהל ולכן גם הבנייה שלה צריכה להיעשות בחוכמה.

 

 

משאית

אולי יעניין אותך גם