בעל עסק חדש, צעיר, צריך לנהוג מבחינה כלכלית בשני מסלולים: מסלול אחד מתייחס להוצאות שיאפשרו לו להפעיל את העסק ולקדם אותו. מסלול שני מתייחס לחסוך בעלויות, על מנת לא לחרוג מהתקציב ולא לפגוע ביכולת של העסק לפעול בטווח הארוך. לכן חשוב לדעת איך חוסכים בלי לוותר על מה שחשוב באמת.
איך יודעים מה חשוב באמת?
על מנת שיהיה אפשר לחסוך בלי לוותר, צריך לדעת תחילה מה חשוב באמת. מה הם הדברים שבלעדיהם העסק לא יכול להתנהל לאורך זמן. אפשר שבחלק מהמקרים הדברים יתבצעו באופן הדרגתי או באופן מצומצם, אך בסיכומו של דבר, אם רוצים לנהל עסק בצורה חכמה, לפתח ולקדם אותו ולאפשר לו לפעול גם בטווח הרחוק, הרי שחייבים להשקיע בדברים מסוימים בלי לוותר עליהם, ומנגד לחסוך במקומות שאפשר.
הדברים החשובים באמת הם:
- כוח אדם שיכול לנהל ולתפעל את העסק.
- ציוד, מחשוב ומכשור רלוונטי לתפקוד העסק.
- שיווק ופרסום של העסק, מוצריו ושירותיו.
- סביבת העסק (מבנה, מסים, בעלי מקצוע חיצוניים שנדרשים להפעלתו ועוד).
- רווחת העובדים.
- כלים לניהול נכון וחכם.
כעת כשאנחנו יודעים מה חשוב באמת אפשר להתייחס בצורה ספציפית לפתרונות רלוונטיים לעסקים צעירים, כיצד לחסוך בעלויות.
5 פתרונות שיכולים לעזור לעסק צעיר לחסוך בעלויות
מיקור חוץ – אחד הפתרונות היעילים ביותר לחסכון בכלל ובפרט בעסקים צעירים, הוא שימוש במיקור חוץ. במקום לגייס עובדים לתפקידים מסוימים, אפשר בהתחלה להיעזר בגורם חיצוני שמתמחה בעבודות אלו. לדוגמא, אם צריך להיעזר בנותני שירותים, אפשר לשכור דרך מיקור חוץ. כך גם אפשר להזמין עבודות ושירותים על בסיס פרויקטים ולא באופן קבוע.
מערכות ניהול עובדים – אחד הכלים החשובים ביותר בכל עסק, בוודאי בעסק צעיר, היא היכולת לנהל עובדים באופן יעיל ונכון. בעזרת מערכת ניהול משאבי אנוש, לדוגמא המערכת של הייבוב, דרכה אפשר לגייס עובדים בצורה חכמה, לשמר אותם בעסק ולנהל אותם בצורה חכמה.
עבודה דרך המחשב – אחד הכלים הטובים ביותר המאפשרים לחסוך בעלויות, היא עבודה דרך המחשב. במקום לבצע פרונטאליות, מעבירים הכל למחשב. בצורה כזו, חוסכים זמן, חוסכים עלויות ישירות ועקיפות, הדברים מתנהלים בצורה יותר מהירה ופשוטה.
קמפיינים ממוקדים – גם דרך שיווק ופרסום אפשר לחסוך בהוצאות ולהתנהל נכון מבחינה כלכלית. במקום להשקיע בקמפיינים רחבים במקומות שנראים משמעותיים, אפשר לייצר קמפיינים נקודתיים, ספציפיים, ממוקדים, כאלה שפונים ישירות אל הקהל אליו מבקשים להגיע. זה יותר יעיל, חכם וחסכוני.
מבנה – ההוצאה המשמעותית ביותר של בית עסק נוצרת בעקבות רכישה או השכרה של מבנה. עסק צעיר שיכול לעבוד במקומות שונים, לא חייב לבצע הוצאה כזו. הוא יכול לחסוך בעזרת שימוש במבנים מזדמנים, השכרת חדר עבודה או אפילו עבודה מהבית. יותר זול וחסכוני.