חיפוש
חיפוש

האם שנת 2020 היא השנה הקשה אי פעם?

אין ספק ששנת 2020 הייתה שנה מטלטלת עבור האנושות בכל רחבי העולם. מרבית מדינות העולם נפגעו באופן כזה או אחר מנגיף הקורונה, כאשר חלק גדול מהן נפגע בצורה קשה מאוד. בין המדינות שנפגעו קשה ניתן למנות כמובן גם את ישראל – שנאלצה להתמודד עם סגרים, מגבלות על התקהלויות, מצב כלכלי קשה ומספר מובטלים שמרקיע שחקים. אם נסתכל על חצי הכוס המלאה שבשנה הזו, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס שלא ידעתם עליהם.

החזרי מס – איך זה עובד?

ישנם מצבים רבים בחיים של כולנו, שרשויות המס מעניקות עליהן נקודות זיכוי במס. כל נקודת זיכוי שכזאת משמעותה פחות כסף שתצטרכו לשלם על מיסים – כאשר אדם שמקבל נקודות זיכוי רבות עשוי להגיע למצב שהוא לא נדרש לשלם מס כלל.
המצבים שעליהם ניתן לקבל נקודות זיכוי אלו הם מגוונים מאוד, ורלוונטיים במיוחד לשנת 2020. מדובר על מצבים של הפסקת עבודה, אבטלה, שינוי בגובה המשכורת, שינוי במצב הבריאותי, קבלת פיצויים, לידה, תשלום מזונות, גירושין ועוד ועוד.
במס בישראל מחושב בצורה שנתית, כך שאם אחד מהשינויים האלו התרחש במהלך השנה (ואם מדובר בשינוי שקרה בעקבות נגיף הקורונה – כנראה שהוא אכן התרחש במהלך השנה), משמעות הדבר היא ששילמתם מס בשיעור גבוה מכפי שהייתם צריכים לשלם – ומגיע לכם החזר מס על כך.

איך אפשר לבדוק את זכאותי להחזר מס?

כדי לבדוק את זכאותכם להחזרי מס, קודם עליכם לדעת מהם כל המצבים עליהם תוכלו לקבל החזר מס בשנת 2020. אמנם כבר פירטנו חלק מהנסיבות שיכולות להביא אתכם לזכאות להחזר המס, אך ישנן נסיבות רבות נוספות – שווה לבדוק את כל הנסיבות שרלוונטיות למהלך החיים שלכם.
באותו אתר בו נמצאות כל הנסיבות שהוזכרו לעיל, תוכלו למצוא גם מחשבון זכאות. במחשבון תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים שלכם (שם מלא, מספר טלפון), פרטים על מהלך חייכם (האם אתם גרושים ומשלמים מזונות, האם אתם בעלי תואר אקדמי) ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.
מילוי הפרטים הוא פשוט ומהיר, ולא אמור לערוך יותר ממספר דקות. לאחר מכן, המחשבון יחשב עבורכם את זכאותכם לקבלת החזרי מס. הבדיקה היא חינמית וללא התחייבות כלשהי – היא נועדה אך ורק למענכם ולרווחתכם האישית.

כיצד מקבלים את החזר המס?

אם נמצאתם זכאים לקבלת החזר מס, תצטרכו להגיש בקשה רשמית לרשויות המס (שכן ההחזרים לרוב לא ניתנים באופן אוטומטי). גובהו של החזר מס ממוצע עומד על כ- 8,000 ₪, אותם תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם בסוף התהליך.
חשוב לציין שניתן להגיש בקשה להחזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנים אחורנית. גם אם מצבכם השתנה לפני תקופת הקורונה, עדיין תוכלו לקבל על כך החזרי מס!

 

אולי יעניין אותך גם